SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Dobrý spoločník – Hyundai Accent 1,3i

V roku 1994 uviedla juhokórejská automobilka Hyundai na trh vozidlo nižšej strednej triedy s predným pohonom a „jednatrojkovým“ benzínovým či „jednapäťkovým“ dieselovým motorom. Prvý facelift, teda druhá generácia Accentu, prišla o päť rokov neskôr. ...

V roku 1994 uviedla juhokórejská automobilka Hyundai na trh vozidlo nižšej strednej triedy s predným pohonom a „jednatrojkovým“ benzínovým či „jednapäťkovým“ dieselovým motorom. Prvý facelift, teda druhá generácia Accentu, prišla o päť rokov neskôr. Vlani Kórejčania zmodernizovali jeho dieselový motor a tento rok prichádza Accent opäť s faceliftom a novinkou pod kapotou, benzínovým motorom s objemom 1,6 l. Slovenský importér nám umožnil testovať inovovaný Accent so slabšou benzínovou pohonnou jednotkou s objemom 1,3 l.Exteriér

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V poradí tretia generácia Accentu je o poznanie hranatejšia než predchádzajúca. Črty vozidla sa zostrili spredu, zozadu i zboku. Či s týmto novým lookom Kórejčania zabodujú práve v Európe, ukáže predaj. Nám sa ten návrat k histórii napriek všetkým súčasným módnym trendom celkom pozdával.

Interiér

Vo vnútri zaujmú kvalitnejšie materiály a výbava na úrovni o čosi drahšej konkurencie. K základnej výbave patrí posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant, otáčkomer, palubný počítač, digitálne hodiny, elektricky nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá, elektricky ovládané okná vpredu i vzadu, atakďalej. Šetrného vodiča poteší, že na palubnom počítači si okrem vonkajšej teploty a dojazdu vozidla prečíta aj údaj o priemernej spotrebe. V horúcich dňoch sa zíde aj manuálna klimatizácia. Vo výbave Elegance je v cene, inak za príplatok 10 000 korún. Dostatok miesta vpredu i vzadu. Zadné sedadlá sklápateľné v pomere 60 : 40. Po ich sklopení priestor s objemom 859 l. V kufri sa dá odviezť 320 l nákladu. Prístup doň je dobrý.

SkryťVypnúť reklamu

Ergonómia

V jednoduchej a prehľadnej prístrojovej doske sa dá okamžite zorientovať. Stredový panel pôsobí moderne. Obslužné prvky ľahko dostupné, volant výškovo nastaviteľný. Vodiča navyknutého na „európske“ autá možno vyruší ovládanie zadného stierača. Nie je klasické, čiže na páčke pod volantom, ale na samostatnom tlačidle naľavo na prístrojovke. Príjemne prekvapia dva stojany na nápoje, dômyselne ukryté v stredovej konzole.

Motor

Accent sa ani za menší benzínový motor s objemom 1,3 l a výkonom 62 kW/85 k nemusí hanbiť. Ťahá celkom slušne, avšak niekedy na úkor vnútorného pohodlia. Výrobcom predpísané zrýchlenie z nuly na stovku, teda 12,4 sekundy, je na hranici uverenia. Krútiaci moment 117 Nm pri otáčkach 3000 . min-1 nesľubuje dravú, športovú jazdu. Rodiny s jedným či dvoma deťmi, pre ktoré je Accent určený predovšetkým, sa však väčšinou nehrajú na pretekárov. Pre ne je dynamika najmenej výkonného Accentu postačujúca. A ak by predsa len chceli trochu pritvrdiť, majú už dnes k dispozícii o čosi živšiu a výkonnejšiu „jednašestku“.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodovka

Päťstupňová manuálna, primerane odstupňovaná, radenie rýchlostných stupňov klasické.

Bezpečnosť

Najnovšia generácia Accentu má tuhšiu oceľovú karosériu, antiblokovací systém ABS, doplnený o EBD, ako aj airbagy vodiča a spolujazdca, doplnené o airbagy bočné. V zimnom období vodič ocení vyhrievané spätné zrkadlá, ovládané elektronicky.

Záver

Najnovší Hyundai Accent s najslabším z dvoch benzínových motorov je vozidlom určeným predovšetkým pre mladé rodiny s jedným či dvoma deťmi. Práve túto skupinu zákazníkov by mohol osloviť svojím slušným komfortom a rozsiahlou výbavou. Variant s výbavou Elegance, s ktorým sme necelý týždeň jazdili po Slovensku, stojí 449 900 korún. Ak sa však zaobídete napríklad bez klimatizácie, bočných airbagov či ABS, môžete Hyundai Accent kúpiť už za 399 900 korún. Či najnovšia, v poradí tretia zmena vonkajšieho vzhľadu Accentu prospela, alebo nie, záleží na vkuse otca, ktorý automobil pre svoju rodinu vyberá. MD

SkryťVypnúť reklamu

plus

l rozsiahla výbava

l kvalitnejšie materiály

Hyundai Accent 1,3i 12V

Cena: od 399 000 Sk

Koncepcia: päťdverový hatchback nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, 5-stup. manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1341 cm3

Max. výkon: 62 kW (84 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 118 Nm/3000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 421,5 x 168 x 139 x 244 cm

Pohot. hmotnosť: od 935 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,4/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 320 l

Max. rýchlosť: 169 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,5 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Daewoo Kalos 1,4 16V

Cena: 427 000 Sk

Koncepcia: štvordverový sedan nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, 5-stup. manuálna prevodovka

SkryťVypnúť reklamu

Zdvih. objem motora: 1399 cm3

Max. výkon: kW ( k)/ min–1

Max. krút. moment: Nm/ min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 423,5 x 167 x 149 x 248 cm

Pohot. hmotnosť: od 1040 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto/mimo): l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 320 l

Max. rýchlosť: 176 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,1 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Opel Astra 1,4 16V

Cena: od 450 000 Sk

Koncepcia: päťdverový hatchback, pohon predných kolies, 5-stup. prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1389 cm3

Max. výkon: 66 kW

(90 k)/6000 min–1

Max. krút. moment: 125 Nm/ /4000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 411 x 171 x 142 x 260,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1090 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

SkryťVypnúť reklamu

9,7/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 52 l

Objem bat. priestoru: 370 l

Max. rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12 s

Uvedenie na trh: 1998

Škoda Fabia 1,4 16V

Cena: od 422 900 Sk

Koncepcia: štvordverový sedan kompaktnej triedy, pohon predných kolies, 5-stup. manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1390 cm3

Max. výkon: 55 kW

(75 k)/5000 min-1

Max. krút. moment: 126 Nm/3800 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 422 x 164,5 x 145 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: od 1030 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,8/5,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 440 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,8 s

Uvedenie na trh: jar 2001

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  2. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  3. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 968
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 847
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 11 263
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 430
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 394
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 895
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 3 451
  8. Na obed mu nestačilo ani 50 miliárd dolárov 2 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG ZS a MG EHS

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


2 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  2. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  3. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  4. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  5. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 100 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  6. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  7. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  8. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 167
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 032
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 151
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 011
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 736
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 061
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 925
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 910
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu