SME

BMW i3 či Nissan Leaf dostanú konkurenta, Chevrolet Bolt sľubuje dojazd 320 km

Batériové zdroje sú umiestnené pod podlahou kabíny. Za dve hodiny nabíjania z 240V zásuvky vraj ponúknu dojazd 80 km.

(Zdroj: Chevrolet)

Americká automobilka Chevrolet už nejaký ten čas avizovala, že na trh prinesie elektromobil s dlhým dojazdom určený pre masy. Svoje ambície najprv pretavila do konceptu hatchbacku s označením Bolt, ktorý sa svetu ukázal minulý rok v Detroite.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prešiel rok a z konceptu sa stala rovnomenná produkčná verzia. Svetovú premiéru zažila na výstave Consumer Electronics Show v Las Vegas, ale podrobnosti o jej vnútornostiach Chevrolet odhalil až na prebiehajúcom autosalóne v Detroite.

Päťdverový elektromobil, ktorý má byť konkurentom BMW i3 či Nissanu Leaf, sa má na výrobné linky dostať do konca tohto roka. V USA sa bude dať kúpiť za 30-tisíc amerických dolárov (po uplatnení daňovej úľavy vo výške 7 500 dolárov). Z tohto hľadiska to teda automobil pre masy veľmi nie je, aj keď je o niečo lacnejší ako BMW i3.

SkryťVypnúť reklamu

Model poháňa jeden elektromotor s výkonom 150 kW a najvyšším krútiacim momentom 360 Nm. Na stovku zrýchli za menej ako sedem sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 145 km/h.

Automobilka sľubuje dojazd 320 km na jedno nabitie. Zabezpečiť to má li-ion batéria s vysokým obsahom niklu a kapacitou 60 kWh, ktorú tvorí 288 článkov. Rozdelené sú do piatich sekcií pod podlahou kabíny.

Za dve hodiny nabíjania z 240V zásuvky vraj ponúknu dojazd 80 km. S rýchlonabíjačkou sa za 30 minút nabijú pre dojazd 145 km. Hmotnosť batérie je 435 kg a pri jej vývoji Chevrolet spolupracoval s firmou LG. Dáva na ňu záruku osem rokov alebo 160-tisíc km.

Elektromobil disponuje regeneratívnym brzdením, ktoré spolu s upraveným softwarom umožní za určitých situácii ovládať vozidlo len jedným pedálom. Inými slovami, Bolt v režime Low alebo po aktivácii funkcie Regen On Demand zastaví sám, stačí dať dolu nohu z plynu.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

V interiéri nájdeme multimediálny systém s 10,2-palcovým dotykovým displejom a upravenou navigáciou tak, aby vyhľadávala čo najekologickejšie trasy a informovala o nabíjacích staniciach v okolí. Pri dĺžke 4166 mm, šírke 1765 mm a výške 1594 mm ponúkne Bolt batožinový priestor s objemom 478 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trnavskí vinári však zmenili biznis s vínom
  2. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  2. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  3. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  4. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  5. Bez nich by elektrina netiekla.
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 10 973
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 354
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 076
  4. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 4 486
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 072
  6. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 2 422
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 292
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 053
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Čajda: Poďakovanie poslancom Nového Mesta
  2. Nicholas Wintzler: Prispievajúcej fontáne
  3. Dada Vozáriková: V Dubline si whiskey poďme dať do kostola
  4. Vladimír Bojničan: Charlie Kirk – pokrytecký posol dogmatického zla a americký symbol náboženskej kultúrnej vojny
  5. Matej Galo: Fico s jeho vládou dostanú príučku!
  6. Viktor Pamula: Blanár s Lavrovom, znova.
  7. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  8. Monika Albertiová: Nemusíš byť prvý, ak si najlepší v hejtovaní
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 20 987
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 532
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 394
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 8 850
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 235
  6. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 322
  7. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje 4 775
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 4 430
  1. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  2. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  3. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  4. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  5. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  6. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  7. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  8. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
SkryťZatvoriť reklamu