SME

Podľa štatistiky sú autonómne autá oveľa bezpečnejšie

Autonómne autá od spoločnosti Google za šesť rokov najazdili 1,6 milióna km v autonómnom režime a dostali sa do 11 menších kolízií.

(Zdroj: Google)

Autonómne autá od spoločnosti Google sa za šesť rokov prevádzky dostali len do 11 menších kolízií a pritom celkovo najazdili 2,7 milióna km. Z nich boli 1,6 milióna km v autonómnom režime. Informuje agentúra DPA.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čísla ukazujú, že tieto autá sú oveľa bezpečnejšie, ale nedá sa dosiahnuť, aby sa v cestnej doprave úplne zamedzilo pokriveniu plechov na vozidlách. Podstatné však je to, že k havárii nedošlo v ani jednom prípade z viny autonómneho vozidla a ani jedna osoba neutrpela zranenie.

Technika zvládla aj chyba ostatných účastníkov premávky

Autu Google, ako povedal jeho šéfkonštruktér Chris Urmson, sa sedemkrát postavili do cesty iné dopravné prostriedky. Trom oškreli boky a v jednom prípade doň narazilo auto zozadu.

SkryťVypnúť reklamu

Urmson tvrdí, že keď človek strávi dosť času na cestách, dôjde občas k nehode bez ohľadu na to, či je v ňom šofér, alebo či jazdí bez neho.

Urmson neuviedol, koľko nehôd sa prihodilo, keď bolo vyše 20 vozidiel Google v autonómnom režime. Hovoril však o nehodách, ktorým autá vybavené technikou nehodám zabránili.

Technika nezlyhala, keď motocyklisti alebo iné autá prešli na križovatke na červenú v čase, keď autonómne auto už malo zelenú. Autá Google sú naprogramované tak, že aj keď majú zelenú, ešte chvíľku čakajú, kým sa uvedú do pohybu.

Google verí bezpečnosti autonómnych áut

Spoločnosť Google predstavila verejnosti svoje prvé auto vybavené radarmi a senzormi na jeseň roku 2010. Odvtedy sa rovnakými projektmi začali zaoberať aj výrobcovia tradičných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Pred pár dňami svoje nákladné autonómne auto predviedol verejnosti nemecký koncern Daimler. Experti predpokladajú, že sa na cesty dostane vo veľkom počte okolo roku 2020. Dovtedy sa však musí ešte vyjasniť veľa právnych otázok.

Google montuje do svojich áut elektroniku od jej iných výrobcov, napríklad Toyoty.

Google sa nevzdáva názoru, že autonómne autá budú na cestách oveľa bezpečnejšie než tradičné autá s vodičmi. Ich chyby totiž zapríčiňujú na cestách až 90 % nehôd.

Google

Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 1 ďalší
Americký technologický gigant Google.

Vyhľadávanie ukazuje krátke odpovede vyhľadané AI z webov.


TASR 2
Ilustračné foto.

Zvažujú žalobu voči digitálnej platforme za to, že nerieši ich obavy.


TASR 1
Súvisiace témy: USA, Amerika
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 12 193
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 068
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 903
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 577
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 2 978
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 462
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 1 925
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 1 622
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Varga: 13.dôchodok konsolidáciou zaplatíme všetci
  2. Viktor Pamula: Židovský kódex a paralely dneška
  3. Zuzana Kučminová: Čo vy na to, pán Jung?
  4. Radko Mačuha: Chránime Slovanov, sme Brat za Brata.
  5. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy.
  6. Peter Vernarec: Kúpa nehnuteľnosti a vecné bremená: Ako ich odhaliť a vyriešiť
  7. Ľuboš Vodička: Sex, sny a Freud vo Viedni
  8. Jan Pražák: Ty bys mi vážně udělal takovej podraz?
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 58 858
  2. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 23 158
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 22 689
  4. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 8 135
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 778
  6. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 601
  7. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 7 290
  8. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 5 337
  1. Radko Mačuha: Chránime Slovanov, sme Brat za Brata.
  2. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  3. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  4. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  5. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  6. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  7. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu