Policajti môžu vodičovi zadržať tabuľky s evidenčným číslom a techničák, kým auto nedá do pôvodného stavu.
a co kamionisti?
Zaujimalo by v tom pripade co kamionisti. Z niektorych tahacov aj navesov si urobili celorocny vianocny stromcek. Este som ale nepocul ze by ich za to policajti pokutovali. Ved si vsimnite tahac v noci zpredu. Vacsina z nich naozaj vyzera ako vianocny stromcek a nepredpisanych sietidiel je tam viac ako tych predpisanych..maju
homologizovane svietidla. ak si odmyslis "vianonocny stromcek" na palubnej doske/celnym sklom.Vsetky vacsie upravy, aj ine kolesa
si traba dat schavlit vyrobcom a potom dat zapisat co techncikeho. Podobne napriklad folie netreba schavlovat vyrobcom ale musia mat papie, ze su fajn. Ten sofer nie je individualista ale AGRESOR. On nie je/neche byt iny ale chce obtazovat. EU chyba ako sol predpis o hluku ako chodia tie cierne zaby natiahnute na motorkach a hucia. To skutocne obtazuje lebo ta zver si to vzdy v nedelu ked je ticho a cez mesto.hehe
http://i1.ytimg.com/vi/pCq288X... toto je uz extrem, ale videl som aj na nasich cestach vysvietene kamiony ako pise Essayko - kopa svetiel, pasov, ....bude to pravdepodobne ASX
takze docela nove auto ale najcastejsie sa da u tychto "individualistov" pozorovat jav ze auto zerie viac oleja ako nafty a brzdy nie uplne drzia, ale teraz je potreba namontovat nove ziarovky nech to vyzera "individualisticky"nocny kolotocar...
ked uz silou mocou pchas ledky vsade, tak si tam daj nejaky vypinac do interieru a polisi ti nic nemozu, ani na stk.farba odrážaného
svetla - ak odrazí neschválenú, odoberu tabuľky, osvedčenie, pokuta ... to je de*ilnéVypinac
Staci namontovat vypinac do kabiny a pri kontrole svetla vypnut. Skor by ma zaujimalo, ako vedia legalne prejst stkckou auta s domontovanymi "polskymi" drl bez homologizacie napojenymi navyse na obrysky...Denné svietenie má tiež svoje pravidlá
Nechápem, ako môžu niektorí "intelektuálne menejcenní" motoristi namontovať 15€ led setlá kamkoľvek na predok vozidla. Potom sa čudujú, že im šmejdácke diódky preblikvajú, alebo svieti len jedna lampa - ajto ako za dušičky. O predpísanom elektrickom zapojení či automatickom za-/vypínaní často nemôže byť ani reči. A kapitolou samou pre seba sú lepiči diódových pásov, ktoré následne vydávajú za homologizované plnohodnotné denné svetlá – čo na tom, že musia byť na „tajný“ vypínač... A o umiestnení na vozdlo ani nehovorím. Nietorí si ich capnú rovno pod EČ a už som videl aj ***** čo mal obe vedľa seba v mriežke chladiča rovno pod znakom automobilky... Denné svetlo má byť “v rohoch” vozidla – max 400mm od jeho bočnej línie. Žiaľ v 70% prípadov tomu tak nie je. Kedy konečne začnú naše žabky zelené brať technické preukazy takýmto „zdobičom“ ? Doradua bez milosti!Ja zase nechápem, ako mohli
šoféri vôbec jazdiť pred takými 15 rokmi, keď denné svetlá vôbec neboli prikázané ! To musel byť jednoducho strašný horor a chaos na ceste a neviem si predstaviť ako to mohli prežiť !ale to svietenie ma svoj vyznam...
mobby.d, ja som svetla nechaval zapnute cez den aj pred schvalenim tohoto zakona... proste som chcel, aby ma bolo vidiet, ci uz za slnecneho pocasia, kedy dokaze auto splynut s pozadim, alebo za sera, kedy auta urcitej farby tak isto splyvaju s pozadim... Aspon sa ti nevyvali nejaky predbiehac do protismeru. Horsie je, ze ledkari castokrat zabudaju prepnut podvecer/za dazda/pri zamracenej oblohe/hmle/nizkej viditelnosti cez den/ na klasicke osvetlenie... Ak jazdis po dialnici napr. tak to je nocna mora, niektore auta za husteho dazda odzadu vobec nevidis - ved im svietia v predu ledky, tak co - svetla maju zapnute...Pozrel som predpisy
a nič nové. Pozri: Návod na montáž DRL: Prevedenie a umiestnenie svetiel pre denné svietenie je dané homologačným predpisom EHK/OSN č. 48. Svetlá sa montujú na prednú stranu automobilu, na jeden automobil je možné osadiť 2 ks týchto svetiel. Svetlá musia byť umiestnené vo vodorovnej rovine, minimálne 250mm a maximálne 1500 mm od zeme. Obe svetlá musia byť umiestnené v rovnakej vzdialenosti od pomyselnej zvislej osi vozidla. Vzájomná vzdialenosť svetiel musí byť minimálne 600 mm, vzdialenosť svetla od obrysu vozidla smie byť maximálne 400mm. Ak sú svetlé príliš pri sebe, nikto z dieľky nevie posúdiť, ako široké je prichádzajúce vozidlo aj keď má špičkovo svietiace DRL lampy... až keď sa vozidlá priblížia zistíš, že to nieje motorka, ale 2 metre široká Multipla s lampami takmer nad sebou, lebo jej majiteľ je archytekt, čo si myslí, že to z predpisov už vypadlo. Byť fízel tak: "odmontuj si značky, mladý" :-) mehehehééé!Aj výrobcovia vozidiel
presne kvôli tomuto dávajú svetlá "do rohov karosérie" a nie do stredu... veď je životne dôležité dostatočne včas ukázať, ako široké vozidlo prichádza. Preto mať DRL svetlá pól metra a viac od bočnej hrany považujem za čistý hazard na zdraví všetkých účastníkov premávky.bohuzial to nie je uplne pravda
zakon hovori o umiestneni na vozidle - nic tam nie je o tom, ze s nimi svieti... Ja som za urcite mantinely v ramci aut - ale myslim si, ze v EU sa to prehana...Ja ostrekovanie xenonov nemam
Ale mam vynimku :-D (Teda ja ich mam trochu viac ako jednu...) Dokonca podľa pepierov nemám žiadne emisie CO2 :-D P.S. Ale zatial sa nik nestazoval, ze by ho moje xenony osvetlovali... (Asi ich prilis casto cistim...)Keby také presne formulované zákony
boli aj v iných oblastiach, napr. posledne tie prezidentské voľby. Tam sa zakon porušoval a nič sa nedeje. A takýchto zákonov a porušení je neurekom, no policajti sa odbavujú iba na motoristoch.re mrmr
Šak podaj trestné oznámenie na nejaké to porušenie volieb ak o ňom vieš a nekvákaj tu na nete. Inak asi si ešte nešiel niekedy v noci proti takto vyzdobenému autu, inak by si vedel že to riadne dokáže oslniť. ja tiež milujem napríklad takých kamionistov čo si dr...bnú za čelné sklo neonový kríž ktorý je na dialnici videť dobre z dvoch kilometrov a keď príde až k tebe tak nevidíš pomali nič iné. Ak by to mal mládenec menšej intenzity a bielej farby asi by na neho každý kašlal pretože dopredu smie na aute svietiť iba svetlo bielej farby a samozrejme oranžové smerovky. takéto farebné ***** maximálne tak dokážu rozhodiť šoféra z kludnej jazdy. Vlastne na tom princípe funguje VRZ / maják/ na autách s prednosťou v jazde. každý vodič maximálne spozornie len čo ho uvidíPokial to inym neskodi tak preco nie?
Pokial to inym neskodi tak preco nie? Nie kazdy chce jazdit v aute co sa neodlisuje od ostatnych. Vela ludi chce nejak vyniknut - niekto si oblieka zvlastne tricka, niekto musi mat stale bluetooth v uchu a pod ... Pokial mi neskodi tak sa velakrat pousmejem a idem dalej... Ja osobne by som tiez rad updavit auto aj vizualne - ale nie cez svetla - len to stoji peniaze a treba to robit rozumne...Takze predpokladam
Ze by si asi zaviedol taketo merace na nase cesty? https://www.youtube.com/watch?... Tiez som toho nazoru ak je to homologizovane a nesluzi to na oslepovanie inych vodicov tak preco nie. Nech si tam teda da svetla alebo taku vec ako je projektor premietajuci film na cestu za auto. Je to vzdy lepsie ako "remus" (rozumej diera vo vyfuku) alebo ti soferi co sa prehanaju po nociach s oknami (pripadne strechou) dole a ich "kvalitnou" hudbou. Tym by som zhabaval aj auta nielen vodicaky.