SME
Utorok, 18. máj, 2021 | Meniny má ViolaKrížovkyKrížovky

Motorizmus: Na Šesťdňovej tri dni v prachu, tri dni v eufórii

Brive la Gaillarde 3. septembra (TASR) - Na 76. ročníku Šesťdňovej, majstrovstvách sveta družstiev terénnych motocyklov enduro, sa vo francúzskom Brive ...

Brive la Gaillarde 3. septembra (TASR) - Na 76. ročníku Šesťdňovej, majstrovstvách sveta družstiev terénnych motocyklov enduro, sa vo francúzskom Brive la Gaillarde udiali pozoruhodnosti z viacerých pohľadov. V hlavnej súťaži Trofeji národov neštartoval opäť slovenský tím. Od roku 1993 sa v nej objavil iba trikrát, v Hämeenlinneď96 (6. miesto), v Lumezzaneď97 (7.) a vlani v Granade (8.). Aj tieto klesajúce umiestenia a hlavne početné absencie svedčia o úpadku slovenského endura. V Trophy tímoch po 13 rokoch triumfovali domáci Francúzi, historicky od začiatku Šesťdňovej v roku 1913 len s druhým víťazstvom, v juniorskej trophy si zasa prinavrátili piedestál Taliani, ktorí narušili trojnásobnú reťaz prvenstiev Španielov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Slovenský tím Raven v zastúpení Jána Hrehora, Radeka Matošku a Jaroslava Katriňáka, všetko najskúsenejších a najvýkonnejších jazdcov, čo môže enduro v slovenskej podobe ponúkať, z historického pohľadu neuspel. Najväčšie úspechy dosiahli slovenskí jazdci od samostatného účinkovania práve v klubových tímoch. V roku 1994 v americkej Tulse, štáte Oklahoma, triumfoval Slovakia tím II v zložení Katriňák, Matoška, Hrehor medzi 104 tímami. O rok neskôr si prvenstvo medzi 91 výbermi v poľských terénoch v okolí mesta Jelenia Góra zopakoval Slovnaft Sport Moto Team (Ivan Jakeš, Bohumil Poslední a Jaroslav Beran). Teraz terény v okolí Brive la Gaillarde s takým leskom nezarezonovali z jednoduchého dôvodu. Šesťdňová sa rozdelila na tri dni prachu a tri dni slovenskej eufórie, v konečnom účtovaní sa však ukázalo, že tri dni vynikajúcich výkonov bolo málo, prinajmenšom tak málo, ako predstavoval odstup v konečnom poradí štvrtého Ravenu od tretích Francúzov 4,35 sekundy.

Skryť Vypnúť reklamu

Tak mizivý rozdiel medzi 104 tímami mal viaceré príčiny. Najokatejšia bola zrodená v prachu Šesťdňovej úvodné tri dni, ktorý znemožňoval vo vybrázdených hlbokých koľajách meraných vložiek (klubové tímy štartovali až na konci štartového poľa) pri nulovej viditeľnosti podať plnohodnotný výkon. Akonáhle na trate zapršalo, nastal zreteľný obrat, bezmocnosť sa vytratila, Matoška i Katriňák sa odrazu ocitli na výslní svojich tried a potvrdili, že patria medzi absolútnu svetovú špičku. Ján Hrehor vydal zo seba všetko, na čo mal a v podstate naplnil svoje slová pred výjazdom: "Máme dvoch špičkových jazdcov, ja sa vynasnažím čo najmenej pokaziť."

Slovenského endura je naozaj škoda. Tým, že sa dostalo z rôznych príčin do závozu, neúčasťou v Trophy tímoch si poškodilo a stratilo kontakt, vyprchal obrovský motív, ktorý je v moto športe hnacím motorom. Česť reprezentovať sa skresala na snahu uznávaných individualít nestratiť kontakt a pracovať na sebe aj za cenu osobných a určite nie malých výdavkov vynaložených na výjazd.

Skryť Vypnúť reklamu

Pespektíva slovenského endura sa opäť intenzívne popisuje v čiernych farbách. Aj preto Jaroslav Katriňák už vo svojom vedomí skloňuje dvojité občianstvo, a to len z toho dôvodu, ktorý je každému jasný - štartovať v Trophy tíme za slovenskú reprezentáciu je v budúcnosti viacmenej nereálne, a preto ako správne uvažujúci profesionál musí premýšľať tak, aby tento bludný kruh prekonal.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  2. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  3. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  4. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  5. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  6. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  7. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  8. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  9. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  10. Na elektromobile môžete prerobiť, ale aj ušetriť
  1. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  2. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  3. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  4. Na elektromobile môžete prerobiť, ale aj ušetriť
  5. Prekvapia hokejový svet? Slovensko ide na šampionát s mladíkmi
  6. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  7. Ceny nehnuteľností stále rastú. Je čas investovať
  8. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  9. Bakalárske študijné programy na FVT
  10. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  1. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80% 14 125
  2. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 11 888
  3. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 9 295
  4. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 8 683
  5. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 8 457
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 004
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 458
  8. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 863
  9. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 628
  10. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur 4 913
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ústavný súd sídli v Košiciach.

Ústavný súd nariadil prepustneie z väzby po štrnástich rokoch.

8 h

Parlament čaká hlasovanie o skrátení kolúznej väzby.

4 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 2008 a pred ním jeho elektrická verzia e-2008.

Rozdiel v nákladoch na prevádzku je obrovský.

15 h
Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj