REDAKČNÝ TEST:

Ford Mondeo 1,8 Core – knieža medzi šľachtou

Ak predošlý Ford Mondeo zaujal, potom nový priam nadchýna. Vo Forde po neúspechu a odchode Scorpia zo scény práve Mondeo zaujalo pozíciu lídra značky v Európe a za necelý rok predaja si jeho druhá generácia upevnila postavenie medzi špičkou strednej tried



y. Ford aj pri modeli Mondeo zostal verný štýlu New Edge Design, ktorý však nie je už tak výrazný ako pri modeloch Focus a Ka. Štylisticky vynikajú svetlomety a maska chladiča, zjemňujú masívnejší predok, zadné koncové svetlá zasa zadnú partiu. To ostatné - decentné lemy blatníkov, ostrejšie hrany a zoštíhlené zadné stĺpiky dotvárajú siluetu klinovitého profilu nového Mondea. Páči sa tak štvordverový sedan, ako i päťdverový liftback.

Nové Mondeo má oproti predchodcovi väčší rázvor, rozchod kolies, dĺžku i šírku, priestrannejší interiér, je rozmernejšie, má pohodlnejšie sedadlá, väčší komfort i bohatšiu výbavu. Mondeo je elegantné zvnútra i zvonku, má vyvážené proporcie karosérie, pričom napriek väčším rozmerom pôsobí dôstojne, nie však mohutne. Interiér dýcha komfortom, má výbornú ergonómiu, použité materiály i dielenské spracovanie.  Estetické sú doplnky imitácie lešteného hliníka na hlavici radiacej páky, páke ručnej brzdy, kľučkách dverí, ramenách vkusného a funkčného volantu, obrubách ciferníkov a inde. Tvrdšie rozmerné sedadlá podopierajú telo na veľkej ploche, takže neunavujú ani na dlhých cestách. Sedadlo vodiča je elektricky výškovo nastaviteľné, ostatné nastavenia sú mechanické. Miesta je vpredu i vzadu dostatok v každom smere, aj pre vyššie postavy. Praktické odkladacie priestory zvyšujú komfort. Veľkosti interiéru zodpovedá aj veľkosť batožinového priestoru - 500 litrov. Skvelá je jeho dostupnosť po otvorení zadnej výklopnej steny. Zväčšiť ho možno sklopením delených operadiel zadných sedadiel.

Slovenský zákazník si môže zvoliť pod kapotu niektorý zo štyroch benzínových motorov, štvorvalcov Duratec HE s objemom 1,8 l slabší a silnejší (110 a 125 k) a 2,0 (145 k) a Doratec V6 2,5 l (170 k), alebo vznetový dvojliter Duratorq s výkonom  110 k. Testovaným Mondeom bola najslabšia pohonná jednotka s objemom valcov 1,8 l s výkonom 110 k a päťstupňovou prevodovkou s ručným radením presným ako švajčiarske hodinky (samočinná sa dodáva k motoru 2,0 l/145 k), v základnej výbave Core: s mechanickou klimatizáciou, elektrickým otváraním okien predných dverí, nastavovaním vonkajších zrkadiel, centrálnym zamykaním s diaľkovým ovládaním, ABS a príplatkovou metalízou. Ani toto najmenšie stodesaťkoňové mondeovské stádočko však nemá slabé miesta, najmä keď solídny krútiaci moment je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok. Solídne zaberie najmä od dva a pol tisíca otáčok, bez veľkého „dupotu kopýt“ kultivovaného štvorvalca, ktorý je tak utlmený, akoby nebol pod jednou, ale hneď pod troma kapotami. Je takmer rovnako tichý pri šesťdesiatke ako pri stotridsaťkilometrovej rýchlosti – to všetko pri solídnej spotrebe pod sedem litrov. Prednosťou Mondea je aj jeho veľmi dobré zabezpečenie proti vlúpaniu a odcudzeniu. Praktickým detailom zasa otváranie motorového priestoru len kľúčom prostredníctvom zámku pod znakom Forda a možnosť dvojitého uzamykania.
                                     
TECHNICKÉ ÚDAJE
Ford Mondeo 1,8 Core 

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu pozdĺžne s ventilovým rozvodom 2xOHC poháňaný reťazou, štyri ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1798 cm3, vŕtanie a zdvih 83,0/83,1 mm. Kompresný pomer 10,8 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 155 Nm pri otáčkach 3950 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,67 – 2,14 – 1,45 - 1,03 - 0,81, R 3,45. Stály prevod 3,82.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, zadná náprava viacprvková s dvoma  priečnymi a jedným vlečeným ramenom na každej strane, odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny liftback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4730/1810/1430 mm, rázvor náprav 2755 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1520/1535 mm. Priemer otáčania 11,1 m. Pohotovostná hmotnosť 1300 kg, celková 1865. Objem batožinového priestoru 500/1370 l. Objem palivovej nádrže 58,5 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 193 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,6 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,5/5,8/7,9 l/100 km.

Cena
4-dv. sedan 739 900 Sk
5-dv. liftback 759 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  11,2 s

Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,2/10,2 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,6/14,1 s

Max. rýchlosť

192 km/h

Spotreba počas testu

6,8 l/100 km


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Citroën C5 1,8i 16V Pack
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 86 kW/117 k
Krút. mom. 160/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,1 s
Max. rých. 196 km/h
Spotreba mesto 10,6 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 746 900 Sk                                

Renault Laguna 1,8 16V Expression
Zdvih. objem 1783 cm³
Výkon 88 kW/120 k
Krút. mom. 170/3750 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,7 s
Max. rých. 203 km/h
Spotreba mesto 10,0 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,5 l/100 km
Cena 769 900 Sk                                   

VW Passat 1,6i Basis
Zdvih. objem 1595 cm³
Výkon 75 kW/102 k
Krút. mom. 148/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,7 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 10,7 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 746 900 Sk                                   

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 390
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 774
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 077
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 167
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 651
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 637
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 429
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 426
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.