Motorizmus: Na Šesťdňovej vládnu horúčavy a tradičný chaos

Brive la Gaillarde 24. augusta (TASR) - V dejisku 76. ročníka motocyklovej Šesťdňovej, majstrovstiev sveta družstiev terénnych strojov enduro, už vo ...

Brive la Gaillarde 24. augusta (TASR) - V dejisku 76. ročníka motocyklovej Šesťdňovej, majstrovstiev sveta družstiev terénnych strojov enduro, už vo francúzskom Brive la Gaillarde (27.8. - 1.9.) všetky príznaky pripomínajú blížiaci sa začiatok. Od pondelka sa do pohybu dostane celý konvoj, v ktorom bude mať Slovensko zastúpenie v klubovej súťaži zásluhou Raven Slovakia Team a jazdcov Jána Hrehora (KTM 125), Radeka Matoška (Husaberg 400) a Jaroslava Katriňáka (VOR +500).

"Ako pred každou Šesťdňovou momentálne tu vládne obrovský chaos," popisoval dianie Radek Matoška. "Okrem toho si však každý všimne na vlastnej koži obrovskú horúčavu. Ak bude takéto počasie počas celej Šesťdňovej, tak to bude hotové peklo."

Článok pokračuje pod video reklamou

S traťami sa zatiaľ slovenské trio príliš nezoznámilo. "Na úseky rýchlostných skúšok sa len chystáme pozrieť," doplnil Radek Matoška. "Predpokladám však, že nás ničím zvláštnym neprekvapia. Organizátori sa zatiaľ o nás starajú vzorne, ubytovanie je parádne, takže sa nám bude lepšie relaxovať po namáhavých dňoch."

V klubovej súťaži sa zratúvajú časy všetkých troch jazdcov, takže si tím nemôže dovoliť ani jedno zakolísanie. Najväčšie úspechy dosiahli slovenskí jazdci od samostatného účinkovania práve v klubových tímoch. V roku 1994 v americkej Tulse, štáte Oklahoma, triumfoval Slovakia tím II v zložení Katriňák, Matoška, Hrehor medzi 104 tímami. O rok neskôr si prvenstvo medzi 91 výbermi v poľských terénoch v okolí mesta Jelenia Góra zopakoval Slovnaft Sport Moto Team (Ivan Jakeš, Bohumil Poslední a Jaroslav Beran).

Šesťdňová, ktorá si píše históriu od roku 1913, sa vo Francúzsku uskutoční po piatykrát, v trophy tímoch si najviac prvenstiev 17 pripísala Veľká Británia, hneď za nimi figuruje bývalé Československo s 15 víťazstvami. V juniorskej trofeji dokonca českí a slovenskí jazdci s 18 víťazstvami vedú rebríček úspešnosti pred Veľkou Britániou s 11-timi. Vlani boli najlepší v tophy tímoch Taliani a v juniorskej súťaži už tretíkrát za sebou Španieli.

- Na vlaňajšiu jubilujúcu Šesťdňovú v španielskej Granade sa spomína so značným rozčarovaním. Zrušenie záverečného motokrosu, ktorý zvykol bývať vždy najpríťažlivejším diváckym ťahákom a aj mnohí jazdci si naň šetrili sily, vyvolalo veľkú búrku nevôle. V endure sa môžu prihodiť nečakané situácie, no v tomto prípade úplne zlyhali organizátori, napätú situáciu sprevádzali vášne, a to všetko len preto, že usporiadatelia trestuhodne podcenili vplyv počasia na piesočnatú trať, ktorá sa tak vysušila, že mraky prachu znemožnili na okruhu krúžiť bez veľkého rizika zranenia. V trophy tímoch skončil výber Slovenska až na 8. mieste, juniori boli dokonca na 14-tom. Pred štyrmi rokmi v talianskom Lumezzane obsadila slovenská reprezentácia v Trophy tímoch siedmu priečku, rok predtým vo fínskej Hämeenlinne pri svojej samostatnej premiére šiestu a vybojovala Watlingovu trofej udeľovanú za najväčší pokrok nováčika. Predvlani v portugalskej Coimbre a pred tromi rokmi v austrálskom Traralgone chýbala.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  6. Noc architektúry 2018
  7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  9. Talent - vzdelanie - úspech
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 737
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 765
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 13 143
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 499
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 413
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 701
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 642
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 426
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 133
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 100

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine. Zbohatlo podľa nich len pár jednotlivcov.

KOMENTÁRE

Snaha o minimalizáciu škody

Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

ŠPORT

Za megapodvod minidištanc? Rusov možno na olympiáde omilostia

Rusi túžia kráčať pod svojou vlajkou.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.