SME

Dlhodobý test - Fiat Grande Punto v polčase

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odovzdávanie auta z ruky do ruky pred začiatkom dlhodobého testu sa podpísalo hlavne na brzdách a znečistení poťahov. Po drobných opravách a doladení pri príležitosti servisnej prehliadky konečne Grande Punto funguje tak, ako sme to očakávali. Prekvapujúco skoro sa zodrali predné brzdové platničky (vysvetlenie:  Fiat ich nahradil inými, menej tvrdými, takže  nešlo o zodranie)  a starosti nám robilo ovládanie okna vo vodičových dverách.

Grande Punto postupne vyťahuje svoje prednosti v podobe jazdných vlastností a spotreby malého naftového motora. Agregát 1,3 MTJ s výkonom 66 kW (90 k) v poslednom čase ožil, stíchol a spotreba tiež o niečo poklesla. Napokon spotreba sa nám dosť ťažko drží na uzde, pretože GrandePunto zvádza k dynamickej jazde.

Vo svojej kategórii nemá premožiteľa v oblasti jazdných vlastností a ovládateľnosti. Zvlášť na snehu je podvozok vynikajúco ovládateľný. Komfortné pruženie a presné držanie stopy dovoľuje používať Grande Punto aj na dlhé cesty.

Počas hodín strávených za volantom nám chýba viac odkladacích priestorov a ruky by privítali príjemnejší veniec volantu. Sedadlá sú pohodlné ale pri výbere čalúnenia neodporúčame svetlé kombinácie. Vnútorný priestor a sedenie vzadu sú na pomery trojdverového auta prijateľné, hoci nastupovanie dozadu z pravej strany komplikuje sedadlo spolujazdca. Po sklopení operadla sa sedadlo neposunie vpred. V druhej polovici testu zostane viac priestoru na preskúmanie technologicky vyspelého autorádia a palubného systému. Ak sa zlepší cenová politika značky Fiat, Grande Punto má šancu byť jedným z najlepších v kategórii malých áut.

SkryťVypnúť reklamu

Servisné prehliadky a opravy

Prehliadka po 30 000 km 5695 Sk
Výmena pneumatík 750 Sk
Ovládanie ventilácie záruka
El. ovládanie okna záruka


Spotreba a pohonné hmoty
Stav tachometra 39 627 km
Začiatok testu 12 724 km
Prejdená vzdialenosť 26 943 km
Pohonné hmoty 1591 l
Priemerná spotreba 5,9 l/100 km
Náklady na palivo 61 915 Sk


+

-

športový podvozok plastový veniec volantu
ovládateľnosť na snehu vysoká nakladacia hrana
výborné brzdy malé odkladacie priestory
vnútorný priestor nastupovanie dozadu (pravá strana)
úsporný motor ovládanie ventilácie
pohodlné sedenie
dizajn


Svetlá stačí raz zapnúť a o potom sa samočinne vypínajú a zapínajú s motorom. Vhodné práve v tomto období.
Pásy nie sú výškovo nastaviteľné ale v relatívne dobrej polohe.
Po odklopení operadla sa sedadlo spolujazdca nedá posunúť vpred.
Na trojdverové auto je ponuka miesta vzadu veľkorysá, nastupovanie však obtiažnejšie.
Na výmenu dozrela žiarovka osvetľujúca evidenčné číslo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  3. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  4. Tankovanie, ktoré sa vám vráti: káva, zľavy aj pohodlie
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  8. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  1. Invázne rastliny ako superpotraviny
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  5. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  6. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  8. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 10 833
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 8 675
  3. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 7 900
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 3 791
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 154
  6. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 2 761
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 2 493
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 981
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (4)
  2. Marián Gunár: Generačná chudoba? Kdeže! Zmrazený potenciál.
  3. Milan Buno: Rúca sa ti svet? Toto sú dobré rady na zlé časy | 7 knižných tipov
  4. Michael Achberger: Myslíte, že priberáte? Pozrite sa, či to nie je voda
  5. Ernest Klotton: Fico, ako bezpečnostné riziko
  6. Štefan Šturdzík: Vzduchovka - aspoň niečo súdruhovia urobili dobre.
  7. Martina Bittnerová: Z Frederiky sa stala Mína. A z Míny legenda II.
  8. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude
  1. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 23 529
  2. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 15 406
  3. Monika Albertiová: Máme po puči 9 602
  4. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 689
  5. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 7 103
  6. Rado Surovka: Ficove supy už krúžia nad Slovenskom 6 685
  7. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 5 385
  8. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 4 966
  1. Radko Mačuha: Za neonacizmus na Ukrajine môže Putin.
  2. Marcel Rebro: Trump a Putin na Aljaške: Rokovanie o Ukrajine bez Ukrajiny
  3. Marcel Rebro: Rusko obkľúčené NATO? Skôr obkľúčené rozprávkami z Kremľa
  4. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
  5. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  6. Radko Mačuha: Organizátor majdanu bol na káve pred úradom vlády.
  7. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
  8. Marcel Rebro: Fico tvrdí, že v Kyjive nie je vojna. My práve začíname tábor pre ženy a deti padlých z Kyjiva.
SkryťZatvoriť reklamu