Kupovanie ojazdeného vozidla sa spája s viacerými rizikami. Majitelia sa logicky neradi chvália s nedostatkami nimi ponúkaného vozidla.
Kupujúci je často uvedený do omylu a získa auto, ktoré je opravené po ťažkej havárii, má stočené kilometre a v horšom prípade je kradnuté.
Na niektoré z rizík sa vo svojej analýze vykonanej v susednej Českej republike zamerala spoločnosť Cebia. Na vzorke 10tisíc ojazdených vozidiel inzerovaných na hlavných inzertných portáloch v ČR urobila prieskum s dôrazom na niektoré zo spomínaných rizík.
V priemere stočia 115tisíc kilometrov
Do vzorky boli postupne v priebehu roku 2014 zahrnuté náhodne vybrané vozidlá so zverejneným VIN číslom.
V systéme AUTOTRACER bolo v priemere na jedno vozidlo dostupných 6,5 historických záznamov o počte najazdených kilometrov.
Na základe týchto údajov bolo zistených až 37,2 percenta vozidiel so stočeným tachometrom v priemere o 115tisíc kilometrov.
Rekord zaznamenaný v prípade Škody Octavie dosiahol odchýlku 285tisíc kilometrov. Pätina vozidiel mala záznam o poistnej udalosti.
Predávajúci uvádzajú nesprávny rok výroby
Až 35,4 % z preverených vozidiel malo v servisnej histórii záznam, ktorý by si kupujúci mal preveriť so súčasným technickým stavom vozidla.
U 196 ponúkaných vozidiel bol záznam o totálnej škode a zároveň boli inzerované ako nehavarované.
Častým javom je aj omladzovanie vozidiel. Predávajúci v 17,8 % prípadov uviedli nesprávny rok výroby s priemerným rozdielom 1,4 roku. Rekordom je štvorročný rozdiel oproti reálnemu stavu.
Ak vám ukradli auto, možno stojí za to prezrieť si ponuky inzertných portálov. Prieskum totiž ukázal až na 28 vozidiel, ktoré sú vedené v databáze polície ČR alebo SR ako kradnuté.