SME

Fiat Linea útočí na rodinu

Fiat Grande Punto sa stal trhákom pre svoj vzhľad a výborné jazdné vlastnosti. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí si ho nekúpia iba pre slabšie úžitkové vlastnosti. Fiat preto pripravil verziu sedan s päťstolitrovým kufrom, predĺženým rázvorom a emotív

Fiat Linea vnáša do triedy čisto racionálnych rodinných áut svieži vietor v podobe talianského dizajnu.Fiat Linea vnáša do triedy čisto racionálnych rodinných áut svieži vietor v podobe talianského dizajnu. (Zdroj: fiat)

Fiat Grande Punto sa stal trhákom pre svoj vzhľad a výborné jazdné vlastnosti. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí si ho nekúpia iba pre slabšie úžitkové vlastnosti. Fiat preto pripravil verziu sedan s päťstolitrovým kufrom, predĺženým rázvorom a emotívnym dizajnom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fiat v procese ozdravovania spoločnosti a  tvorbe zisku urobil jeden z ďalších dobrých krokov. Postavil praktické a cenovo prístupné rodinné auto pri zachovaní prvkov typických pre novú éru značky. Fiat Linea prichádza do triedy trojpriestorových sedanov kompaktnej triedy, kde chce zapôsobiť miestom na zadných sedadlách a päťstolitrovým kufrom. Hoci Grande Punto, z ktorého Linea po technickej stránke vychádza, patrí o triedu nižšie, predĺžený rázvor náprav až na 260 cm radí Lineu medzi vozidlá ako Škoda Octavia, Dacia Logan, Renault Megane Sedan alebo Volkswagen Jetta.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn predáva
Pri pohľadne na tvary karosérie je každému jasné, že auto vzniklo v materskom dizajnérskom centre ako samostatný model rešpektujúci novú líniu značky. Emócie cenovo prístupného sedanu vraj nevychladnú ani vo farebne pestrom interiéri. Odborníci, ktorí už auto videli tvrdia, že nárast priestoru na zadných sedadlách cítiť v každom smere, akurát viac miesta mohlo ostať v oblasti hlavy. Tuhosti karosérie a vonkajšiemu dizajnu je tiež prispôsobená pomerne vysoká nakladacia hrana obrovského batožinového priestoru.

„Emotívne ladený sedan má vraj veľké šance na úspech“.           V porovnaní so základným modelom Grande Punto pribudol batožinový priestor objemu 500 litrov a viac miesta na zadných sedadlách. Hovorí sa aj o komfortnejšom podvozku.

SkryťVypnúť reklamu

Iba dva motory
Trieda lacnejších rodinných sedanov, tak obľúbených na rozvíjajúcich sa trhoch, býva zameraná na cenovo nenáročné a úsporné motory. Fiat si pre začiatok na európsky trh pripravil dva motory spĺňajúce emisnú normu Euro 4. Základný benzínový štvorvalec objemu 1,4 l s výkonom 57 kW (77 k) prichádza v úlohe cenového trháku. Z hľadiska dynamiky jazdy a nízkej spotreby bude zaujímavejší malý turbodiesel 1,3 MTJ 16V s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a výkonom 66 kW (90k). Na rozdiel od Grande Punta obľúbený diesel dostane iba päťstupňovú prevodovku. Moderný preplňovaný motor 1,4 16V T-Jet s výkonom 88 kW (120 k) pribudne v ponuke až neskôr. Pre brazílsky trh naklonený biopalivám je pripravená verzia 1,9 Flexifuel spaľujúca bioetanol.

SkryťVypnúť reklamu

Tri výbavy
Linea navrhnutá pre zákazníkov preferujúcich racionálne využitie auta prichádza v troch stupňoch vybavenia - Active, Dynamic, Emotion a jedenástich farbách karosérie. Technika prevzatá z Grande Punta umožní objednať si za príplatok automatickú klimatizáciu, palubný systém so vstupom pre USB, prehrávač MP3 a dažďový alebo parkovací senzor. Rodinne naladený podvozok s dobrým utlmením vibrácií na nekvalitných cestách je v štandarde vybavený systémom ABS, brzdovým asistentom a rozdeľovačom brzdného účinku. Za príplatok je v ponuke stabilizačný systém ESP. Predaj začal najskôr na tureckom trhu, kde sú sedany v mimoriadnej obľube a kde sa tiež Fiat Linea vyrába. Na Slovensku začne predaj na jeseň tohto roka. Podľa prvých odhadov má emotívne ladený sedan veľké šance na úspech.

Linea bude dvojkou
Fiat očakáva, že sedan Linea sa stane dvojkou v celkovom predaji značky, hneď za modelom Grande Punto, ktorého ročné predaje majú dosiahnuť 360 000 kusov. Ak sa naplno rozbehne výroba vo všetkých piatich závodoch, ročná produkcia modelu Linea dosiahne 280 000 kusov. Momentálne sa Linea vyrába iba tureckom závode Tofas, neskôr pribudnú prevádzky v Brazílii, Rusku, Indii a Číne. Zatiaľ je dvojkou v predaji malý Fiat Panda s ročnou produkciou okolo 240 000 vozidiel.


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 112
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 308
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 229
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 063
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 984
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 446
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 279
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 104
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 155
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 370
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 689
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 546
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 829
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 356
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 917
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu