Bezpečnosť v kruhu zakliata

Viete, aká je nová značka? Vraj - koniec kruhového objazdu. Ale vážne. Našinec si určite všimol, že aj u nás sa začali objavovať kruhové objazdy ako huby po daždi. Kto bol vo Francúzsku, Taliansku alebo Španielsku, stretol sa tam s oveľa väčším množstvom

kruhových objazdov. Prečo sa k tomuto trendu, bežne používanému vo svete, pripájame aj my? Dôvodov je viacero.

Prvým a najvážnejším je možnosť na križovatkách s viacerými prípojkami podstatne zvýšiť bezpečnosť. Pred kruhovým objazdom je upozorňujúca značka a zároveň znížená rýchlosť (zväčša na 40 km/h). Prichádzajúce vozidlo musí dať prednosť vozidlu pohybujúcemu sa po kruhovom objazde. Aj pri prehliadnutí vozidla neprichádza na kruhovom objazde k takým ťažkým dopravným nehodám, ako na bežných križovatkách, práve vďaka oveľa nižšej rýchlosti.

Druhým dôvodom môže byť ekonomika. Vybudovanie svetelne riadenej križovatky je zväčša drahšie, ako vybudovanie kruhového objazdu.

Tretím argumentom sa môže stať lepšia orientácia pri hľadaní správneho smeru cesty. Kto zabudne odbočiť, pokojne môže kruhový objazd obísť niekoľkokrát a vyjsť z neho správnou odbočkou.

Ako v každom prípade však platí: jazda si vyžaduje náležitú pozornosť a ohľaduplnosť. Bez nich by boli aj kruhové objazdy len zbytočnou snahou o zvýšenie bezpečnosti na cestách.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 966
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 231
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 820
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 852
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 431
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 256
  7. Kam do tepla v januári? 1 957
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 747
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 544
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 918

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ukrajina konečne priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne neprebieha protiteroristická operácia, ale otvorený konflikt.

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trumpovi neveria, že nie je rasista.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.