Subaru na autosalóne v Tokiu predstavilo limitovanú edíciu modelu WRX STI s označením S207, určenú výhradne pre japonský trh. K dispozícii bude od decembra len 400 kusov tohto športového vozidla.
Aj keď WRX STI poslúžilo ako základ, S207 sa od neho v mnohom odlišuje. Okrem iného aj výkonom motora, modifikovaným zavesením kolies, ale tiež rozdielnymi dizajnérskymi prvkami v interiéri a exteriéri.
Azda najvýraznejšie zmeny nastali pod kapotou. Pohonná jednotka prešla sériou úprav (prepracované turbo, riadiaca jednotka aj výfukové potrubie), čo dvojlitrovému štvorvalcu umožňuje dosiahnuť výkon 241 kW pri 7200 otáčkach. Maximálny krútiaci moment je 431 Nm v rozsahu 3200 – 4800 ot./min.
O prenos výkonu na všetky štyri kolesá sa štandardne stará 6-stupňová manuálna prevodovka. Jazdné vlastnosti by mal zlepšiť rýchlejší pomer radenia. Presnejšie riadenie by malo zabezpečiť aktívne vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré podľa potreby presmeruje výkon na vybrané kolesá.
Výfukový systém, ktorý je ukončený štyrmi štýlovými koncovkami, pracuje s menším spätným tlakom
Obmenami prešiel aj výfukový systém s menším spätným tlakom a štyrmi štýlovými koncovkami. Na kolesách nájdeme výkonnejšie brzdy Brembo so 6-piestovými strmeňmi vpredu a 4-piestovými strmeňmi vzadu. Model ďalej disponuje predným zavesením kolies DampMatic II s adaptívnymi tlmičmi Bilstein použitými aj na zadnej náprave. Kolesá BBS sú 19-palcové a obuté do pneumatík s rozmermi 255/35 R19.
Čo sa týka vzhľadu, všimli sme si upravenú masku chladiča s logom edície a viacero načierno lakovaných prvkov. Väčší je spojler umiestnený pod predným nárazníkom a zmenou prešiel aj zadný nárazník s červeným pruhom nad difúzorom. Záujemcovia si môžu v základnom vybavení vybrať z troch farieb karosérie (WR Blue Pearl, Crystal White Pearl, Crystal Black Silica).
V interiéri S207 zaujmú športové kožené sedačky Recaro
Vo vnútri upútajú pozornosť športové sedadlá Recaro so striebornými bočnicami. Nájdeme tu tiež špecificky prispôsobený prístrojový panel a plaketu s poradovým číslom modelu.
Pre tých, komu by nestačil základný model S207, pripravila automobilka aj špeciálny balíček NBR Challenge, ktorý má pripomínať úspechy Subaru na pretekoch 24 hodín Nürburgring. V tomto prípade je edícia limitovaná na 200 kusov, z toho maximálne polovica bude dostupná v žltom odtieni Sunrise Yellow. Každé vozidlo z NBR Challenge bude oproti základnému modelu vybavené navyše okrem iného karbónovým zadným spojlerom, červenými bezpečnostnými pásmi a semišovým vencom volantu.
Koncept Impreza predznamenáva dizajn budúcich modelov Subaru
Motoristickí fanúšikovia boli určite zvedaví aj na odhalenie 5-dverového konceptu Impreza. Budúci rok by sme sa totiž mali dočkať už piatej generácie tohto ikonického modelu. To, ako by mal vyzerať, predznamenáva práve nový koncept.
Subaru evidentne vsadilo na ostré prvky a hrany evokujúce dynamiku, ale neprezradilo nič podstatné okrem rozmerov. Koncept je dlhý 4400 mm, široký 1880 mm a vysoký 1440 mm, s rázvorom náprav 2670 mm. Automobilka zverejní viac detailov až po vyhodnotení reakcií verejnosti na zvolený dizajn.