SME

Automobilky nechcú novú metodiku merania spotreby

O odloženie nového cyklu na meranie priemernej spotreby o tri roky bojujú európske automobilky. S novým cyklom je splnenie emisných limitov v nedohľadne.

Európska asociácia výrobcov vozidiel ACEA, ktorej členmi sú automobilky BMW, Volkswagen, či Fiat Chrysler, sa podľa portálu autoexpress.co.uk snaží o posunutie zavedenia nového systému testovania spotreby áut na rok 2020.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Európska komisia plánuje zaviesť nový testovací cyklus WLTP v roku 2017 a nahradiť tak súčasný - výrazne sa od reality odkláňajúci cyklus NEDC.

Automobilky zneužívajú nedokonalosť súčasného systému

Rozdiel v priemernej spotrebe medzi reálnymi údajmi a číslami uvádzanými automobilkami dnes činí až 38 percent.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2008 pri predstavení emisných pravidiel to bolo 15%. Nový testovací cyklus WLTP má okrem iného zaplátať medzery, ktoré automobilky pri súčasnom cykle zneužívali.

Medzi ne patrí prednabitie batérií najmä v prípade plug-in hybridov, nereálne odľahčovanie vozidiel a zlepšovanie ich aerodynamiky prelepovaním otvorov karosérie.

Za všetkým je snaha o splnenie tvrdých emisných limitov CO2. Do roku 2021 má klesnúť priemerná hodnota emisií všetkých predaných vozidiel pod hranicu 95 g/km CO2.

Za prekročenie limitu je pokuta

(opravená pôvodná informácia o pokute) V prípade, že priemer emisií všetkých predaných vozidiel výrobcu prekročí spomínanú hranicu, zaplatí výrobca pokutu 95 eur za každé vozidlo a každý miligram navyše.

Auto, ktorému podľa súčasného cyklu namerajú emisie CO2 95g/km, vyprodukuje podľa údajov získaných z cyklu WLTP až 110 g/km.

SkryťVypnúť reklamu

Tento rozdiel je spôsobený len zmenou samotného cyklu, ktorý lepšie simuluje reálnu premávku. Ak sa skutočne zakáže aj prednabitie batérií, či nereálne odľahčovanie vozidiel, tak rovnakému vozidlu namerajú emisie CO2 na úrovni 120g/km.

Spolu s rastúcou nervozitou automobiliek, tak rastie aj tlak na zmäkčenie plánu ohľadne emisií pre rok 2021.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  8. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 171
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 10 031
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 6 145
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 510
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 442
  6. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 2 798
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 239
  8. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 2 117
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Kráľ z Komárna
  2. Dávid Polák: Tretia svetová vojna? …Tá už dávno beží
  3. Ivan Švajlen: Ako školy ohýbajú pravidlá hodnotenia (a čo na to zákon)
  4. Igor Vojtek: Budúcnosť umelej inteligencie a humanoidov: Nová trieda pracujúcich?
  5. Ján Valchár: Quo vadis ruský automotive?
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Janka Bittó Cigániková: Realita slovenského zdravotníctva: Zaplať, aby si sa mohol starať o pacientov!
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 897
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 17 756
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 13 358
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 085
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 265
  6. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 6 029
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 825
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 806
  1. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  2. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  3. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  4. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  5. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  6. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  7. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  8. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu