SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Vítaná zmena pri Daewoo Nubira

Motoristickí novinári si často siahnu na automobil skôr ako verejnosť. V okolí Viedne sa nedávno predstavilo nové Daewoo Nubira. Pretože sme pri tom boli aj my, môžeme sprostredkovať svoje dojmy skôr, ako sa Nubira oficiálne predstaví u nás - začiatkom ..


FOTO – ARCHÍV

Motoristickí novinári si často siahnu na automobil skôr ako verejnosť. V okolí Viedne sa nedávno predstavilo nové Daewoo Nubira. Pretože sme pri tom boli aj my, môžeme sprostredkovať svoje dojmy skôr, ako sa Nubira oficiálne predstaví u nás - začiatkom septembra.Na novej Nubire sa výrazne podpísalo štylistické štúdio Pininfarina. Prednej časti dominujú identifikačné znaky značky Daewoo. Tri oválne otvory masky chladiča nahradili hranatejšie a viac oddelené vstupy vzduchu. V spodnej časti nárazníka sú v strede rozdelené malou plôškou. Svetlomety pod čírym krycím plastom obsahujú aj smerové svetlá. Bočná línia smerom k zadnej časti mierne stúpa, zadná časť ponúka vyššie položenú hornú hranu veka batožinového priestoru a svetlomety so zvislým pásikom, ktoré obsahujú smerové a cúvacie svetlá.

Interiér je riešený moderne, prístroje sú lemované striebornými krúžkami, imitáciu hliníka obsahuje aj stredná časť palubovky. K sériovej výbave patria štyri airbagy, ABS, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách, príprava na uchytenie detskej sedačky Isofix. Objem batožinového priestoru je 404 l.

Nubira bude mať k dispozícii motory 1,6 l (80 kW/109 k) a 1,8 l (90 kW/122 k), s ktorými dosiahne maximálnu rýchlosť 187 km/h, resp. 194 km/h. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu paliva 7,1, resp. 7,5 l/100 km. Tieto dva motory sme si mali možnosť vyskúšať v praxi: 1,6-litrový s 5-stupňovou manuálnou a 1,8-litrový so štvorstupňovou automatickou prevodovkou.

Zopár prvých skúseností: nová Nubira postúpila v porovnaní s predchodkyňou k pozitívam v rámci spracovania interiéru, aj jazdných vlastností. Pri rodinnom jazdení podvozok pôsobí dobrým dojmom. Interiér je opticky dobre zostavený a dielensky kvalitne spracovaný, na všetkých miestach sa môžete usadiť pohodlne. Najmä vzadu o dosť lepšie, ako v niektorých úspešných vozidlách v tejto triede. Nubira ponúka so základným motorom dynamiku postačujúcu na rodinné jazdenie.

K tomuto sa podrobnejšie vrátime v rámci redakčného testu na jeseň. DALIBOR KLÍMA,

Viedeň-Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 28 002
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 243
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 154
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 733
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 923
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 394
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 991
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  2. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  3. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  4. Lenka Filinová: Spomienka
  5. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  8. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 288
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 930
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 866
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 695
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 493
  7. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 401
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 075
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu