Bezpečnosť v kruhu zakliata

Viete, aká je nová značka? Vraj - koniec kruhového objazdu. Ale vážne. Našinec si určite všimol, že aj u nás sa začali objavovať kruhové objazdy ako huby po daždi. Kto bol vo Francúzsku, Taliansku alebo Španielsku, stretol sa tam s oveľa väčším množstvom

kruhových objazdov. Prečo sa k tomuto trendu, bežne používanému vo svete, pripájame aj my? Dôvodov je viacero.

Prvým a najvážnejším je možnosť na križovatkách s viacerými prípojkami podstatne zvýšiť bezpečnosť. Pred kruhovým objazdom je upozorňujúca značka a zároveň znížená rýchlosť (zväčša na 40 km/h). Prichádzajúce vozidlo musí dať prednosť vozidlu pohybujúcemu sa po kruhovom objazde. Aj pri prehliadnutí vozidla neprichádza na kruhovom objazde k takým ťažkým dopravným nehodám, ako na bežných križovatkách, práve vďaka oveľa nižšej rýchlosti.

Druhým dôvodom môže byť ekonomika. Vybudovanie svetelne riadenej križovatky je zväčša drahšie, ako vybudovanie kruhového objazdu.

Tretím argumentom sa môže stať lepšia orientácia pri hľadaní správneho smeru cesty. Kto zabudne odbočiť, pokojne môže kruhový objazd obísť niekoľkokrát a vyjsť z neho správnou odbočkou.

Ako v každom prípade však platí: jazda si vyžaduje náležitú pozornosť a ohľaduplnosť. Bez nich by boli aj kruhové objazdy len zbytočnou snahou o zvýšenie bezpečnosti na cestách.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 652
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 698
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 874
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 481
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 564
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 554
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 533
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 494
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 993
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.