SAD Bratislava má už 13 autobusov s pohonom na zemný plyn

Bratislava 24. augusta (TASR) - Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, š. p. dnes dostala trinásty, posledný autobus s motorom prestavaným na ...

Bratislava 24. augusta (TASR) - Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, š. p. dnes dostala trinásty, posledný autobus s motorom prestavaným na pohon na zemný plyn.

Prestavbu autobusov na ekologickejší spôsob pohonu realizoval na základe zmluvy pre SAD bratislavský závod Slovenského plynárenského priemyslu (SPP). Účtovaná cena prestavby jedného autobusu bola približne 873 000 Sk. Ako pre TASR uviedol ekonomický námestník podniku Ľudovít Štiglic, táto suma zahŕňa aj kúpnu cenu nového motora. Samotné prestavbové práce tak stáli len 480 000 Sk. Kalkulovaná návratnosť vložených investícií je približne dva roky, pričom 60 % dosiahnutých úspor odvádza dopravca plynárom, zvyšok využíva na vlastné účely.

"Prestavba sa vykonala na starších vozidlách Karosa C 734 E, ktoré predtým prešli generálnou opravou," povedal ekonomický námestník a dodal, že ich ďalšie minimálne využívanie odhaduje na päť až šesť rokov. Celkový čas prevádzky týchto autobusov by sa tak zvýšil na 14 rokov.

Podľa Ľ. Štiglica spotrebujú autobusy na naftu na 100 kilometrov jazdy asi 28 litrov tejto pohonnej látky (približne 23 Sk/liter bez DPH). Pri pohone vozidiel na zemný plyn ho na rovnakú vzdialenosť potrebujú 33 kubických metrov (od 1. mája 8,55 Sk/kubík bez DPH). "Jazda na zemný plyn je zhruba o polovicu lacnejšia," povedal.

Autobusy s pohonom na zemný plyn využíva SAD Bratislava v prímestskej doprave na linkách Bratislava-Nový Život, Modra, Nová Dedinka, Blatná na Ostrove a Veľké Úľany.

* sch zll

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 603
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 801
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 052
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 672
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 126
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 005
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 649
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 573
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 342
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 763

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.