Dobrý spoločník – Hyundai Accent 1,3i

V roku 1994 uviedla juhokórejská automobilka Hyundai na trh vozidlo nižšej strednej triedy s predným pohonom a „jednatrojkovým“ benzínovým či „jednapäťkovým“ dieselovým motorom. Prvý facelift, teda druhá generácia Accentu, prišla o päť rokov neskôr. ...

V roku 1994 uviedla juhokórejská automobilka Hyundai na trh vozidlo nižšej strednej triedy s predným pohonom a „jednatrojkovým“ benzínovým či „jednapäťkovým“ dieselovým motorom. Prvý facelift, teda druhá generácia Accentu, prišla o päť rokov neskôr. Vlani Kórejčania zmodernizovali jeho dieselový motor a tento rok prichádza Accent opäť s faceliftom a novinkou pod kapotou, benzínovým motorom s objemom 1,6 l. Slovenský importér nám umožnil testovať inovovaný Accent so slabšou benzínovou pohonnou jednotkou s objemom 1,3 l.Exteriér

V poradí tretia generácia Accentu je o poznanie hranatejšia než predchádzajúca. Črty vozidla sa zostrili spredu, zozadu i zboku. Či s týmto novým lookom Kórejčania zabodujú práve v Európe, ukáže predaj. Nám sa ten návrat k histórii napriek všetkým súčasným módnym trendom celkom pozdával.

Interiér

Vo vnútri zaujmú kvalitnejšie materiály a výbava na úrovni o čosi drahšej konkurencie. K základnej výbave patrí posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant, otáčkomer, palubný počítač, digitálne hodiny, elektricky nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá, elektricky ovládané okná vpredu i vzadu, atakďalej. Šetrného vodiča poteší, že na palubnom počítači si okrem vonkajšej teploty a dojazdu vozidla prečíta aj údaj o priemernej spotrebe. V horúcich dňoch sa zíde aj manuálna klimatizácia. Vo výbave Elegance je v cene, inak za príplatok 10 000 korún. Dostatok miesta vpredu i vzadu. Zadné sedadlá sklápateľné v pomere 60 : 40. Po ich sklopení priestor s objemom 859 l. V kufri sa dá odviezť 320 l nákladu. Prístup doň je dobrý.

Ergonómia

V jednoduchej a prehľadnej prístrojovej doske sa dá okamžite zorientovať. Stredový panel pôsobí moderne. Obslužné prvky ľahko dostupné, volant výškovo nastaviteľný. Vodiča navyknutého na „európske“ autá možno vyruší ovládanie zadného stierača. Nie je klasické, čiže na páčke pod volantom, ale na samostatnom tlačidle naľavo na prístrojovke. Príjemne prekvapia dva stojany na nápoje, dômyselne ukryté v stredovej konzole.

Motor

Accent sa ani za menší benzínový motor s objemom 1,3 l a výkonom 62 kW/85 k nemusí hanbiť. Ťahá celkom slušne, avšak niekedy na úkor vnútorného pohodlia. Výrobcom predpísané zrýchlenie z nuly na stovku, teda 12,4 sekundy, je na hranici uverenia. Krútiaci moment 117 Nm pri otáčkach 3000 . min-1 nesľubuje dravú, športovú jazdu. Rodiny s jedným či dvoma deťmi, pre ktoré je Accent určený predovšetkým, sa však väčšinou nehrajú na pretekárov. Pre ne je dynamika najmenej výkonného Accentu postačujúca. A ak by predsa len chceli trochu pritvrdiť, majú už dnes k dispozícii o čosi živšiu a výkonnejšiu „jednašestku“.

Prevodovka

Päťstupňová manuálna, primerane odstupňovaná, radenie rýchlostných stupňov klasické.

Bezpečnosť

Najnovšia generácia Accentu má tuhšiu oceľovú karosériu, antiblokovací systém ABS, doplnený o EBD, ako aj airbagy vodiča a spolujazdca, doplnené o airbagy bočné. V zimnom období vodič ocení vyhrievané spätné zrkadlá, ovládané elektronicky.

Záver

Najnovší Hyundai Accent s najslabším z dvoch benzínových motorov je vozidlom určeným predovšetkým pre mladé rodiny s jedným či dvoma deťmi. Práve túto skupinu zákazníkov by mohol osloviť svojím slušným komfortom a rozsiahlou výbavou. Variant s výbavou Elegance, s ktorým sme necelý týždeň jazdili po Slovensku, stojí 449 900 korún. Ak sa však zaobídete napríklad bez klimatizácie, bočných airbagov či ABS, môžete Hyundai Accent kúpiť už za 399 900 korún. Či najnovšia, v poradí tretia zmena vonkajšieho vzhľadu Accentu prospela, alebo nie, záleží na vkuse otca, ktorý automobil pre svoju rodinu vyberá. MD

plus

l rozsiahla výbava

l kvalitnejšie materiály

Hyundai Accent 1,3i 12V

Cena: od 399 000 Sk

Koncepcia: päťdverový hatchback nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, 5-stup. manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1341 cm3

Max. výkon: 62 kW (84 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 118 Nm/3000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 421,5 x 168 x 139 x 244 cm

Pohot. hmotnosť: od 935 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,4/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 320 l

Max. rýchlosť: 169 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,5 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Daewoo Kalos 1,4 16V

Cena: 427 000 Sk

Koncepcia: štvordverový sedan nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, 5-stup. manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1399 cm3

Max. výkon: kW ( k)/ min–1

Max. krút. moment: Nm/ min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 423,5 x 167 x 149 x 248 cm

Pohot. hmotnosť: od 1040 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto/mimo): l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 320 l

Max. rýchlosť: 176 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,1 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Opel Astra 1,4 16V

Cena: od 450 000 Sk

Koncepcia: päťdverový hatchback, pohon predných kolies, 5-stup. prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1389 cm3

Max. výkon: 66 kW

(90 k)/6000 min–1

Max. krút. moment: 125 Nm/ /4000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 411 x 171 x 142 x 260,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1090 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

9,7/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 52 l

Objem bat. priestoru: 370 l

Max. rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12 s

Uvedenie na trh: 1998

Škoda Fabia 1,4 16V

Cena: od 422 900 Sk

Koncepcia: štvordverový sedan kompaktnej triedy, pohon predných kolies, 5-stup. manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1390 cm3

Max. výkon: 55 kW

(75 k)/5000 min-1

Max. krút. moment: 126 Nm/3800 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 422 x 164,5 x 145 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: od 1030 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,8/5,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 440 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,8 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 360
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 367
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 446
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 199
  5. Kam do tepla v januári? 1 772
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 575
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 527
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 432
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 114
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.