SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Novinka s tradičným menom

Po mnohých mesiacoch čakania a tajenia tvarov nového vozidla radu 5 značky BMW je všetko jasné. Za krátky čas si však šéf dizajnérskeho tímu musel vypočuť názory, že nová päťka je príliš kontroverzná. Nechceme polemizovať, napokon, o vzhľade novej päťky .

Po mnohých mesiacoch čakania a tajenia tvarov nového vozidla radu 5 značky BMW je všetko jasné. Za krátky čas si však šéf dizajnérskeho tímu musel vypočuť názory, že nová päťka je príliš kontroverzná. Nechceme polemizovať, napokon, o vzhľade novej päťky si každý urobí úsudok sám.

Venujme sa technickej stránke, ktorá v duchu tradícií modro-bielej značky z Bavorska, poskočila o stupienok vyššie. Viacero prvkov pripomína sedmičkový rad: podobné je štvorprvkové zavesenie zadných kolies, aktívne riadenie sa dá objednať za príplatok. O tomto systéme sme už pred časom písali, pripomeňme, že prevod riadenia sa mení v závislosti od rýchlosti a spolupracuje aj so stabilizačným systémom DSC. Ďalšou technickou lahôdkou je systém Dynamic Drive, minimalizujúci nakláňanie automobilu. Pokračovať vo výpočte technických daností sa dá ďalej. Displej Head Up premieta dôležité informácie (o rýchlosti, informácie z navigačného systému a tempomatu) na čelné sklo a zvyšuje tak sústredenie vodiča na jazdu. Systém iDrive sa výrazne líši od predchodcu tým, že jeho ovládanie je jednoduchšie. A na záver zoznamu novátorských realizácií sa dá uviesť zmiešaná konštrukcia karosérie: predná časť je z hliníka, čím sa znížila hmotnosť a zároveň sa dosiahlo rozloženie hmotnosti 50:50. Tento fakt sa prejaví na lepších jazdných vlastnostiach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery vozidla sa vo všetkých smeroch zväčšili, zväčšený rázvor o 5,8 cm (288,8 cm) sa prejavil na väčšej ponuke miesta na zadných sedadlách. Batožinový priestor má tiež väčšiu kapacitu – 520 l.

BMW radu 5 odštartuje s tromi šesťvalcovými radovými a dvoma zážihovými motormi 2,2 l (125 kW/170 k) a 3,0 l (170 kW/231 k) a jedným vznetovým 3,0 l (160 kW/218 k). Po čase pribudnú ďalšie motory.

Spomenuté poháňacie agregáty sa budú kombinovať so šesťstupňovými manuálnymi alebo automatickými prevodovkami.

Uvidíme (a ako napovedá pohľad na slovenské cesty – aj u nás), či krok k novému, bol krokom správnym smerom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 310
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 155
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 746
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 854
  5. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 601
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 342
  7. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 144
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 863
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Turčan: Krstný otec IV, človek minulosti Fico.
  2. Julius Kravjar: Ako hlboko v dejinách majú korene integrita, etika a etiketa?
  3. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  4. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  5. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  6. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  7. Martin Majer: Nastavenie systému pomoci obetiam domáceho násilia na Slovensku
  8. Jozef Varga: Accept mi celkom sedia
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 11 654
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 11 610
  3. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 8 760
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 599
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 962
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 857
  7. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 5 007
  8. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 4 939
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu