Dobrý spoločník – Hyundai Accent 1,3i

V roku 1994 uviedla juhokórejská automobilka Hyundai na trh vozidlo nižšej strednej triedy s predným pohonom a „jednatrojkovým“ benzínovým či „jednapäťkovým“ dieselovým motorom. Prvý facelift, teda druhá generácia Accentu, prišla o päť rokov neskôr. ...

V roku 1994 uviedla juhokórejská automobilka Hyundai na trh vozidlo nižšej strednej triedy s predným pohonom a „jednatrojkovým“ benzínovým či „jednapäťkovým“ dieselovým motorom. Prvý facelift, teda druhá generácia Accentu, prišla o päť rokov neskôr. Vlani Kórejčania zmodernizovali jeho dieselový motor a tento rok prichádza Accent opäť s faceliftom a novinkou pod kapotou, benzínovým motorom s objemom 1,6 l. Slovenský importér nám umožnil testovať inovovaný Accent so slabšou benzínovou pohonnou jednotkou s objemom 1,3 l.Exteriér

V poradí tretia generácia Accentu je o poznanie hranatejšia než predchádzajúca. Črty vozidla sa zostrili spredu, zozadu i zboku. Či s týmto novým lookom Kórejčania zabodujú práve v Európe, ukáže predaj. Nám sa ten návrat k histórii napriek všetkým súčasným módnym trendom celkom pozdával.

Interiér

Vo vnútri zaujmú kvalitnejšie materiály a výbava na úrovni o čosi drahšej konkurencie. K základnej výbave patrí posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant, otáčkomer, palubný počítač, digitálne hodiny, elektricky nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá, elektricky ovládané okná vpredu i vzadu, atakďalej. Šetrného vodiča poteší, že na palubnom počítači si okrem vonkajšej teploty a dojazdu vozidla prečíta aj údaj o priemernej spotrebe. V horúcich dňoch sa zíde aj manuálna klimatizácia. Vo výbave Elegance je v cene, inak za príplatok 10 000 korún. Dostatok miesta vpredu i vzadu. Zadné sedadlá sklápateľné v pomere 60 : 40. Po ich sklopení priestor s objemom 859 l. V kufri sa dá odviezť 320 l nákladu. Prístup doň je dobrý.

Ergonómia

V jednoduchej a prehľadnej prístrojovej doske sa dá okamžite zorientovať. Stredový panel pôsobí moderne. Obslužné prvky ľahko dostupné, volant výškovo nastaviteľný. Vodiča navyknutého na „európske“ autá možno vyruší ovládanie zadného stierača. Nie je klasické, čiže na páčke pod volantom, ale na samostatnom tlačidle naľavo na prístrojovke. Príjemne prekvapia dva stojany na nápoje, dômyselne ukryté v stredovej konzole.

Motor

Accent sa ani za menší benzínový motor s objemom 1,3 l a výkonom 62 kW/85 k nemusí hanbiť. Ťahá celkom slušne, avšak niekedy na úkor vnútorného pohodlia. Výrobcom predpísané zrýchlenie z nuly na stovku, teda 12,4 sekundy, je na hranici uverenia. Krútiaci moment 117 Nm pri otáčkach 3000 . min-1 nesľubuje dravú, športovú jazdu. Rodiny s jedným či dvoma deťmi, pre ktoré je Accent určený predovšetkým, sa však väčšinou nehrajú na pretekárov. Pre ne je dynamika najmenej výkonného Accentu postačujúca. A ak by predsa len chceli trochu pritvrdiť, majú už dnes k dispozícii o čosi živšiu a výkonnejšiu „jednašestku“.

Prevodovka

Päťstupňová manuálna, primerane odstupňovaná, radenie rýchlostných stupňov klasické.

Bezpečnosť

Najnovšia generácia Accentu má tuhšiu oceľovú karosériu, antiblokovací systém ABS, doplnený o EBD, ako aj airbagy vodiča a spolujazdca, doplnené o airbagy bočné. V zimnom období vodič ocení vyhrievané spätné zrkadlá, ovládané elektronicky.

Záver

Najnovší Hyundai Accent s najslabším z dvoch benzínových motorov je vozidlom určeným predovšetkým pre mladé rodiny s jedným či dvoma deťmi. Práve túto skupinu zákazníkov by mohol osloviť svojím slušným komfortom a rozsiahlou výbavou. Variant s výbavou Elegance, s ktorým sme necelý týždeň jazdili po Slovensku, stojí 449 900 korún. Ak sa však zaobídete napríklad bez klimatizácie, bočných airbagov či ABS, môžete Hyundai Accent kúpiť už za 399 900 korún. Či najnovšia, v poradí tretia zmena vonkajšieho vzhľadu Accentu prospela, alebo nie, záleží na vkuse otca, ktorý automobil pre svoju rodinu vyberá. MD

plus

l rozsiahla výbava

l kvalitnejšie materiály

Hyundai Accent 1,3i 12V

Cena: od 399 000 Sk

Koncepcia: päťdverový hatchback nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, 5-stup. manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1341 cm3

Max. výkon: 62 kW (84 k)/5700 min–1

Max. krút. moment: 118 Nm/3000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 421,5 x 168 x 139 x 244 cm

Pohot. hmotnosť: od 935 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,4/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 320 l

Max. rýchlosť: 169 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,5 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Daewoo Kalos 1,4 16V

Cena: 427 000 Sk

Koncepcia: štvordverový sedan nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, 5-stup. manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1399 cm3

Max. výkon: kW ( k)/ min–1

Max. krút. moment: Nm/ min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 423,5 x 167 x 149 x 248 cm

Pohot. hmotnosť: od 1040 kg

Priemer otáčania: 9,8 m

Spotreba (mesto/mimo): l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 320 l

Max. rýchlosť: 176 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,1 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Opel Astra 1,4 16V

Cena: od 450 000 Sk

Koncepcia: päťdverový hatchback, pohon predných kolies, 5-stup. prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1389 cm3

Max. výkon: 66 kW

(90 k)/6000 min–1

Max. krút. moment: 125 Nm/ /4000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 411 x 171 x 142 x 260,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1090 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo):

9,7/5,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 52 l

Objem bat. priestoru: 370 l

Max. rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12 s

Uvedenie na trh: 1998

Škoda Fabia 1,4 16V

Cena: od 422 900 Sk

Koncepcia: štvordverový sedan kompaktnej triedy, pohon predných kolies, 5-stup. manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1390 cm3

Max. výkon: 55 kW

(75 k)/5000 min-1

Max. krút. moment: 126 Nm/3800 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 422 x 164,5 x 145 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: od 1030 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,8/5,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 440 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,8 s

Uvedenie na trh: jar 2001

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 926
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 804
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 621
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 604
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 930
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 714
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 307
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 286
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 174
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 838

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

KOMENTÁRE

Pravda a láska stoja na našej strane

Môj manžel a ja, na túto frázu si aj po vyše dvoch rokoch manželstva stále zvykám.

ŠPORT

Ramsay uzemnil aj Cháru. Nie som demokrat, tvrdí Kanaďan

Som fajn chlapík, keď hráči robia to, čo im poviem, hovorí nový tréner reprezentácie.

PLUS

Prečo je dobré nájsť si architekta

Len rozumný architekt vymyslí dom, v ktorom budete naozaj šťastní.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.