SME
reklama

Novinka s tradičným menom

Po mnohých mesiacoch čakania a tajenia tvarov nového vozidla radu 5 značky BMW je všetko jasné. Za krátky čas si však šéf dizajnérskeho tímu musel vypočuť názory, že nová päťka je príliš kontroverzná. Nechceme polemizovať, napokon, o vzhľade novej päťky .

Po mnohých mesiacoch čakania a tajenia tvarov nového vozidla radu 5 značky BMW je všetko jasné. Za krátky čas si však šéf dizajnérskeho tímu musel vypočuť názory, že nová päťka je príliš kontroverzná. Nechceme polemizovať, napokon, o vzhľade novej päťky si každý urobí úsudok sám.

Venujme sa technickej stránke, ktorá v duchu tradícií modro-bielej značky z Bavorska, poskočila o stupienok vyššie. Viacero prvkov pripomína sedmičkový rad: podobné je štvorprvkové zavesenie zadných kolies, aktívne riadenie sa dá objednať za príplatok. O tomto systéme sme už pred časom písali, pripomeňme, že prevod riadenia sa mení v závislosti od rýchlosti a spolupracuje aj so stabilizačným systémom DSC. Ďalšou technickou lahôdkou je systém Dynamic Drive, minimalizujúci nakláňanie automobilu. Pokračovať vo výpočte technických daností sa dá ďalej. Displej Head Up premieta dôležité informácie (o rýchlosti, informácie z navigačného systému a tempomatu) na čelné sklo a zvyšuje tak sústredenie vodiča na jazdu. Systém iDrive sa výrazne líši od predchodcu tým, že jeho ovládanie je jednoduchšie. A na záver zoznamu novátorských realizácií sa dá uviesť zmiešaná konštrukcia karosérie: predná časť je z hliníka, čím sa znížila hmotnosť a zároveň sa dosiahlo rozloženie hmotnosti 50:50. Tento fakt sa prejaví na lepších jazdných vlastnostiach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery vozidla sa vo všetkých smeroch zväčšili, zväčšený rázvor o 5,8 cm (288,8 cm) sa prejavil na väčšej ponuke miesta na zadných sedadlách. Batožinový priestor má tiež väčšiu kapacitu – 520 l.

BMW radu 5 odštartuje s tromi šesťvalcovými radovými a dvoma zážihovými motormi 2,2 l (125 kW/170 k) a 3,0 l (170 kW/231 k) a jedným vznetovým 3,0 l (160 kW/218 k). Po čase pribudnú ďalšie motory.

Spomenuté poháňacie agregáty sa budú kombinovať so šesťstupňovými manuálnymi alebo automatickými prevodovkami.

Uvidíme (a ako napovedá pohľad na slovenské cesty – aj u nás), či krok k novému, bol krokom správnym smerom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 963
  2. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 17 725
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 971
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 494
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 440
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 955
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 486
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  2. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  3. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  5. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  6. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  7. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  8. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 448
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 659
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 461
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 746
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 380
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 352
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu