VC Belgicka v znamení rekordov i havárií

Divoké preteky s tromi opakovaným štartmi, ťažkou haváriou a víťazstvom istého majstra sveta Michaela Schumachera - to všetko priniesla nedeľňajšia Veľká cena Belgicka formule jeden

.
Nemec vyhral v Belgicku po piatykrát v kariére, ktorú začínal pred desiatimi rokmi práve v Spa-Francorchamps. Tohto roku to bolo už jeho ôsme a celkove 52. víťazstvo, čím o jedno prvenstvo prekonal doterajší absolútny rekord Alaina Prosta. Najdlhší okruh v seriály F1 však priniesol niekoľko psychických frustrácií, ktoré vyústili do ťažkej havárie Brazílčana Luciana Burtiho.
Po prvýkrát bol štart pretekov prerušený kvôli zhasnutému motoru Nemca Frentzena (Prost). Po druhýkrát zase zostal stáť najrýchlejší z kvalifikačného tréningu Kolumbijčan Montoya (Williams), ktorému potom v pretekoch motor onedlho definitívne zhasol. A potom prišlo inkriminované 5. kolo.
Známy kamikadze F1 Eddie Irvine vytlačil v zákrute Blanchimont pri predbiehaní Luciana Burtiho. Nasledoval kontakt, odtrhnutý spojler z Burtiho Prosta a nekontrolované vyletenie z trate. V kolízii horšie dopadol Brazílčan Burti, keď v rýchlosti 250 km/h čelne vrazil do bariéry z pneumatík a preletel ňou až do bočnej ohrady.

Začal sa boj o životné sekundy, keď sa záchranári spolu s Irvinom pokúšali vyhrabať Burtiho a zdemolovaný monopost z kopy pneumatík. Medzitým na trať vyšiel safety-car a po 5. kole preteky prerušili. Zraneného Burtiho previezli vrtuľníkom do nemocnice v Liége, ale podľa šéfa tímu Alaina Prosta "vďaka Bohu žije, dýcha a je pri vedomí". Podľa posledných správ je jeho stav stabilizovaný a neutrpel žiadne zlomeniny. Špecialisti konštatovali otras mozgu a viaceré pomliaždeniny.

Nasledoval tretí štart - tentoraz však nie v poradí, ktoré si piloti vybojovali v sobotňajšej kvalifikácii, ale v aktuálnom, aké bolo po 4. kole pretekov. Smola opäť postihla pretekára Williamsu-BMW. Ralf Schumacher sa kvôli zlyhaniu štartovacieho systému musel zaradiť na posledné miesto v štartovacom rošte. Spanilá jazda mu nakoniec nevyniesla ani bod. Skončil siedmy.
Michael Schumacher potvrdil svoje ambície aj po tomto štarte a začal sa svojím súperom rýchlo vzďaľovať. Tridsaťdvaročný Nemec potvrdil, že tento okruh mu sedí a už v 7. kole mal pre druhým v poradí Giancarlom Fisichellom 16-sekundový náskok. Ten si čerstvý majster sveta s prehľadom udržiaval až do konca. Druhý nakoniec skončil Škót David Coulthard na McLarene. Senzačnú tretiu priečku si vybojoval Talian Giancarlo Fisichella. Dvadsaťosemročný Talian sa postavil na stupne víťazov po dlhých štrnástich mesiacoch (GP Kanady - jún 2000). Štvrté miesto obsadil Fín Mika Häkkinen, čím sa McLaren odpútal v boji o druhé miesto svojim prenasledovateľom.

"Preteky boli pre mňa v princípe perfektné," komentoval na popretekovej tlačovke svoj rekordný triumf Schumi. "Len veľká škoda, že môjmu víťazstvu dodala trpkú príchuť ťažká nehoda Burtiho. Luciano sa ráno určite prebudí s mnohými modrinami, ale vzhľadom na okolnosti je dôležité, že je v poriadku. Ukazuje sa, že automobilový šport je rovnako nebezpečný ako v minulosti."

Výsledky: 1. 1 M. Schumacher (Ferrari) 1:08,05 h, 2. D. Coulthard (McLaren-Mercedes) + 10,098 s, 3. G. Fisichella (Benetton-Renault) + 27,7 s, 4. M. Häkkinen (McLaren-Mercedes) +36,087 s, 5. R. Barrichello (Ferrari) + 54, 521 s, 6. J. Alesi (Jordan-Honda) + 59,684 s.

Poradie pretekárov v MS: 1. M. Schumacher 104 bodov, 2. D. Coulthard 57 b, 3. R. Barrichello 48 b, 4. R. Schumacher 44 b, 5. M. Häkkinen 24 b, 6. J. P. Montoya 15 b.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 152 bodov, 2. McLaren-Mercedes 81 b, 3. Williams-BMW 59 b.
Nasledujúca VC Talianska bude 16. septembra.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 27 820
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 179
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 617
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 755
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 592
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 774
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 846
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 389
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 179
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 853

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov

Minister chce, aby prokuratúra preskúmala činnosť organizácie.

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

EKONOMIKA

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži

Nie každý gombík spustí zelenú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.