Motorizmus: Po opakovaných štartoch ťažká nehoda Burtiho a Irvina vo 4. kole

Spa 2. septembra (TASR) - Nedeľňajšia Veľká cena Belgicka na okruhu v Spa priniesla už od začiatku chvíle plné napätia. Už v zahrievacom kole zostal ...

Spa 2. septembra (TASR) - Nedeľňajšia Veľká cena Belgicka na okruhu v Spa priniesla už od začiatku chvíle plné napätia. Už v zahrievacom kole zostal stáť na štarte Heinz-Harald Frenzen. Odtraňovanie poruchy na jeho Proste spôsobilo také zdržanie, že zahrievacie kolo museli opakovať. V ňom zase zostal na štarte stáť monopost Montoyu, ktorý tak stratil svoje pole-position a musel sa zaradiť až na koniec štartového poľa. Úvod pretekov najlepšie zvládol Michael Schumacher, ktorý krátko poštarte predstihol svojho brata a ujal sa vedenia.

Dramatické chvíle nastali v 4. kole, keď Jaguar Edieho Irvina v zákrute Blanchimont vytlačil Prost Luciana Burtiho a obaja vyleteli z trate. V kolízii horšie dopadol Burti, keď v rýchlosti asi 300 km/h čelne vrazil do bariéry z pneumatík a preletel ňou až do bočnej ohrady. Nasledovali napínavé chvíle, keď sa záchranári spolu s Irvinom pokúšali vyhrabať jazdca a zdemolovaný monopost z kopy pneumatík. Medzitým na trať vyšiel safety-car a po 5. kole preteky celkom prerušili. Zraneného Burtiho previezli vrtuľníkom do nemocnice v Liége, ale podľa šéfa tímu Alena Prosta "vďaka Bohu žije, dýcha a je pri vedomí". Podľa posledných správ je jeho stav stabilizovaný a neutrpel žiadne zlomeniny.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 674
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 327
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 806
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 267
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 235
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 666
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 987
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 581
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 754
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 359

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.