Volkswagen predstavil zástupcom nemeckého ministerstva dopravy technické riešenie pre dieselové motory. Ich cieľom je nielen odstrániť toľko zmieňovaný softvér, schopný oklamať emisné kontroly, ale hlavne dosiahnuť požadované zníženie emisií. Celosvetovo sa podľa údajov koncernu problém dotýka 11 miliónov áut.
Len v Európe plánujú automobilky Škoda, VW, Seat a Audi zvolať 8,5 milióna vozidiel s motorom EA 189. Zvolávacia akcia sa týka naftových agregátov s objemom od 1,2 l do 2,0 l.
VW sa nevyhne ani mechanickým zásahom
Vo väčšine prípadov podľa informácií zverejnených na webe europe.autonews.com postačí nahratie nového softvéru. V prípade pohonnej jednotky s objemom 1,6 l sa však výrobca nevyhne ani nutným mechanickým zásahom, čo nápravu momentálneho stavu výrazne predraží.
V Európe tak približne 3,6 milióna agregátov dostane nové vstrekovacie trysky a väčší katalyzátor. Teraz je na rade nemecké ministerstvo dopravy, ktoré má posúdiť a schváliť Volkswagenom navrhované riešenie.
Európski zákazníci sa finančnej kompenzácie nedočkajú
Výrobca predstavil spôsob nápravy pre všetky dotknuté pohonné jednotky s výnimkou motora s objemom 1,2 l. Nemecký koncern by mal prísť s riešením v krátkom čase. V tomto prípade by malo ísť len o nahratie nového softvéru.
Európski majitelia dotknutých áut sa však nedočkajú finančnej kompenzácie. Tá sa týka len motoristov v USA a Kanade. Automobilka to vysvetľuje okrem iného tým, že v Severnej Amerike boli autá v reklame označované pojmom “čistý diesel“.