SME

Suzuki Grand Vitara miluje aj terén - krátky test

Grand Vitara už nejaký čas brázdi preplnené vody stredných športovo úžitkových vozidiel SUV. K redakčnému testu sme sa dostali až teraz, keď v priebehu existencie pribudlo niekoľko zlepšení. Najvýraznejším je prítomnosť ESP.

Grand Vitara patrí k najkrajším SUV na trhu. Na ceste jej chýba šestka, ale v teréne dokáže podstatne viac než konkurenti.Grand Vitara patrí k najkrajším SUV na trhu. Na ceste jej chýba šestka, ale v teréne dokáže podstatne viac než konkurenti. (Zdroj: autor)

Grand Vitara už nejaký čas brázdi preplnené vody stredných športovo úžitkových vozidiel SUV. K redakčnému testu sme sa dostali až teraz, keď v priebehu existencie pribudlo niekoľko zlepšení. Najvýraznejším je prítomnosť ESP.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Suzuki Grand Vitara jazdila v teréne ako obľúbené náradie poľovníkov ešte v dobách, keď množstvo značiek vyrábajúcich dnes SUV nemalo v ponuke ani pohon štyroch kolies. V praxi to znamená asi toľko, že tvorcovia novej Vitary jej ponechali orientáciu aj na ťažší terén. Vďaka elektronicky voliteľnej redukcii prevodovky, dobrému kríženiu náprav má Grand Vitara v teréne stále navrch. Jej majiteľmi by sa mali stať tí, ktorí okrem nadhľadu nad ostatnými  v uliciach mesta a pohodlného cestovania s veľkým kufrom, chcú aj seriózne správanie v teréne. Istou daňou za terénnu výnimočnosť môže byť vyššie ťažisko a trochu väčšie nakláňanie sa v zákrutách na bežných cestách. Pri úplne normálnej jazde je rozdiel zanedbateľný a v extrémoch zasahuje ESP.

SkryťVypnúť reklamu

Stabilizačný systém medzičasom obohatil výbavu Grand Vitary, čím Suzuki doplnilo istý drobný deficit. ESP zasahuje citlivo a zbytočne vodiča neobmedzuje ani na štrkovej ceste. V spojení hlučnejšieho motora a cesty nám chýbala šesťstupňová prevodovka. Chýbajúca šestka na diaľnici je asi jediný handicap voči konkurentom. Tvrdšie radenie a narábanie s radiacou pákou je pochopiteľné a vo vodičovi evokuje pocit, že v aute je poriadna mechanika, čo niečo vydrží.

S priestorom vo vnútri, spracovaním interiéru a asi najbohatšou výbavou v triede za danú cenu musíme byť spokojní. Manipulácia so zadnými sedadlami a polohovateľnými operadlami tiež poteší. Objem kufra radíme medzi stred v rámci triedy. Do boku otvárateľné piate dvere by sme nahradili klasickými vyklápacími. Je to vec vkusu, ale takto aspoň žije vo Vitare kúsok klasického offroadu, z ktorého vznikla.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ***


Cena modelu od 779 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 025 000 Sk
Motor 1,9 d
Výkon motora 95 kW / 130 k
Krútiaci moment 300 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,2 s
Objem bat. priestoru 400 l
Spotreba podľa výrobcu 7,7 l/100 km
Spotreba v teste 8,4 l/100 km
Predný nájazdový uhol 29
Prejazdový uhol 19
Zadný nájazdový uhol 27
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag


Kritika zabrala. Výrobca na základe výčitiek doplnil do výbavy modelu stabilizačný systém ESP. Kvôli jazde v teréne je systém vypínateľný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Prvý mobil: míľnik dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  2. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  3. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  6. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  7. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  8. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 6 723
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 084
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 733
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 711
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 834
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 356
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 4 203
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 989
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Diplomatické manévre Trumpa, Putina a Zelenského v roku 2025
  2. Vladimír Bojničan: Výzva pre veriacich: Putin a Fico nie sú len bývalí komunisti, ale sú zároveň aj postfaktickými produktami dogmatického kresťanstva
  3. Rastislav Puchala: Já milujem Fica???
  4. Jaroslav Liptak: Irina Zarutska nie je obeť Ameriky, ale Putinovej vojny
  5. Marek Strapko: Toľko sme sa báli eskalovať...
  6. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba!
  7. Tomáš Kuvik: 30,1260
  8. Viktor Pamula: Stojím pri Poľsku
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 57 946
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 962
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 063
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 6 990
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 624
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 955
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 923
  8. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 4 333
  1. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  2. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  3. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  4. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  5. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  6. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  7. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  8. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
SkryťZatvoriť reklamu