SME

Legendárny Hummer H1 sa vracia na trh pod označením HMMWV Gorilla V1

Novinka si poradí so 60-percetným stúpaním a so špeciálnym paketom by nemalo byť problémom ani brodenie do hĺbky 1,5 m.

(Zdroj: AM General)

Spoločnosť AM General už niekoľko desaťročí vyrába terénne vozidlá určené predovšetkým pre potreby armády. Americké vojenské viacúčelové vozidlá HMMWV (High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle) vyvíja od roku 1979, kedy začali prípravné práce na sérii M998.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Produkcia civilnej špecifikácie HMMWV bola spustená v roku 1992. Dostala už legendárne označenie Hummer a rýchlo si získala priaznivcov nielen na severoamerickom kontinente.

Pomohla mu k tomu aj akcia v 90-tych rokoch, v rámci ktorej dve vozidlá Hummer zvládli náročné terény medzi Londýnom a Pekingom. K propagácii modelu prispel aj fakt, že jedným z jeho prvých súkromných vlastníkov sa stal Arnold Schwarzenegger.

SkryťVypnúť reklamu

Vlastnícke práva na značku Hummer koncom 90-tych rokov získal koncern General Motors, ktorý jej následne dal označenie H1. Neskôr prišli aj verzie H2 a H3, ich výroba však netrvala dlho, konkrétne do roku 2010.

Spoločnosť AM General počas tohto obdobia ďalej zhotovovala vojenské špeciály, no napokon nezostane len pri nich. Do výroby sa už totiž dostala nová civilná verzia HMMWV s označením Gorilla V1. Dostupná bude v dvoch typoch karosérie - ako 4-dverový pick-up a van s nadstavbou nad úložným priestorom.

V porovnaní s pôvodným Hummerom H1 došlo k niekoľkým úpravám na karosérii a vraj aj v kabíne, tú nám však zatiaľ výrobca neukázal. Na prvý pohľad je však zrejmé, že pokiaľ ide o exteriér, k žiadnym zásadnejším zmenám nedošlo. Môžeme si však všimnúť väčší sklon prednej kapoty či upravenú prednú masku.

SkryťVypnúť reklamu

O pohon vozidla sa stará 6,5-litrový turbodiesel s výkonom 143 kW pri 3 400 ot./min a krútiacim momentom 597 Nm pri 1 800 ot./min. Sila je permanentne prenášaná na všetky kolesá 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Maximálne sa tento kolos s hmotnosťou 3 297 kg rozbehne na 113 km/h.

Dlhý je pritom 4 686 mm, široký 2 200 mm a vysoký 2 000 mm, disponuje rázvorom 3 300 mm a nosnosťou 1 377 kg. Jednoznačným dôkazom off-roadového charakteru vozidla je jeho svetlá výška na úrovni 40,6 cm, predný nájazdový uhol 72 stupňov a zadný nájazdový uhol 37,5 stupňa.

Novinka si tiež poradí so 60-percentným stúpaním a 40-percentným bočným náklonom. Brodenie do hĺbky 76,2 cm by tiež nemalo byť problémom. So špeciálnym paketom sa táto hodnota môže zvýšiť na 1,5 m. Rôznym terénnym podmienkam prispôsobí tlak v pneumatikách systém CTIS (Central Tire Inflation System).

SkryťVypnúť reklamu

K zákazníkom sa má Gorilla V1 dostať už tento rok, cenu zatiaľ výrobca nezverejnil.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  4. Ako naši krajania v Amerike začínali od nuly
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  6. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  8. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 502
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 6 006
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 117
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 534
  5. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 354
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 286
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 036
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 182
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 9
  2. Janka Bittó Cigániková: Zdravie je príliš dôležité na to, aby bolo iba v rukách najväčšieho podnikateľa v zdravotníctve
  3. Monika Kučesová: Tichá katastrofa: Prečo zo Slovenska mizne budúcnosť
  4. Martin Bača: Vlastimil Hort †
  5. Ondřej Havelka: Šarlat, ostří, extáze. Kontroverzní ší’itský tatbír v Asii a Africe
  6. Dalibor Eštočák: Nový level „konsolidácie“?
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Karosa LC 735.00 a Tatra 815 GTC
  8. Otilia Horrocks: V jedno ráno v nemenovanom supermarkete alebo platí ešte vôbec: Náš zákazník náš pán?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 667
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 12 040
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 654
  4. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 11 570
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 6 908
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 341
  7. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 4 748
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 325
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu