SME

Elektromobil Detroit Electric SP:01 zrýchli na 100 km/h pod štyri sekundy

Detroit Electric vyrobil v rokoch 1907 až 1939 približne 13 tisíc elektromobilov. Nedávno znovuzrodená značka pripravila sériový športový elektromobil.

Značka Detroit Electric bola predstavená spoločnosťou Anderson Electric Car Company ešte v roku 1907 v USA. Do roku 1939 vyrobila 13 000 elektrických áut. Keď v roku 1911 začala za doplatok 600 dolárov ponúkať nové nikel-železné batérie, dojazd áut na jedno nabitie sa zdvihol na 130 km.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V jednom z testov vozidlo Detroit Electric údajne prešlo na jedno nabitie až 340 km. Maximálna rýchlosť dosahovala iba 32 km/h, čo však bolo v tom čase považované za adekvátnu rýchlosť pre mestské presuny.

Pod vplyvom zlacňovania vozidiel so spaľovacím motorom a pádu burzy v roku 1929 bola spoločnosť nútená vyhlásiť bankrot. Následne bola predaná a do roku 1939 vyrábala elektrické autá iba na objednávku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Znovuzrodenie značky prišlo v roku 2008

O znovuzrodenie značky sa v roku 2008 postaral bývalý šéf automobilky Lotus Albert Lam. Výsledkom niekoľkoročného úsilia je nový model Detroit Electric SP:01.

Samotná značka ho označuje ako najľahší a najrýchlejší čisto elektrický dvojmiestny športový automobil na svete. Prvé sériové auto opustilo linku závodu Leamington Spa vo Veľkej Británii v týchto dňoch.

V najbližších týždňoch sa novinka, využívajúca karosériu z uhlíkových vlákien a hliníkové šasi, dostane na európske a ázijské trhy.

Elektromotor s výkonom 210 kW umiestnený v strede a poháňajúci kolesá zadnej nápravy umožní modelu SP:01 zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,9 s. Maximálna rýchlosť dosahuje úroveň 249 km/h.

Poslúži aj ako zdroj energie

V štandardnej výbave má model k dispozícii jednostupňovú automatickú prevodovku (dovolí autu zrýchliť na 170 km/h), za príplatok je k dispozícii dvojstupňová automatická, prípadne šesťstupňová manuálna prevodovka.

SkryťVypnúť reklamu

Integrované batérie s vysokou energetickou hustotou 140 Wh/kg dovolia autu prejsť na jedno nabitie 288 km. Auto sa môže nabíjať, ale v prípade potreby slúžiť aj ako zdroj elektriky vďaka domácej nabíjacej stanici 360-Powerback.

Systém manažmentu batérií neustále zbiera dáta o stave batérií vo vozidle a posiela ich priamo do výrobného závodu. Cena Detroit Electric SP:01 pre európske a ázijské trhy bude oznámená už onedlho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  3. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  4. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  6. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  7. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  8. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  5. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  7. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  8. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 835
  2. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 5 012
  3. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 897
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 773
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 219
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 172
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 276
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 003
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Falošnosť je " pomôcka " politikov na uskutočnenie " svojích plánov ".
  2. Miroslav Ferkl: Ficove Sako
  3. Andrea Bérešová: Doma v záhrade 10/2025
  4. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  5. Martin Bača: Ubytovacie útrapy
  6. Dávid Polák: Ezolát
  7. Pavol Burda: Exkomunikácia Smeru z rodiny európskych socialistov – ďalší zdvihnutý varovný prst pred (seba) dehumanizáciou
  8. Marian Faktor: Malé a bezvýznamné nemocnice?
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 146
  2. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 596
  3. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 10 658
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 8 094
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 969
  6. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 7 420
  7. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 479
  8. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 6 056
  1. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  3. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  4. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  6. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  7. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  8. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
reklama
SkryťZatvoriť reklamu