SAD Bratislava má už 13 autobusov s pohonom na zemný plyn

Bratislava 24. augusta (TASR) - Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, š. p. dnes dostala trinásty, posledný autobus s motorom prestavaným na ...

Bratislava 24. augusta (TASR) - Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, š. p. dnes dostala trinásty, posledný autobus s motorom prestavaným na pohon na zemný plyn.

Prestavbu autobusov na ekologickejší spôsob pohonu realizoval na základe zmluvy pre SAD bratislavský závod Slovenského plynárenského priemyslu (SPP). Účtovaná cena prestavby jedného autobusu bola približne 873 000 Sk. Ako pre TASR uviedol ekonomický námestník podniku Ľudovít Štiglic, táto suma zahŕňa aj kúpnu cenu nového motora. Samotné prestavbové práce tak stáli len 480 000 Sk. Kalkulovaná návratnosť vložených investícií je približne dva roky, pričom 60 % dosiahnutých úspor odvádza dopravca plynárom, zvyšok využíva na vlastné účely.

"Prestavba sa vykonala na starších vozidlách Karosa C 734 E, ktoré predtým prešli generálnou opravou," povedal ekonomický námestník a dodal, že ich ďalšie minimálne využívanie odhaduje na päť až šesť rokov. Celkový čas prevádzky týchto autobusov by sa tak zvýšil na 14 rokov.

Podľa Ľ. Štiglica spotrebujú autobusy na naftu na 100 kilometrov jazdy asi 28 litrov tejto pohonnej látky (približne 23 Sk/liter bez DPH). Pri pohone vozidiel na zemný plyn ho na rovnakú vzdialenosť potrebujú 33 kubických metrov (od 1. mája 8,55 Sk/kubík bez DPH). "Jazda na zemný plyn je zhruba o polovicu lacnejšia," povedal.

Autobusy s pohonom na zemný plyn využíva SAD Bratislava v prímestskej doprave na linkách Bratislava-Nový Život, Modra, Nová Dedinka, Blatná na Ostrove a Veľké Úľany.

* sch zll

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 748
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 457
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 5 454
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 947
  5. Kam do tepla v januári? 2 519
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 298
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 271
  8. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 000
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 1 720
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 684

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

PLUS

Poradkyňa pre rodiny: Hlavne dvojičky neporovnávajte, nemajú to rady

Spravidla je prvé z dvojčiat dominantné.

KOMENTÁRE

Zeman sa stal hovorcom zlej emócie

Prezidentovi by pomohla umiernenosť, ktorú mu poradil aj Babiš.

Neprehliadnite tiež

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.