SME

Fiat Grande Punto v cieli: s vášňou a detskými chorobami

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail.Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail. (Zdroj: autor)

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Jedno z prvých Grande Punto na Slovensku malo v čase začiatku testu najazdených dvanásťtisíc kilometrov. Spolu s redakciou časopisu Autožurnál a Fun rádia sme na ňom najazdili ďalších päťdesiattisíc. Pre auto zo začiatku sériovej výroby to bola neľahká skúška, ale dnes zákazníci neodpúšťajú ani drobné zaváhanie. Preto nás prekvapili drobné chyby v podobe štrajkujúceho tlačidla elektrického spúšťania okna spolujazdca a pokazený otočný ovládač ventilácie. Sklamaní sme boli, keď nám v prvej fáze testu nevedeli v bratislavskom servise poruchu odstrániť a zopakovala sa. Po výmene servisu problémy konečne zmizli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dojem

V rámci servisných prác predpísaných značkou došlo aj k výmene brzdového obloženia a súčiastke na riadení, ktoré sa robilo celoplošne. Grande Punto za viac ako rok pôsobenia v našich rukách potvrdilo snahu značky o kvalitatívny vzostup, ale napriek tomu drobné zaváhania nás zneistili. Ochotu nápravy a ďalšie zlepšenie kvality cítiť na autách, ktoré schádzajú z výrobných liniek práve teraz.

Za kvalitu a spoľahlivosť by sme v školskom hodnotení dali Grande Puntu dva mínus. Naopak, jednotku si zaslúži za dizajn, tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Motor nízkeho objemu, ale slušného výkonu dokázal spolu so šesťstupňovou prevodovkou, že patrí na vrchol triedy. Vo vyslovene nehospodárnom režime jazdy sme dosiahli výslednú spotrebu 5,5 litra, čo je veľmi dobrý výsledok.

SkryťVypnúť reklamu

Moderné

Brzdy s až príliš účinným posilňovačom dostali poriadne zabrať, čo sa prejavilo na opotrebovaní predných kotúčov. Ostatné časti auta zvládli tisíce kilometrov bez výraznejšieho opotrebovania. Interiér, v ktorom si ani pasažieri nemôžu sťažovať na nedostatok miesta, rozbúcha srdce. Dnes si možno aj v tejto kategórii objednať inteligentné autorádio so systémom bluetooth a vstupom pre USB externé zariadenie. Pri takej tuhej a krásnej karosérii treba počítať s vysokou nakladacou hranou kufra a trochu obmedzeným výhľadom šikmo vpred.

Epilóg

Grande Punto znamená historický prelom, je to technologicky vyspelé auto s úsporným motorom a výborným podvozkom, ktoré poskytuje radosť z jazdenia aj na dlhých trasách. Aby dosiahlo na najväčších konkurentov, potrebuje kvalitatívne dozrieť, k čomu má dosť blízko. V niektorých ohľadoch si nový model vynútil našu zhovievavosť a trpezlivosť. Radosť z jazdy však bola silnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

 

Fiat Grande Punto

1,3 MTJ Dynamic Motor 1,3 multijet, diesel

Výkon (kW/k) 66 kW

Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s) 11,9

Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6

Nadobúdacia cena (Sk) 509 900

Stav tachometra na začiatku testu (km) 12 684

Stav tachometra na konci testu (km) 59 960

Najazdené kilometre (km) 47 312

Spotrebované palivo (l) 2614,5

Priemerná spotreba (l/100 km) 5,52

Stav na konci testu

Poruchy počas testu - opotrebovanie zodpovedajúce kilometrom,

- mierna korózia výfukového potrubia,

- zlomený plastový kryt pod motorom,

- slabšie tlmiče na prednej náprave,

- na 60 percent opotrebované predné brzdové kotúče,

- zlomený držiak na plató v batožinovom priestore

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- elektrické otváranie okna vodičových dverí,

- nastavovanie ventilácie (smer distribúcie vzduchu),

- vypálená žiarovka na osvetlení evidenčného čísla

Silné stránky    +   Slabé stránky   -

motor kvalita detailov

spotreba odkladacie priestory

riadenie plasty

jazdné vlastnosti nastupovanie dozadu

(strana spolujazdca)

prevodovka vysoká nakladacia hrana

dizajn výhľad šikmo dopredu

brzdy

 

 

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  6. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 14 642
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 12 522
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 6 858
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 362
  5. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 027
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 743
  7. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 2 490
  8. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 2 471
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 1
  2. Aleksander Prętnicki: Priepasť
  3. Zuzana Valachovičová: Dva a pol, konečne
  4. Miroslav Ferkl: Osem dní
  5. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  6. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  7. Ida Tittelová: Bergen
  8. Dávid Polák: Recept na „dokonalé peklo“ podľa Hamasu
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 47 281
  2. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 33 944
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 245
  4. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 12 005
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 9 782
  6. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 8 600
  7. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 7 123
  8. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 024
  1. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  2. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  3. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  4. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  5. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  6. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  7. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  8. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
SkryťZatvoriť reklamu