SME

Nový Ford Galaxy premyslene narába s priestorom

Novinka získa prepracovaný podvozok, lepšie odhlučnenie, viac priestoru pre posádku najmä v treťom rade i nový turbodiesel s výkonom 210 koní.

(Zdroj: Ford)

Automobilka Ford ukázala začiatkom apríla nový Ford Galaxy, ktorý označila za „priestranný, kultivovaný a technologicky vyspelý mikrobus“ s luxusnou úrovňou cestovania pre sedem cestujúcich.

Pri pohľade z blízka pripomína nové Galaxy ešte viac model S-Max ako v minulosti. Rodinné auto získalo najnovší globálny dizajnový jazyk automobilky v podobe novej mriežky chladiča a uzučkých svetlometov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Interiér ponúka sedem plnohodnotných sedadiel s funkciou jednoduchého prispôsobenia priestoru na sedenie alebo na batožinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podľa slov predstaviteľov značky Ford je Galaxy v tejto kategórii prvé, ktoré, umožňuje zdvihnúť alebo sklopiť sedadlá v treťom rade jednoduchým stlačením tlačidla.

Vyššiu mieru pohodlia pre cestujúcich na predných sedadlách majú zaistiť tvarované sedadlá Multi-Contour od spoločnosti Ford s masážnou funkciou.

Nový systém usporiadania nákladu pod podlahou batožinového priestoru ponúka 20 litrov skrytého úložného priestoru a umožňuje prevážať vyššie predmety.

Rodičia by mohli oceniť spätné zrkadlo na sledovanie detí, ktoré je umiestené tak, aby poskytovalo širokouhlý pohľad na sedadlá pre cestujúcich.

Piate dvere otvoríte mávnutím nohou

Optimálnu teplotu interiéru by mal zabezpečiť nový systém vetrania, kúrenia a klimatizácie s intenzívnejším prúdením vzduchu a tichším chodom. Cestujúci na zadných sedadlách si môžu zvoliť vlastné nastavenia klimatizácie na ovládacom paneli vzadu.

SkryťVypnúť reklamu

Tradičný združený prístroj na palubnej doske uvoľnil miesto voliteľnej, k vodičovi otočenej 10-palcovej digitálnej obrazovke s animovaným analógovým tachometrom a otáčkomerom.

Výklopné dvere batožinového priestoru možno otvoriť či zatvoriť pokývaním nohy pod zadným nárazníkom.

Tichší a presnejší podvozok

Ford prepracoval aj podvozok s cieľom ponúknuť ešte viac komfortu a lepšiu zvukovú izoláciu. Aj naďalej využíva nezávislé zavesenie zadných kolies, no prepracovanie umožňuje posunúť koleso ďalej dozadu pri nárazoch na hrboľatom teréne.

Konštruktéri tým zlepšili tlmenie nárazov a dosiahli nižšiu úroveň hluku. Model Galaxy je v ponuke aj so samonivelačným zavesením zadných kolies.

Elektronický posilňovač riadenia umožňuje prispôsobiť tuhosť riadenia tak, aby zodpovedala nastaveniam adaptívneho podvozka, ktorý ponúka tri režimy: „komfort“, „normál“ a „šport“.

SkryťVypnúť reklamu

V ponuke ostali aj benzínové motory

Ford Galaxy bude v ponuke aj s novým dvojlitrovým vznetovým motorom TDCi Bi-turbo s výkonom (210 k) a maximálnym krútiacim momentom 450 Nm.

Štandardné dvojlitrové naftové motory TDCi môžu disponovať výkonom (120 k), (150 k) alebo (180 k). Agregát získal upravený blok motora a nový dizajn hlavy valcov a vstrekovačov paliva.

Súčasťou ponuky zážihových motorov je 1,5-litrový motor EcoBoost s výkonom (160 k) a dvojlitrový štvorvalec EcoBoost s výkonom (240 k).

Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6 a disponujú novými technológiami ako napríklad selektívnym zapínaním alternátora a aktívnym zatváraním mriežky chladiča.

Elektronika pomôže nielen pri parkovaní

Vodičom pri jazde by mali pomôcť zdokonalené asistenčné systémy, ktoré sledujú rýchlostné obmedzenia, prítomnosť chodcov a ďalších vozidiel. K ďalším systémom patrí systém adaptívneho predného osvetlenia od spoločnosti Ford, ktorý upravuje uhol svetlometov a riadi zapínanie diaľkových svetlometov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Systém automatického parkovanie bol doplnený o schopnosť priečneho parkovania a asistent pri vychádzaní z parkovacieho miesta.

Predná kamera s rozdelenou obrazovkou rozširuje zorné pole vodiča pri vychádzaní z parkovacieho miesta alebo križovatky. Kamerový systém so 180-stupňovým snímaním priestoru je nainštalovaný v prednej časti vozidla Galaxy a snímaný obraz zobrazuje na osempalcovej dotykovej obrazovke s vysokým rozlíšením v stredovej konzole.

K ďalším asistenčným technológiám, ktorými je vybavený úplne nový model Galaxy, patria: informačný systém o slepom uhle, systém rozpoznávania dopravných značiek, výstražný systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu a systém na sledovanie pozornosti vodiča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K lepšej stabilite vozidla prispieva systém automatického zníženia rýchlosti pri prejazde zákrutou a stabilizačný program.

Doplnené: Podľa informácií zástupcov slovenského importéra Ford, model Galaxy na trhy v Európe vrátane Slovenska zavíta v druhej polovici tohoto roka. Presnejší termín zatiaľ nepoznáme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 637
  2. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 401
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 4 052
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 014
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 389
  6. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 096
  7. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 957
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 448
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Sališ: "Elektro" versus ropa
  2. Judita Vargová: Priateľské posedenie s Vagovičom - kresťan na papieri
  3. Štefan Šturdzík: Igor tvoje ego je väčšie ako tvoje schopnosti.
  4. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  5. Anton Kovalčík: Kresťania v strednej Európe v boji proti fašizmu. Tretia časť - Čechy.
  6. Juraj Sališ: A ja hlupák naivný som mu ešte dával šancu …
  7. Martin Zielosko: Tron: Ares
  8. Ján Valchár: Hlavne buďme realisti, áno?
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 395
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 544
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 679
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 366
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 11 036
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 118
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 6 590
  8. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 307
  1. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  2. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  4. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  5. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
SkryťZatvoriť reklamu