SME

Fiat Linea útočí na rodinu

Fiat Grande Punto sa stal trhákom pre svoj vzhľad a výborné jazdné vlastnosti. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí si ho nekúpia iba pre slabšie úžitkové vlastnosti. Fiat preto pripravil verziu sedan s päťstolitrovým kufrom, predĺženým rázvorom a emotív

Fiat Linea vnáša do triedy čisto racionálnych rodinných áut svieži vietor v podobe talianského dizajnu.Fiat Linea vnáša do triedy čisto racionálnych rodinných áut svieži vietor v podobe talianského dizajnu. (Zdroj: fiat)

Fiat Grande Punto sa stal trhákom pre svoj vzhľad a výborné jazdné vlastnosti. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí si ho nekúpia iba pre slabšie úžitkové vlastnosti. Fiat preto pripravil verziu sedan s päťstolitrovým kufrom, predĺženým rázvorom a emotívnym dizajnom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fiat v procese ozdravovania spoločnosti a  tvorbe zisku urobil jeden z ďalších dobrých krokov. Postavil praktické a cenovo prístupné rodinné auto pri zachovaní prvkov typických pre novú éru značky. Fiat Linea prichádza do triedy trojpriestorových sedanov kompaktnej triedy, kde chce zapôsobiť miestom na zadných sedadlách a päťstolitrovým kufrom. Hoci Grande Punto, z ktorého Linea po technickej stránke vychádza, patrí o triedu nižšie, predĺžený rázvor náprav až na 260 cm radí Lineu medzi vozidlá ako Škoda Octavia, Dacia Logan, Renault Megane Sedan alebo Volkswagen Jetta.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn predáva
Pri pohľadne na tvary karosérie je každému jasné, že auto vzniklo v materskom dizajnérskom centre ako samostatný model rešpektujúci novú líniu značky. Emócie cenovo prístupného sedanu vraj nevychladnú ani vo farebne pestrom interiéri. Odborníci, ktorí už auto videli tvrdia, že nárast priestoru na zadných sedadlách cítiť v každom smere, akurát viac miesta mohlo ostať v oblasti hlavy. Tuhosti karosérie a vonkajšiemu dizajnu je tiež prispôsobená pomerne vysoká nakladacia hrana obrovského batožinového priestoru.

„Emotívne ladený sedan má vraj veľké šance na úspech“.           V porovnaní so základným modelom Grande Punto pribudol batožinový priestor objemu 500 litrov a viac miesta na zadných sedadlách. Hovorí sa aj o komfortnejšom podvozku.

SkryťVypnúť reklamu

Iba dva motory
Trieda lacnejších rodinných sedanov, tak obľúbených na rozvíjajúcich sa trhoch, býva zameraná na cenovo nenáročné a úsporné motory. Fiat si pre začiatok na európsky trh pripravil dva motory spĺňajúce emisnú normu Euro 4. Základný benzínový štvorvalec objemu 1,4 l s výkonom 57 kW (77 k) prichádza v úlohe cenového trháku. Z hľadiska dynamiky jazdy a nízkej spotreby bude zaujímavejší malý turbodiesel 1,3 MTJ 16V s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a výkonom 66 kW (90k). Na rozdiel od Grande Punta obľúbený diesel dostane iba päťstupňovú prevodovku. Moderný preplňovaný motor 1,4 16V T-Jet s výkonom 88 kW (120 k) pribudne v ponuke až neskôr. Pre brazílsky trh naklonený biopalivám je pripravená verzia 1,9 Flexifuel spaľujúca bioetanol.

SkryťVypnúť reklamu

Tri výbavy
Linea navrhnutá pre zákazníkov preferujúcich racionálne využitie auta prichádza v troch stupňoch vybavenia - Active, Dynamic, Emotion a jedenástich farbách karosérie. Technika prevzatá z Grande Punta umožní objednať si za príplatok automatickú klimatizáciu, palubný systém so vstupom pre USB, prehrávač MP3 a dažďový alebo parkovací senzor. Rodinne naladený podvozok s dobrým utlmením vibrácií na nekvalitných cestách je v štandarde vybavený systémom ABS, brzdovým asistentom a rozdeľovačom brzdného účinku. Za príplatok je v ponuke stabilizačný systém ESP. Predaj začal najskôr na tureckom trhu, kde sú sedany v mimoriadnej obľube a kde sa tiež Fiat Linea vyrába. Na Slovensku začne predaj na jeseň tohto roka. Podľa prvých odhadov má emotívne ladený sedan veľké šance na úspech.

Linea bude dvojkou
Fiat očakáva, že sedan Linea sa stane dvojkou v celkovom predaji značky, hneď za modelom Grande Punto, ktorého ročné predaje majú dosiahnuť 360 000 kusov. Ak sa naplno rozbehne výroba vo všetkých piatich závodoch, ročná produkcia modelu Linea dosiahne 280 000 kusov. Momentálne sa Linea vyrába iba tureckom závode Tofas, neskôr pribudnú prevádzky v Brazílii, Rusku, Indii a Číne. Zatiaľ je dvojkou v predaji malý Fiat Panda s ročnou produkciou okolo 240 000 vozidiel.


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  6. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 14 888
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 13 010
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 6 389
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 431
  5. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 059
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 826
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 2 328
  8. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 2 308
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Kubina v Aréne

Právny zástupca policajtov postavených mimo služby vidí klesajúcu kvalitu pribúdajúcich obvinení.


9
Ilustračné foto.

Dôvodom sú provokatívne vyjadrenia Medvedeva.


TASR 27
Premiér Robert Fico a podpredseda parlamentu Tibor Gašpar.

Najnovší nepriateľ Roberta Fica ukazuje jeho prepad do samoty.


107
Americký prezident Donald Trump a šéfka Európskej komisie Ursula von der Leyenová si podávajú ruky počas stretnutia v škótskom Turnberry.

Fico má pravdu, Maroš Šefčovič zabral.


a 1 ďalší 11
reklama
  1. Jaroslav Liptak: „Kým vyrastie strom, štát vám ho 3× zmapuje“ – Nová EIA novela v praxi
  2. Štefan Šturdzík: Puč nevyšiel tak skúšajú novú fintu na oblbnutie plebsu.
  3. Jozef Stasík: Moc leží na zemi. Nájde sa konečne niekto, kto ju zdvihne?
  4. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 1
  5. Aleksander Prętnicki: Priepasť
  6. Zuzana Valachovičová: Dva a pol, konečne
  7. Miroslav Ferkl: Osem dní
  8. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 47 708
  2. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 38 204
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 13 217
  4. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 10 703
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 9 884
  6. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 8 790
  7. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 7 156
  8. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 051
  1. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  2. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  3. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  4. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  5. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  6. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  7. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  8. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
SkryťZatvoriť reklamu