Po mnohých mesiacoch čakania a tajenia tvarov nového vozidla radu 5 značky BMW je všetko jasné. Za krátky čas si však šéf dizajnérskeho tímu musel vypočuť názory, že nová päťka je príliš kontroverzná. Nechceme polemizovať, napokon, o vzhľade novej päťky si každý urobí úsudok sám.
Venujme sa technickej stránke, ktorá v duchu tradícií modro-bielej značky z Bavorska, poskočila o stupienok vyššie. Viacero prvkov pripomína sedmičkový rad: podobné je štvorprvkové zavesenie zadných kolies, aktívne riadenie sa dá objednať za príplatok. O tomto systéme sme už pred časom písali, pripomeňme, že prevod riadenia sa mení v závislosti od rýchlosti a spolupracuje aj so stabilizačným systémom DSC. Ďalšou technickou lahôdkou je systém Dynamic Drive, minimalizujúci nakláňanie automobilu. Pokračovať vo výpočte technických daností sa dá ďalej. Displej Head Up premieta dôležité informácie (o rýchlosti, informácie z navigačného systému a tempomatu) na čelné sklo a zvyšuje tak sústredenie vodiča na jazdu. Systém iDrive sa výrazne líši od predchodcu tým, že jeho ovládanie je jednoduchšie. A na záver zoznamu novátorských realizácií sa dá uviesť zmiešaná konštrukcia karosérie: predná časť je z hliníka, čím sa znížila hmotnosť a zároveň sa dosiahlo rozloženie hmotnosti 50:50. Tento fakt sa prejaví na lepších jazdných vlastnostiach.
Rozmery vozidla sa vo všetkých smeroch zväčšili, zväčšený rázvor o 5,8 cm (288,8 cm) sa prejavil na väčšej ponuke miesta na zadných sedadlách. Batožinový priestor má tiež väčšiu kapacitu – 520 l.
BMW radu 5 odštartuje s tromi šesťvalcovými radovými a dvoma zážihovými motormi 2,2 l (125 kW/170 k) a 3,0 l (170 kW/231 k) a jedným vznetovým 3,0 l (160 kW/218 k). Po čase pribudnú ďalšie motory.
Spomenuté poháňacie agregáty sa budú kombinovať so šesťstupňovými manuálnymi alebo automatickými prevodovkami.
Uvidíme (a ako napovedá pohľad na slovenské cesty – aj u nás), či krok k novému, bol krokom správnym smerom.