SME

Dlhodobý test - Fiat Grande Punto v polčase

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odovzdávanie auta z ruky do ruky pred začiatkom dlhodobého testu sa podpísalo hlavne na brzdách a znečistení poťahov. Po drobných opravách a doladení pri príležitosti servisnej prehliadky konečne Grande Punto funguje tak, ako sme to očakávali. Prekvapujúco skoro sa zodrali predné brzdové platničky (vysvetlenie:  Fiat ich nahradil inými, menej tvrdými, takže  nešlo o zodranie)  a starosti nám robilo ovládanie okna vo vodičových dverách.

Grande Punto postupne vyťahuje svoje prednosti v podobe jazdných vlastností a spotreby malého naftového motora. Agregát 1,3 MTJ s výkonom 66 kW (90 k) v poslednom čase ožil, stíchol a spotreba tiež o niečo poklesla. Napokon spotreba sa nám dosť ťažko drží na uzde, pretože GrandePunto zvádza k dynamickej jazde.

Vo svojej kategórii nemá premožiteľa v oblasti jazdných vlastností a ovládateľnosti. Zvlášť na snehu je podvozok vynikajúco ovládateľný. Komfortné pruženie a presné držanie stopy dovoľuje používať Grande Punto aj na dlhé cesty.

Počas hodín strávených za volantom nám chýba viac odkladacích priestorov a ruky by privítali príjemnejší veniec volantu. Sedadlá sú pohodlné ale pri výbere čalúnenia neodporúčame svetlé kombinácie. Vnútorný priestor a sedenie vzadu sú na pomery trojdverového auta prijateľné, hoci nastupovanie dozadu z pravej strany komplikuje sedadlo spolujazdca. Po sklopení operadla sa sedadlo neposunie vpred. V druhej polovici testu zostane viac priestoru na preskúmanie technologicky vyspelého autorádia a palubného systému. Ak sa zlepší cenová politika značky Fiat, Grande Punto má šancu byť jedným z najlepších v kategórii malých áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Servisné prehliadky a opravy

Prehliadka po 30 000 km 5695 Sk
Výmena pneumatík 750 Sk
Ovládanie ventilácie záruka
El. ovládanie okna záruka


Spotreba a pohonné hmoty
Stav tachometra 39 627 km
Začiatok testu 12 724 km
Prejdená vzdialenosť 26 943 km
Pohonné hmoty 1591 l
Priemerná spotreba 5,9 l/100 km
Náklady na palivo 61 915 Sk


+

-

športový podvozok plastový veniec volantu
ovládateľnosť na snehu vysoká nakladacia hrana
výborné brzdy malé odkladacie priestory
vnútorný priestor nastupovanie dozadu (pravá strana)
úsporný motor ovládanie ventilácie
pohodlné sedenie
dizajn


Svetlá stačí raz zapnúť a o potom sa samočinne vypínajú a zapínajú s motorom. Vhodné práve v tomto období.
Pásy nie sú výškovo nastaviteľné ale v relatívne dobrej polohe.
Po odklopení operadla sa sedadlo spolujazdca nedá posunúť vpred.
Na trojdverové auto je ponuka miesta vzadu veľkorysá, nastupovanie však obtiažnejšie.
Na výmenu dozrela žiarovka osvetľujúca evidenčné číslo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 923
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 711
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 482
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 340
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 613
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 419
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 056
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 224
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Marek Tocimák: Paralyzovaný
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (24. - 30.10.1925)
  5. Branislav Hláčik: EU nedokáže ani len zrušiť striedanie času
  6. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  7. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria?
  8. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 131
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 001
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 9 858
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 8 790
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 255
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 173
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 5 077
  8. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 4 958
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťZatvoriť reklamu