SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Ford Mondeo 1,8 Core – knieža medzi šľachtou

Ak predošlý Ford Mondeo zaujal, potom nový priam nadchýna. Vo Forde po neúspechu a odchode Scorpia zo scény práve Mondeo zaujalo pozíciu lídra značky v Európe a za necelý rok predaja si jeho druhá generácia upevnila postavenie medzi špičkou strednej tried



y. Ford aj pri modeli Mondeo zostal verný štýlu New Edge Design, ktorý však nie je už tak výrazný ako pri modeloch Focus a Ka. Štylisticky vynikajú svetlomety a maska chladiča, zjemňujú masívnejší predok, zadné koncové svetlá zasa zadnú partiu. To ostatné - decentné lemy blatníkov, ostrejšie hrany a zoštíhlené zadné stĺpiky dotvárajú siluetu klinovitého profilu nového Mondea. Páči sa tak štvordverový sedan, ako i päťdverový liftback.

Nové Mondeo má oproti predchodcovi väčší rázvor, rozchod kolies, dĺžku i šírku, priestrannejší interiér, je rozmernejšie, má pohodlnejšie sedadlá, väčší komfort i bohatšiu výbavu. Mondeo je elegantné zvnútra i zvonku, má vyvážené proporcie karosérie, pričom napriek väčším rozmerom pôsobí dôstojne, nie však mohutne. Interiér dýcha komfortom, má výbornú ergonómiu, použité materiály i dielenské spracovanie.  Estetické sú doplnky imitácie lešteného hliníka na hlavici radiacej páky, páke ručnej brzdy, kľučkách dverí, ramenách vkusného a funkčného volantu, obrubách ciferníkov a inde. Tvrdšie rozmerné sedadlá podopierajú telo na veľkej ploche, takže neunavujú ani na dlhých cestách. Sedadlo vodiča je elektricky výškovo nastaviteľné, ostatné nastavenia sú mechanické. Miesta je vpredu i vzadu dostatok v každom smere, aj pre vyššie postavy. Praktické odkladacie priestory zvyšujú komfort. Veľkosti interiéru zodpovedá aj veľkosť batožinového priestoru - 500 litrov. Skvelá je jeho dostupnosť po otvorení zadnej výklopnej steny. Zväčšiť ho možno sklopením delených operadiel zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Slovenský zákazník si môže zvoliť pod kapotu niektorý zo štyroch benzínových motorov, štvorvalcov Duratec HE s objemom 1,8 l slabší a silnejší (110 a 125 k) a 2,0 (145 k) a Doratec V6 2,5 l (170 k), alebo vznetový dvojliter Duratorq s výkonom  110 k. Testovaným Mondeom bola najslabšia pohonná jednotka s objemom valcov 1,8 l s výkonom 110 k a päťstupňovou prevodovkou s ručným radením presným ako švajčiarske hodinky (samočinná sa dodáva k motoru 2,0 l/145 k), v základnej výbave Core: s mechanickou klimatizáciou, elektrickým otváraním okien predných dverí, nastavovaním vonkajších zrkadiel, centrálnym zamykaním s diaľkovým ovládaním, ABS a príplatkovou metalízou. Ani toto najmenšie stodesaťkoňové mondeovské stádočko však nemá slabé miesta, najmä keď solídny krútiaci moment je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok. Solídne zaberie najmä od dva a pol tisíca otáčok, bez veľkého „dupotu kopýt“ kultivovaného štvorvalca, ktorý je tak utlmený, akoby nebol pod jednou, ale hneď pod troma kapotami. Je takmer rovnako tichý pri šesťdesiatke ako pri stotridsaťkilometrovej rýchlosti – to všetko pri solídnej spotrebe pod sedem litrov. Prednosťou Mondea je aj jeho veľmi dobré zabezpečenie proti vlúpaniu a odcudzeniu. Praktickým detailom zasa otváranie motorového priestoru len kľúčom prostredníctvom zámku pod znakom Forda a možnosť dvojitého uzamykania.
                                     
TECHNICKÉ ÚDAJE
Ford Mondeo 1,8 Core 

SkryťVypnúť reklamu

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu pozdĺžne s ventilovým rozvodom 2xOHC poháňaný reťazou, štyri ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1798 cm3, vŕtanie a zdvih 83,0/83,1 mm. Kompresný pomer 10,8 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 155 Nm pri otáčkach 3950 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,67 – 2,14 – 1,45 - 1,03 - 0,81, R 3,45. Stály prevod 3,82.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, zadná náprava viacprvková s dvoma  priečnymi a jedným vlečeným ramenom na každej strane, odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny liftback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4730/1810/1430 mm, rázvor náprav 2755 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1520/1535 mm. Priemer otáčania 11,1 m. Pohotovostná hmotnosť 1300 kg, celková 1865. Objem batožinového priestoru 500/1370 l. Objem palivovej nádrže 58,5 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 193 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,6 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,5/5,8/7,9 l/100 km.

Cena
4-dv. sedan 739 900 Sk
5-dv. liftback 759 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  11,2 s

Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,2/10,2 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,6/14,1 s

Max. rýchlosť

192 km/h

Spotreba počas testu

6,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Citroën C5 1,8i 16V Pack
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 86 kW/117 k
Krút. mom. 160/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,1 s
Max. rých. 196 km/h
Spotreba mesto 10,6 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 746 900 Sk                                

Renault Laguna 1,8 16V Expression
Zdvih. objem 1783 cm³
Výkon 88 kW/120 k
Krút. mom. 170/3750 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,7 s
Max. rých. 203 km/h
Spotreba mesto 10,0 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,5 l/100 km
Cena 769 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

VW Passat 1,6i Basis
Zdvih. objem 1595 cm³
Výkon 75 kW/102 k
Krút. mom. 148/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,7 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 10,7 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 746 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 307
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 10 571
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 403
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 736
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 425
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 928
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 2 798
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 596
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


47m
Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


3 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Jozef Javurek: Kurátor
  5. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  6. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  7. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  8. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 971
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 607
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 607
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 850
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 596
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 495
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 394
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 223
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu