SME

Novinka s tradičným menom

Po mnohých mesiacoch čakania a tajenia tvarov nového vozidla radu 5 značky BMW je všetko jasné. Za krátky čas si však šéf dizajnérskeho tímu musel vypočuť názory, že nová päťka je príliš kontroverzná. Nechceme polemizovať, napokon, o vzhľade novej päťky .

Po mnohých mesiacoch čakania a tajenia tvarov nového vozidla radu 5 značky BMW je všetko jasné. Za krátky čas si však šéf dizajnérskeho tímu musel vypočuť názory, že nová päťka je príliš kontroverzná. Nechceme polemizovať, napokon, o vzhľade novej päťky si každý urobí úsudok sám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Venujme sa technickej stránke, ktorá v duchu tradícií modro-bielej značky z Bavorska, poskočila o stupienok vyššie. Viacero prvkov pripomína sedmičkový rad: podobné je štvorprvkové zavesenie zadných kolies, aktívne riadenie sa dá objednať za príplatok. O tomto systéme sme už pred časom písali, pripomeňme, že prevod riadenia sa mení v závislosti od rýchlosti a spolupracuje aj so stabilizačným systémom DSC. Ďalšou technickou lahôdkou je systém Dynamic Drive, minimalizujúci nakláňanie automobilu. Pokračovať vo výpočte technických daností sa dá ďalej. Displej Head Up premieta dôležité informácie (o rýchlosti, informácie z navigačného systému a tempomatu) na čelné sklo a zvyšuje tak sústredenie vodiča na jazdu. Systém iDrive sa výrazne líši od predchodcu tým, že jeho ovládanie je jednoduchšie. A na záver zoznamu novátorských realizácií sa dá uviesť zmiešaná konštrukcia karosérie: predná časť je z hliníka, čím sa znížila hmotnosť a zároveň sa dosiahlo rozloženie hmotnosti 50:50. Tento fakt sa prejaví na lepších jazdných vlastnostiach.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery vozidla sa vo všetkých smeroch zväčšili, zväčšený rázvor o 5,8 cm (288,8 cm) sa prejavil na väčšej ponuke miesta na zadných sedadlách. Batožinový priestor má tiež väčšiu kapacitu – 520 l.

BMW radu 5 odštartuje s tromi šesťvalcovými radovými a dvoma zážihovými motormi 2,2 l (125 kW/170 k) a 3,0 l (170 kW/231 k) a jedným vznetovým 3,0 l (160 kW/218 k). Po čase pribudnú ďalšie motory.

Spomenuté poháňacie agregáty sa budú kombinovať so šesťstupňovými manuálnymi alebo automatickými prevodovkami.

Uvidíme (a ako napovedá pohľad na slovenské cesty – aj u nás), či krok k novému, bol krokom správnym smerom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 414
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 082
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 727
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 534
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 837
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 803
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 349
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 880
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  2. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  3. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  4. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  5. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  6. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  7. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  8. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 279
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 152
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 933
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 902
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 912
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 277
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 4 729
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 706
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
reklama
SkryťZatvoriť reklamu