SME

Fiat Grande Punto v cieli: s vášňou a detskými chorobami

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail.Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail. (Zdroj: autor)

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Jedno z prvých Grande Punto na Slovensku malo v čase začiatku testu najazdených dvanásťtisíc kilometrov. Spolu s redakciou časopisu Autožurnál a Fun rádia sme na ňom najazdili ďalších päťdesiattisíc. Pre auto zo začiatku sériovej výroby to bola neľahká skúška, ale dnes zákazníci neodpúšťajú ani drobné zaváhanie. Preto nás prekvapili drobné chyby v podobe štrajkujúceho tlačidla elektrického spúšťania okna spolujazdca a pokazený otočný ovládač ventilácie. Sklamaní sme boli, keď nám v prvej fáze testu nevedeli v bratislavskom servise poruchu odstrániť a zopakovala sa. Po výmene servisu problémy konečne zmizli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dojem

V rámci servisných prác predpísaných značkou došlo aj k výmene brzdového obloženia a súčiastke na riadení, ktoré sa robilo celoplošne. Grande Punto za viac ako rok pôsobenia v našich rukách potvrdilo snahu značky o kvalitatívny vzostup, ale napriek tomu drobné zaváhania nás zneistili. Ochotu nápravy a ďalšie zlepšenie kvality cítiť na autách, ktoré schádzajú z výrobných liniek práve teraz.

Za kvalitu a spoľahlivosť by sme v školskom hodnotení dali Grande Puntu dva mínus. Naopak, jednotku si zaslúži za dizajn, tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Motor nízkeho objemu, ale slušného výkonu dokázal spolu so šesťstupňovou prevodovkou, že patrí na vrchol triedy. Vo vyslovene nehospodárnom režime jazdy sme dosiahli výslednú spotrebu 5,5 litra, čo je veľmi dobrý výsledok.

SkryťVypnúť reklamu

Moderné

Brzdy s až príliš účinným posilňovačom dostali poriadne zabrať, čo sa prejavilo na opotrebovaní predných kotúčov. Ostatné časti auta zvládli tisíce kilometrov bez výraznejšieho opotrebovania. Interiér, v ktorom si ani pasažieri nemôžu sťažovať na nedostatok miesta, rozbúcha srdce. Dnes si možno aj v tejto kategórii objednať inteligentné autorádio so systémom bluetooth a vstupom pre USB externé zariadenie. Pri takej tuhej a krásnej karosérii treba počítať s vysokou nakladacou hranou kufra a trochu obmedzeným výhľadom šikmo vpred.

Epilóg

Grande Punto znamená historický prelom, je to technologicky vyspelé auto s úsporným motorom a výborným podvozkom, ktoré poskytuje radosť z jazdenia aj na dlhých trasách. Aby dosiahlo na najväčších konkurentov, potrebuje kvalitatívne dozrieť, k čomu má dosť blízko. V niektorých ohľadoch si nový model vynútil našu zhovievavosť a trpezlivosť. Radosť z jazdy však bola silnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

 

Fiat Grande Punto

1,3 MTJ Dynamic Motor 1,3 multijet, diesel

Výkon (kW/k) 66 kW

Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s) 11,9

Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6

Nadobúdacia cena (Sk) 509 900

Stav tachometra na začiatku testu (km) 12 684

Stav tachometra na konci testu (km) 59 960

Najazdené kilometre (km) 47 312

Spotrebované palivo (l) 2614,5

Priemerná spotreba (l/100 km) 5,52

Stav na konci testu

Poruchy počas testu - opotrebovanie zodpovedajúce kilometrom,

- mierna korózia výfukového potrubia,

- zlomený plastový kryt pod motorom,

- slabšie tlmiče na prednej náprave,

- na 60 percent opotrebované predné brzdové kotúče,

- zlomený držiak na plató v batožinovom priestore

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- elektrické otváranie okna vodičových dverí,

- nastavovanie ventilácie (smer distribúcie vzduchu),

- vypálená žiarovka na osvetlení evidenčného čísla

Silné stránky    +   Slabé stránky   -

motor kvalita detailov

spotreba odkladacie priestory

riadenie plasty

jazdné vlastnosti nastupovanie dozadu

(strana spolujazdca)

prevodovka vysoká nakladacia hrana

dizajn výhľad šikmo dopredu

brzdy

 

 

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V Malackách vybudovali čajové impérium
  2. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  3. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  7. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  2. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  3. V Malackách vybudovali čajové impérium
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  5. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  6. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 506
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 12 134
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 8 517
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 7 505
  5. Ľuboš Fellner otvorene 5 144
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 416
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 268
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 745
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Droppa: Malé konštrukčné chyby v školskej reforme
  2. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  3. Michal Dolňan: Keď generálny prokurátor odkazuje predsedovi vlády, ktorý odkázal jemu...
  4. Miroslav Daniš: Parlamentná demokracia ? ZABUDNITE !!!
  5. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 10
  6. Štefan Šturdzík: Fico zaútočil a vie prečo a kedy. Načasovanie nieje náhodné.
  7. Filip Svetlošák: Voda meniaca krajinu
  8. Jozef Huljak: 17 sekúnd vs. 12 minút
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 103 481
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 21 934
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 14 315
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 502
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 100
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 956
  7. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli... 4 929
  8. Miroslav Daniš: Štát sme MY, nie vy, súdružky a súdruhovia ! 4 065
  1. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  2. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  3. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  4. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  5. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  6. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
  7. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  8. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
SkryťZatvoriť reklamu