SME

Kia Rio pred finále

Do cieľa dlhodobého testu automobilu Kia Rio 1,5 CRDi nám ostáva iba niečo cez šesťtisíc kilometrov, jedna servisná prehliadka a meranie vlastností podvozka. V priebehu roka dostal nový model poriadne zabrať na všetkých druhoch ciest a v rôznych režimoc

Cestou k Jadranskému moru viezla Kia päť dospelých a plný kufor batožinyCestou k Jadranskému moru viezla Kia päť dospelých a plný kufor batožiny

Do cieľa dlhodobého testu automobilu Kia Rio 1,5 CRDi nám ostáva iba niečo cez šesťtisíc kilometrov, jedna servisná prehliadka a meranie vlastností podvozka. V priebehu roka dostal nový model poriadne zabrať na všetkých druhoch ciest a v rôznych režimoch prevádzky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prvej fáze testu nás zaujala samotná konštrukcia auta na míle vzdialená od predchádzajúceho modelu. Kia vstúpila do úplne inej spoločnosti, kde platia vysoké nároky a očakávania za danú sumu v oblasti jazdných vlastností, bezpečnosti a vybavenia. V posledne menovanej disciplíne má Rio 1,5 CRDi navrch, pretože pri vtedajšej cene málo prevyšujúcej pol milióna korún sme dostali výkonný naftový motor, šesť airbagov, ABS, ESP, digitálnu klimatizáciu, predné hmlovky, palubný počítač, diaľkové centrálne zamykanie a kotúčové brzdy na všetkých kolesách.

Práve brzdy sú najsilnejšou súčasťou podvozka, pretože na rozdiel od tlmičov stále vykazujú dobrú účinnosť. Až teraz po prekročení štyridsaťtisícovej hranice začínajú byť trochu hlučnejšie. Motor o niečo stíchol a znížil nároky na palivo, ktoré ešte stále nedosahujú výrobcom deklarovaný priemer. Výkon 110 koní doslova provokuje stále zrýchľovať a jazdiť dynamicky, čo sa logicky odráža na spotrebe občasne klesajúcej k hranici piatich litrov.
Posledná fáza dlhodobého testu je vlastne labutia pieseň pre tlmiče zadnej nápravy. Ich nízku účinnosť už cítiť aj pri jazde po horšom povrchu alebo s naloženým kufrom. V priebehu testu sme sa rozlúčili s jednou sadou letných pneumatík a plynovými vzperami na piatych dverách. Časté nasadanie a zapínanie bezpečnostného pásu vodiča nevydržal jeho navíjací mechanizmus. V záverečnej správe k testu nebude chýbať zmienka o opotrebovaní materiálov v interiéri a batožinovom priestore.

Kia Rio s výkonnom 81 kW /110 k patrí medzi rýchle autá svojho segmentu. Už o pár dní bude pod drobnohľadom počas servisnej prehliadky pri 45 000 km.



Nové Rio preukázalo schopnosť konkurovať populárnejším predstaviteľom triedy malých áut a potvrdilo, že s technicky zastaralým predchodcom nemá nič spoločné. Súčasťou výstupnej správy z dlhodobého testu bude podrobný prehľad prevádzkových nákladov, porovnanie nameraných údajov a odpovede na čitateľské otázky (otázky prijímame na emailovej adrese rastislav.chvala@sme.sk) .

SkryťVypnúť reklamu




Spotreba a pohonné hmoty

Stav tachometra 43 401 km
Pohonné hmoty 2653 l
Priemerná spotreba 6,1 l/100 km
Náklady na palivo 105 443 Sk


+

-

výkon motora mäkký podvozok
vnútorný priestor prenos výkonu na cestu
výbava zadné tlmiče
bezpečnosť navíjanie bezp. pásu vodiča
výhľad vodiča otváranie piatych dverí
odkladacie priestory
polohovateľné zadné operadlá


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 16 175
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 14 669
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 767
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 163
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 262
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 207
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 516
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 367
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marcel Stropkay: Kto a kde je líder našej opozície???
  2. Tomáš Hrubý: Pár centov a jazda vlakom
  3. Štefan Šturdzík: Frajerina bez mozgu.
  4. Michal Michňák: Prečo mladí odchádzajú – a prečo je čas to zmeniť
  5. Otilia Horrocks: Nový „whistleblower“ na scéne. Gratulujeme. Hanbíme sa.
  6. Martin Fronk: Zrúcaniny, ktoré dýchajú vďaka ľuďom. A vďaka nám môžu dýchať ďalej.
  7. Martin Turčan: Svoloč, hlboká orba a spravodlivosť
  8. Ondrej Putra: Humánna Hirošima
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 45 293
  2. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 395
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 11 358
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 10 777
  5. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 203
  6. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 7 039
  7. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 578
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 074
  1. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  2. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  3. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  4. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  5. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  6. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  7. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu