SME

Euro NCAP bije na poplach - Chevrolet Aveo pri čelnom náraze dostal iba dve hviezdičky!

Nedávne testy nezávislej skúšobne Euro NCAP priniesli veľmi nečakané výsledky, najmä pre lacný rodinný sedan Chevrolet Aveo. Následovník Kalosu nedosiahol ani dve hviezdičky za ochranu posádky a dopadol horšie ako niekdajší predchodca Daewoo Lanos.

Nedávne testy nezávislej skúšobne Euro NCAP priniesli veľmi nečakané výsledky, najmä pre lacný rodinný sedan Chevrolet Aveo. Následovník Kalosu nedosiahol ani dve hviezdičky za ochranu posádky a dopadol horšie ako niekdajší predchodca Daewoo Lanos. Zaslúžila sa o to slabá ochrana pri čelnom náraze. Ochrana pred bočným nárazom a ochrana detí je na dnešnej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moderný sedan s vydareným dizajnom a veľkým batožinovým priestorom vyzerá byť na prvý pohľad robustné a primerane bezpečné vozidlo. Nikto od neho nečakal bezpečnosť na úrovni päť hviezdičiek, rovnako však nikto nečakal, že náraz do deformovateľnej bariéry, podľa štandardov Euro NCAP, zničí okrem auta aj posádku. Konkrétne vodič dopadol najhoršie.

SkryťVypnúť reklamu

Oba čelné airbagy sa síce nafúkli v správnom čase, ale volant sa posunul späť až o 13,5 cm, smerom hore o 1,9 cm a doľava. Napriek použitému airbagu sa tak telo vodiča dostalo do priameho kontaktu s volantom. Tiež je zarážajúce, že predný stĺpik (súčasť okenného rámu) zmenil svoju polohu v porovnaní s pôvodnou o 14,9 cm. Neočakávané pohyby nastali v pedálovej skupine (spojkový pedál sa posunul o 23,5 cm späť a o 1,5cm vyššie) a tiež v oblasti priestoru na kolená vodiča. Pokiaľ ide o nohy a hrudník, spolujazdec bol na tom oveľa lepšie. Na dnešné pomery dobrú ochranu poskytne Aveo pri bočnom náraze, za ktorý dostal 17 bodov a teda 94 %. Na rozdiel od čelného nárazu (3 body), ochrana detí v autosedačkách nedopadla zle a za túto disciplínu dostalo Aveo tri hviezdičky a 31 bodov (63%). Paradoxne veľkú šancu na prežitie má chodec, pretože jeho ochranu zvláda Aveo na úrovni troch hviezdičiek.

SkryťVypnúť reklamu


Čelný náraz sa ukázal ako jediná slabina modelového radu, ktorý patrí na Slovensku do Top 10 najpredávanejších automobilov. Hoci bočný náraz dopadol výrazne lepšie, skúšobňa Euro NCAP dôrazne upozornila na nedostatočnú ochranu posádky pri čelnom náraze.


 

Počítač a technici vyhodnotili ochranu pri bočnom náraze za celkom dobrú, akoby ani nešlo o to isté vozidlo. Bočné airbagy sa nafúkli včas a poskytli oporu pre hlavu i hrudník.

 

 

 

Deformácie prednej časti karosérie sa našťastie neprejavili na ochrane detí, ktoré majú v predpísaných autosedačkách ochranu na úrovni troch hviezdičiek.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  2. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  3. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  4. Ľuboš Fellner otvorene
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  2. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  3. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  4. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  5. Ľuboš Fellner otvorene
  6. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  7. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  8. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 26 327
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 24 927
  3. Ľuboš Fellner otvorene 7 884
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 289
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 898
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 837
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 281
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky 3 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Keď sa Nice stretne s Krtišom: Fontána, čo chcela byť Francúzskom
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Jamník
  3. Štefan Šturdzík: STVR ruší relácie, ktoré prekážajú súdruhom a ich dezinformátorom.
  4. Marian Letko: Ak po minulom týždni niekto nepochopil, prajem mu tvrdý pád
  5. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi
  6. Miroslav Daniš: Štát sme MY, nie vy, súdružky a súdruhovia !
  7. Andrea Podešvová: Klamstvo je tichý zlodej, alebo prečo pravda bolí menej než lož
  8. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika.
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 93 191
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 67 024
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 18 057
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 304
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 639
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 438
  7. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 356
  8. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 240
  1. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  2. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  4. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  5. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  6. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  7. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  8. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
SkryťZatvoriť reklamu