SME

Podľa štatistiky sú autonómne autá oveľa bezpečnejšie

Autonómne autá od spoločnosti Google za šesť rokov najazdili 1,6 milióna km v autonómnom režime a dostali sa do 11 menších kolízií.

(Zdroj: Google)

Autonómne autá od spoločnosti Google sa za šesť rokov prevádzky dostali len do 11 menších kolízií a pritom celkovo najazdili 2,7 milióna km. Z nich boli 1,6 milióna km v autonómnom režime. Informuje agentúra DPA.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čísla ukazujú, že tieto autá sú oveľa bezpečnejšie, ale nedá sa dosiahnuť, aby sa v cestnej doprave úplne zamedzilo pokriveniu plechov na vozidlách. Podstatné však je to, že k havárii nedošlo v ani jednom prípade z viny autonómneho vozidla a ani jedna osoba neutrpela zranenie.

Technika zvládla aj chyba ostatných účastníkov premávky

Autu Google, ako povedal jeho šéfkonštruktér Chris Urmson, sa sedemkrát postavili do cesty iné dopravné prostriedky. Trom oškreli boky a v jednom prípade doň narazilo auto zozadu.

SkryťVypnúť reklamu

Urmson tvrdí, že keď človek strávi dosť času na cestách, dôjde občas k nehode bez ohľadu na to, či je v ňom šofér, alebo či jazdí bez neho.

Urmson neuviedol, koľko nehôd sa prihodilo, keď bolo vyše 20 vozidiel Google v autonómnom režime. Hovoril však o nehodách, ktorým autá vybavené technikou nehodám zabránili.

Technika nezlyhala, keď motocyklisti alebo iné autá prešli na križovatke na červenú v čase, keď autonómne auto už malo zelenú. Autá Google sú naprogramované tak, že aj keď majú zelenú, ešte chvíľku čakajú, kým sa uvedú do pohybu.

Google verí bezpečnosti autonómnych áut

Spoločnosť Google predstavila verejnosti svoje prvé auto vybavené radarmi a senzormi na jeseň roku 2010. Odvtedy sa rovnakými projektmi začali zaoberať aj výrobcovia tradičných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Pred pár dňami svoje nákladné autonómne auto predviedol verejnosti nemecký koncern Daimler. Experti predpokladajú, že sa na cesty dostane vo veľkom počte okolo roku 2020. Dovtedy sa však musí ešte vyjasniť veľa právnych otázok.

Google montuje do svojich áut elektroniku od jej iných výrobcov, napríklad Toyoty.

Google sa nevzdáva názoru, že autonómne autá budú na cestách oveľa bezpečnejšie než tradičné autá s vodičmi. Ich chyby totiž zapríčiňujú na cestách až 90 % nehôd.

Google

Súvisiace témy: USA
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 608
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 352
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 176
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 373
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 828
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 895
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 348
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  7. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  8. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 884
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 24 247
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 472
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 993
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 577
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 150
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 070
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 070
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu