SME

Slovensko potrebuje ďalšie centrá bezpečnej jazdy

Po škole bezpečnej jazdy na Slovakia Ringu a rozbehnutom projekte Mihyringu v Košiciach sa o slovo hlási aj Žilina.

Na Slovensku zatiaľ funguje jediné profesionálne tréningové centrum bezpečnej jazdy - Driving Academy na Slovakia Ringu. V procese výstavby je momentálne košický motoristický areál Mihyring.Na Slovensku zatiaľ funguje jediné profesionálne tréningové centrum bezpečnej jazdy - Driving Academy na Slovakia Ringu. V procese výstavby je momentálne košický motoristický areál Mihyring. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Výskumný ústav dopravný (VÚD), a.s., Žilina chce do konca roku 2016 vybudovať v okolí mesta Tréningové centrum bezpečnej jazdy. Podľa generálneho riaditeľa VÚD Ľubomíra Palčáka má centrum pomôcť začínajúcim vodičom získavať zručnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z pohľadu bezpečnosti dopravy je podľa neho dlhodobo veľkým problémom neskúsenosť mladých vodičov. "Čísla ukazujú, že mladí vodiči, s oprávnením do jedného až dvoch rokov, spôsobujú veľké množstvo dopravných nehôd.

Nemajú dnes problém urobiť si vodičský preukaz, majú ľahkú dostupnosť výkonných áut. Ale nemajú natoľko vyvinuté skúsenosti, aby sa na ceste vedeli správať.

SkryťVypnúť reklamu

Je tam malá sebareflexia, predvádzanie sa pred kamarátmi. A cieľom centra bezpečnej jazdy je, aby práve začínajúci vodiči získali zručnosť," povedal Palčák.

Zavedenie tréningových centier zníži úmrtnosť na cestách

Doplnil, že začlenenie tréningových centier bezpečnej jazdy do prípravy začínajúcich vodičov pomohlo v zahraničí nielen znížiť počet dopravných nehôd, ale aj dopravných nehôd s ťažkými zraneniami a smrťou.

"V mnohých krajinách sú už takéto tréningové centrá vybudované a sú povinné. Čísla hovoria, že keby sme to premietli na slovenské pomery, tak by mohlo byť na cestách až o 74 mŕtvych menej. Čo je veľmi zaujímavé číslo a myslím si, že tým by sme splnili naše záväzky voči Európskej únii zvyšovať bezpečnosť na cestách," uviedol generálny riaditeľ VÚD.

SkryťVypnúť reklamu

Upozornil aj na zahraničné skúsenosti, ktoré ukázali, že budovanie centier bezpečnej jazdy by malo byť regulované.

Pre Slovensko by bolo ideálnych šesť centier

"V Rakúsku to bolo neregulované a vzniklo veľa takýchto centier, ktoré musia ekonomicky prežiť. Ak tam nie je dostatočný počet adeptov, kvalita výcviku potom ide dole. Osobne si myslím, že pre Slovensko je ideálne, aby vzniklo šesť centier. Aby tam bola dostupnosť zo všetkých regiónov," dodal Palčák.

Tréningové centrum bezpečnej jazdy by malo preveriť vodičov na troch moduloch: rovnej ploche, kruhovej ploche a odtrhovej plošine. VÚD ho chce vybudovať zo súkromných zdrojov.

"Zvažujeme aj možnosť využiť eurofondy, ale zatiaľ nevidím nijaký priestor. Začali sme prípravu projektu, priestor na takéto centrum musí byť päť šesť hektárov. Koncom tohto roka by sme chceli pristúpiť k budovaniu. Odhadovaná doba budovania centra je trištvrte roka. Ak by všetko išlo dobre, do konca budúceho roka by sme chceli mať centrum hotové," uzatvoril generálny riaditeľ VÚD.

SkryťVypnúť reklamu

V nasledujúcich videách si môžete pozrieť ukážky z jázd začiatočníkov v centre bezpečnej jazdy Driving Academy.

Načítavam video...

Načítavam video...

Načítavam video...

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 809
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 949
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 444
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 432
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 426
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 212
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 112
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 594
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  2. Adriana Boysová: Život po živote
  3. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  4. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  5. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  6. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  7. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  8. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 240
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 093
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 987
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 496
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 813
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 340
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 010
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 093
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu