SME

Hyundai Sonata – koncert pre naftu a orchester

Sonata pred dvomi rokmi vhupla do plánu technickej revolúcie značky Hyundai. Od príchodu na trh trpela absenciou moderného naftového motora. Ten pravý čas konečne prišiel a limuzína strednej triedy už nejaký čas ponúka nový štvorvalec 2,0 CRDi.

Sonata pred dvomi rokmi vhupla do plánu technickej revolúcie značky Hyundai. Od príchodu na trh trpela absenciou moderného naftového motora. Ten pravý čas konečne prišiel a limuzína strednej triedy už nejaký čas ponúka nový štvorvalec 2,0 CRDi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Proporcie
Z proporcií karosérie vystupujú na povrch dve zvláštnosti, pomerne veľké previsy karosérie vpredu (96 cm) aj vzadu (111 cm), takmer vodorovná predná kapota a pomerne strmé čelné sklo. Práve vďaka tomu sa s autom dobre manévruje a vodič má výborný výhľad von. Spomenuté proporcie však prekážajú v dosiahnutí lepšej aerodynamiky. Masívna zadná časť ukrýva veľký a relatívne dobre prístupný kufor objemu 523 l.


SkryťVypnúť reklamu

Praktický
Priestrannému interiéru chýba hrubší veniec volantu, tvrdšie a výraznejšie tvarované sedadlá s dlhším sedákom vzadu. Oceňujeme snahu konštruktérov umiestniť autorádio čo najvyššie k vrchu prístrojovej dosky. Na druhej strane nechápeme absenciu ovládania autorádia na volante. Ovládanie palubného počítača treba stále hľadať niekde za volantom, čo sa nám zdá výsostne nepraktické. Úplne opačný, pozitívny názor máme na plynovú vzperu prednej kapoty, ktorá konečne nahradila klasickú tyčku na podopieranie. Rovnako poteší množstvo odkladacích priestorov, možnosť zväčšenia slnečnej clony výsuvným plastom a veľmi slušná výbava.


Lekcia slušného správania
Ani turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek nepomohlo zdvihnúť krútiaci moment na viac ako 305 Nm. Konkurencia sa pohybuje o niečo vyššie a v širšom rozsahu otáčok než Hyundai (1800 – 2500 ot./min.). Na druhej strane tých pár Nm ochotne obetujeme za výnimočnú kultúru chodu motora. Už pri nízkych rýchlostiach zavládne pod kapotou harmónia a ticho. Napríklad taký VW Passat a jeho dvojlitrový diesel dostal od kórejského motora lekciu zo slušného správania.

SkryťVypnúť reklamu

Flegmatická
Zvukové prejavy úzko súvisia s nábehom výkonu, pretože motor Sonaty reaguje trochu pomalšie, výkon rastie pozvoľna a dynamika začína pri 2000 otáčkach. Charakter motora tak veľmi úzko korešponduje s vlastnosťami auta. Pokojný priebeh testu sa odrazil aj v priemernej spotrebe 6,8 l/100 km. V mestskom režime chcela Sonata aj dezert, takže spotreba stúpla na 8 l/100 km. Vo výbave motora zatiaľ chýba filter pevných častíc výfukových plynov. (OPRAVA : Motor filter pevných častíc má ) 

Prvé husle?
Na pretekanie si treba kúpiť iné auto, pretože aj podvozok má radšej pokojné presuny, než vymetanie rohov zákrut. Zadná náprava na nerovnostiach trochu poskakuje, čo je dané krátkym rázvorom a tiež charakterom pruženia. Nový diesel, citeľne úspornejší než smädné benzínové motory, preberá úlohu favorita, najmä ak nezaostáva ani v kultúre chodu. Kvality auta sú teda nepopierateľné ale chýbalo nám niečo, čo dokáže rozbúchať srdce.

SkryťVypnúť reklamu

Týždeň s novým motorom sa niesol v znamení škaredého počasia ale aj ticha pod kapotou. Podvozok nemá rád priečne nerovnosti.


Sonata aj napriek krátkemu rázvoru náprav ponúka dosť miesta na zadných sedadlách. Celkovo sa interiér predstavil v dobrom svetle.








Predné sedadlá majú mnoho spoločné s kreslom v obývačke. V ostrých zákrutách sa nám zdali až prehnane mäkké.

Sonáta pre naftu a orchester znie veľmi dobre. Jemnej, až melancholickej melódii chýba trochu razancie. V každom prípade tento motor bude hrať v ponuke značky prvé husle.










Naše hodnotenie

vzhľad bez emócií, horšia aerodynamika
interiér priestranný, mäkké sedadlá
motor tichý, vysoká kultúra chodu
jazdné vlastnosti normálne
výbava za tú cenu fajn
úžitok veľký kufor
celkový dojem tento motor chýbal ako soľ



Hyundai Sonata 2,0 CRDi Elegance

Cena modelu od 699 900 Sk
Cena testovanej verzie 859 900 Sk
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP

 

Motor
Typ naftový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1991 cm3
Výkon 103/140 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 305 Nm
Pri otáčkach 1800- 2500 ot./min.
Kilogramový výkon 11,9 kg/k
Litrový výkon 70,31 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ sedan
Počet dverí 4
Pneumatiky 225/50 R17
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava viacprvkové zavesenie s torznou tyčou
Svetlosť podvozka 160 mm
Priemer otočenia 10,8 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2730 mm
Dĺžka 4800 mm
Šírka 1832 mm
Výška 1475 mm
Pohotovostná hmot. 1660 kg
Užitočná hmotnosť 484 kg
Batožinový priestor 523 l
Objem pal. nádrže 70 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 10,2 s
Maximálna rýchlosť 203 km/h
Spotreba
mesto 8,2 l/100 km
mimo mesto 5,0 l/100 km
kombinácia 6,1 l/100 km
v teste 8,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 973
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 966
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 372
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 945
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 477
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 423
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 104
  8. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 1 716
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh.
  2. Anna Šuhajdová: Nemecký bankový obor láme rekordy: Po 14 rokoch zažíva finančný vrchol. Ide o začiatok novej éry?
  3. Ján Valchár: O Máriových muliciach II.
  4. Aleksander Prętnicki: Slepý bod - Bratislavský expres
  5. Martin Turčan: Daň Igora Matoviča
  6. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  7. Martin Fronk: Svetlo v ruinách: Obdiv a podpora pre hrdinov slovenskej histórie
  8. Jolana Čuláková: Noční vlci sú podľa Aktualít najdôležitejšou udalosťou dnešného dňa na Slovensku
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 378
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 581
  3. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 9 647
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 383
  5. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 668
  6. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 7 027
  7. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 518
  8. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 458
  1. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  5. Tupou Ceruzou: Smerákov
  6. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  7. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  8. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
SkryťZatvoriť reklamu