Novinka s tradičným menom

Po mnohých mesiacoch čakania a tajenia tvarov nového vozidla radu 5 značky BMW je všetko jasné. Za krátky čas si však šéf dizajnérskeho tímu musel vypočuť názory, že nová päťka je príliš kontroverzná. Nechceme polemizovať, napokon, o vzhľade novej päťky .

Po mnohých mesiacoch čakania a tajenia tvarov nového vozidla radu 5 značky BMW je všetko jasné. Za krátky čas si však šéf dizajnérskeho tímu musel vypočuť názory, že nová päťka je príliš kontroverzná. Nechceme polemizovať, napokon, o vzhľade novej päťky si každý urobí úsudok sám.

Venujme sa technickej stránke, ktorá v duchu tradícií modro-bielej značky z Bavorska, poskočila o stupienok vyššie. Viacero prvkov pripomína sedmičkový rad: podobné je štvorprvkové zavesenie zadných kolies, aktívne riadenie sa dá objednať za príplatok. O tomto systéme sme už pred časom písali, pripomeňme, že prevod riadenia sa mení v závislosti od rýchlosti a spolupracuje aj so stabilizačným systémom DSC. Ďalšou technickou lahôdkou je systém Dynamic Drive, minimalizujúci nakláňanie automobilu. Pokračovať vo výpočte technických daností sa dá ďalej. Displej Head Up premieta dôležité informácie (o rýchlosti, informácie z navigačného systému a tempomatu) na čelné sklo a zvyšuje tak sústredenie vodiča na jazdu. Systém iDrive sa výrazne líši od predchodcu tým, že jeho ovládanie je jednoduchšie. A na záver zoznamu novátorských realizácií sa dá uviesť zmiešaná konštrukcia karosérie: predná časť je z hliníka, čím sa znížila hmotnosť a zároveň sa dosiahlo rozloženie hmotnosti 50:50. Tento fakt sa prejaví na lepších jazdných vlastnostiach.

Rozmery vozidla sa vo všetkých smeroch zväčšili, zväčšený rázvor o 5,8 cm (288,8 cm) sa prejavil na väčšej ponuke miesta na zadných sedadlách. Batožinový priestor má tiež väčšiu kapacitu – 520 l.

BMW radu 5 odštartuje s tromi šesťvalcovými radovými a dvoma zážihovými motormi 2,2 l (125 kW/170 k) a 3,0 l (170 kW/231 k) a jedným vznetovým 3,0 l (160 kW/218 k). Po čase pribudnú ďalšie motory.

Spomenuté poháňacie agregáty sa budú kombinovať so šesťstupňovými manuálnymi alebo automatickými prevodovkami.

Uvidíme (a ako napovedá pohľad na slovenské cesty – aj u nás), či krok k novému, bol krokom správnym smerom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 620
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 033
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 571
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 009
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 706
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 370
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 148
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 090
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 695
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 621

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.