Funkciu hlasového ovládania Siri Eyes Free inteligentných telefónov značky Apple integrovali prvé automobilky do svojho multimediálneho systému už v roku 2012. Teraz sa k ním pridáva aj Ford.
Dobrou správou pre majiteľov Fordu a iPhonu je, že vďaka softvérovej aktualizácii si novú funkciu môžu vyskúšať aj v starších autách. Všetky vozidlá modelového roku 2011 a novšie vybavené multimediálnym systémom Sync druhej generácie si budú môcť stiahnuť dostupnú aktualizáciu na stránke Fordu (http://owner.ford.com/ ).
Aktualizácie umožňujú Fordu kráčať s dobou
Celosvetovo sa nový softvér týka dokopy päť miliónov vozidiel. Novinka umožní šoférovi diktovať, odosielať a prijímať textové správy, využívať telefónne hovory, vyhľadávať napríklad telefónne čísla reštaurácií, prehrávať hudbu, či zadávať ciele navigácie cez Apple Maps. Dostupnosť jednotlivých funkcií v rôznych krajinách záleží od aplikácie Siri.
Systém Sync umožňuje Fordu kráčať s dobou najmä vďaka možnosti jeho aktualizácie. Nový softvér stačí štandardne stiahnuť z webu na USB a pripojiť ho v aute.
Aj hlasové ovládanie znižuje koncentráciu
Hlasové ovládanie má všeobecne za úlohu uľahčiť vodičovi ovládanie množstva funkcií, a tým prispieť k bezpečnosti. Aj keď nemožno namietať, že vytáčanie telefónneho čísla, či dokonca písanie SMS pomocou diktovania hlasom je oveľa bezpečnejšie, stále odvádza pozornosť vodiča od riadenia auta.
Minuloročný prieskum objednaný spoločnosťou AAA (American Automobile Asociation) vykonaný pracovníkmi Univerzity v Utahu ukázal, že aj diktovanie správ, či emailov významne odpútava pozornosť vodiča od diania na ceste. Šoféri často prehliadli stopku, chodcov, či iné autá.
Naproti tomu počúvanie prijatých správ vďaka počítačovému hlasu multimediálneho systému malo minimálny vplyv na pozornosť vodiča. K najvýraznejšiemu zníženiu koncentrácie šoféra dochádzalo v prípadoch, keď funkcia hlasového ovládania zle vyhodnotila príkaz vodiča.
Prieskum bol vykonaný minulý rok na malej vzorke 40 šoférov vo veku 18 až 40 rokov. Počas jazdy na simulátore a v reálnych podmienkach v Salt Lake City bol sledovaný tep, mozgová aktivita, reakčná doba pri brzdení, ale aj iné parametre, ako reakcia respondentov na svetlo blikajúce do oka.