SME

Ford Mondeo 1,8 Core – knieža medzi šľachtou

Ak predošlý Ford Mondeo zaujal, potom nový priam nadchýna. Vo Forde po neúspechu a odchode Scorpia zo scény práve Mondeo zaujalo pozíciu lídra značky v Európe a za necelý rok predaja si jeho druhá generácia upevnila postavenie medzi špičkou strednej tried



y. Ford aj pri modeli Mondeo zostal verný štýlu New Edge Design, ktorý však nie je už tak výrazný ako pri modeloch Focus a Ka. Štylisticky vynikajú svetlomety a maska chladiča, zjemňujú masívnejší predok, zadné koncové svetlá zasa zadnú partiu. To ostatné - decentné lemy blatníkov, ostrejšie hrany a zoštíhlené zadné stĺpiky dotvárajú siluetu klinovitého profilu nového Mondea. Páči sa tak štvordverový sedan, ako i päťdverový liftback.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové Mondeo má oproti predchodcovi väčší rázvor, rozchod kolies, dĺžku i šírku, priestrannejší interiér, je rozmernejšie, má pohodlnejšie sedadlá, väčší komfort i bohatšiu výbavu. Mondeo je elegantné zvnútra i zvonku, má vyvážené proporcie karosérie, pričom napriek väčším rozmerom pôsobí dôstojne, nie však mohutne. Interiér dýcha komfortom, má výbornú ergonómiu, použité materiály i dielenské spracovanie.  Estetické sú doplnky imitácie lešteného hliníka na hlavici radiacej páky, páke ručnej brzdy, kľučkách dverí, ramenách vkusného a funkčného volantu, obrubách ciferníkov a inde. Tvrdšie rozmerné sedadlá podopierajú telo na veľkej ploche, takže neunavujú ani na dlhých cestách. Sedadlo vodiča je elektricky výškovo nastaviteľné, ostatné nastavenia sú mechanické. Miesta je vpredu i vzadu dostatok v každom smere, aj pre vyššie postavy. Praktické odkladacie priestory zvyšujú komfort. Veľkosti interiéru zodpovedá aj veľkosť batožinového priestoru - 500 litrov. Skvelá je jeho dostupnosť po otvorení zadnej výklopnej steny. Zväčšiť ho možno sklopením delených operadiel zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenský zákazník si môže zvoliť pod kapotu niektorý zo štyroch benzínových motorov, štvorvalcov Duratec HE s objemom 1,8 l slabší a silnejší (110 a 125 k) a 2,0 (145 k) a Doratec V6 2,5 l (170 k), alebo vznetový dvojliter Duratorq s výkonom  110 k. Testovaným Mondeom bola najslabšia pohonná jednotka s objemom valcov 1,8 l s výkonom 110 k a päťstupňovou prevodovkou s ručným radením presným ako švajčiarske hodinky (samočinná sa dodáva k motoru 2,0 l/145 k), v základnej výbave Core: s mechanickou klimatizáciou, elektrickým otváraním okien predných dverí, nastavovaním vonkajších zrkadiel, centrálnym zamykaním s diaľkovým ovládaním, ABS a príplatkovou metalízou. Ani toto najmenšie stodesaťkoňové mondeovské stádočko však nemá slabé miesta, najmä keď solídny krútiaci moment je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok. Solídne zaberie najmä od dva a pol tisíca otáčok, bez veľkého „dupotu kopýt“ kultivovaného štvorvalca, ktorý je tak utlmený, akoby nebol pod jednou, ale hneď pod troma kapotami. Je takmer rovnako tichý pri šesťdesiatke ako pri stotridsaťkilometrovej rýchlosti – to všetko pri solídnej spotrebe pod sedem litrov. Prednosťou Mondea je aj jeho veľmi dobré zabezpečenie proti vlúpaniu a odcudzeniu. Praktickým detailom zasa otváranie motorového priestoru len kľúčom prostredníctvom zámku pod znakom Forda a možnosť dvojitého uzamykania.
                                     
TECHNICKÉ ÚDAJE
Ford Mondeo 1,8 Core 

SkryťVypnúť reklamu

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu pozdĺžne s ventilovým rozvodom 2xOHC poháňaný reťazou, štyri ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1798 cm3, vŕtanie a zdvih 83,0/83,1 mm. Kompresný pomer 10,8 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 155 Nm pri otáčkach 3950 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,67 – 2,14 – 1,45 - 1,03 - 0,81, R 3,45. Stály prevod 3,82.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, zadná náprava viacprvková s dvoma  priečnymi a jedným vlečeným ramenom na každej strane, odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny liftback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4730/1810/1430 mm, rázvor náprav 2755 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1520/1535 mm. Priemer otáčania 11,1 m. Pohotovostná hmotnosť 1300 kg, celková 1865. Objem batožinového priestoru 500/1370 l. Objem palivovej nádrže 58,5 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 193 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,6 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,5/5,8/7,9 l/100 km.

Cena
4-dv. sedan 739 900 Sk
5-dv. liftback 759 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  11,2 s

Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,2/10,2 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,6/14,1 s

Max. rýchlosť

192 km/h

Spotreba počas testu

6,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Citroën C5 1,8i 16V Pack
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 86 kW/117 k
Krút. mom. 160/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,1 s
Max. rých. 196 km/h
Spotreba mesto 10,6 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 746 900 Sk                                

Renault Laguna 1,8 16V Expression
Zdvih. objem 1783 cm³
Výkon 88 kW/120 k
Krút. mom. 170/3750 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,7 s
Max. rých. 203 km/h
Spotreba mesto 10,0 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,5 l/100 km
Cena 769 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

VW Passat 1,6i Basis
Zdvih. objem 1595 cm³
Výkon 75 kW/102 k
Krút. mom. 148/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,7 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 10,7 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 746 900 Sk                                   

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 774
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 518
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 293
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 897
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 757
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 730
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 862
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


24
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 920
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 006
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 430
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 846
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 457
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 137
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 059
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 902
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu