SME
Pondelok, 29. máj, 2023 | Meniny má Vilma
reklama

Renault Thalia – automobil prispôsobený nárokom zákazníkov

Každé auto má svoj príbeh. Vo chvíli, keď nový automobil zíde z výrobného pásu, začne sa písať jeho história. Na slovenský automobilový trh vstúpil v januári tohto roku nový model značky Renault - automobil Renault Thalia, ktorý si začal písať skutočne s


voju históriu. Novučičká Thalia doslova zaplavila Slovensko a podľa správ z posledných mesiacov sa Thalia stala „bestsellerom“ - jedným z najpredávanejších automobilov.

Vysvetlenie tohto úspechu sa dá vtesnať do jednej vety: Renault Thalia je atraktívne vozidlo prispôsobené nárokom a požiadavkám zákazníkov krajín strednej a východnej Európy, ktoré spĺňa vysoké bezpečnostné parametre. S modernými, úspornými motormi a kufrom s neuveriteľným objemom 510 l je tento automobil pripravený na rôznorodý stav ciest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tradícia bezpečnosti vozidiel Renault je už priam povestná. Nie je to inak ani v novom modeli Thalia. V tomto vozidle bola zosilnená konštrukcia s naprogramovanou deformáciou, to znamená podlaha je vyrobená z hrubého plechu a pozdĺžne vystužená plechom v tvare omega. Celá predná časť na bokoch kabíny je hrubšia a stredné stĺpiky sú vystužené. Veľmi dôležitým prvkom sú airbagy a bezpečnostné pásy. Thalia má už v základnej výbave adaptívne airbagy vodiča a spolujazdca s objemom 60 l s riadeným uzáverom a obmedzovačom napätia. Všetky tieto prvky spolu s kompozitnými blatníkmi, sklami predných svetlometov z polykarbonátu a programom ABS zabezpečujú vysoký bezpečnostný štandard.

Už nejeden vodič pri jazde po Slovensku skonštatoval, že naše cesty si vyžadujú priam špeciálne upravené vozidlá, schopné zvládnuť všetky nerovnosti, jamy a výmole. Tvorcovia Thalie mysleli na túto nepríjemnú skutočnosť, a preto prišli s prispôsobením konštrukcie vozidla stavu ciest v krajinách strednej a východnej Európy, čo si vyžiadalo zvýšenie svetlej výšky o 20 mm vpredu a o 10 mm vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezabudlo sa ani na pneumatiky: Thalia má špeciálne pneumatiky stavané na zlé cesty. Už od základnej verzie je vybavená pneumatikami so šírkou 175 mm. Podľa vzoru nového vozidla Mégane sa zvýšila odolnosť automobilu Thalia voči zlému stavu vozoviek pomocou spodnej ochrany karosérie proti narážaniu kameňov alebo ľadu na motorovú časť a pomocou ochranného štítu palivového a brzdového potrubia.

Vytrvalostné testy uskutočnené vo Francúzsku v Aubevoye, v Turecku a v Rusku potvrdili správnosť zvoleného technického riešenia. V Rusku uskutočnil Renault v spolupráci so spoločnosťou Polygone Dimitrov dynamické testy na otvorených cestách. Trasa bola stanovená tak, že zahŕňala všetky cestné podmienky, s ktorými sa stretávajú ruskí vodiči: 30 % trasy viedlo v meste, 60 % na zlých cestách mimo Moskvy a 10 % na diaľnici.
Mimoriadna pozornosť sa venovala fungovaniu vozidla v podmienkach veľkej zimy. Thalia bola počas testov vystavená veľmi nízkym teplotám dosahujúcim - 30 °C, prudkému sneženiu, mrazu, náhlym otepleniam a, samozrejme, soleniu a posypávaniu ciest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetci cestujúci a osobitne vodiči si nárokujú vysoký komfort a pohodlie pri jazde autom. Rozhodujúcu úlohu tu zohráva kvalita motora. Thalia ponúka hneď dva vstrekovacie motory: 1,4 8V a úplne nový motor Renault 1,4 16V. Blok motora je liatinový, hlavou valcov z ľahkej zliatiny. Základný motor 1,4 s objemom 1390 cm3 dosahuje výkon 55 kW/75 k a maximálny krútiaci moment 114 Nm pri otáčkach 4250 min-1. Je vybavený viacbodovým vstrekovaním a priemerná spotreba predstavuje 7,1 l na 100 km. Krátko možno tieto dva motory charakterizovať ako výkonné, s nízkou spotrebou a zníženými nákladmi na prevádzku a údržbu.
Jednou z požiadaviek každého majiteľa auta je čo najväčší batožinový priestor.

Thalia je vyvinutá a vyrobená na podvozku 5-dverového vozidla Clio a je moderným a úsporným autom rodinného typu s viacúčelovým použitím. V porovnaní s 5-dverovým Clio má zadnú časť predĺženú o 378 mm a kufor s dvojnásobným objemom 510 dm3, ktorý je najväčší v tomto segmente.
Výhody Thalie tým však ani zďaleka nekončia. Renault garantuje 12-ročnú záruku proti prehrdzaveniu karosérie, intervaly prehliadok po 30 000 km, službu Renault Assistance, kvalitné popredajné služby a iné. Na vysvetlenie: služba Renault Assistance pokrýva celú SR 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku, nehovoriac o pripravených náhradných vozidlách vo väčšine predajných miest Renault. Thalia si vás jednoducho získa. Veď je to „bestseller“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  3. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  6. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  7. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  1. Život je moc krátky, aby ste ho prekosili
  2. Kto stretne legendárneho Ronalda?
  3. Modrovlasý gamer Michal: Tu sú moje tipy pre Digitálneho žiaka
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Vyhrajte elektrokolobežku SENCOR s tipom od Romana!
  6. Art, Terra, Duo: SodaStream prichádza s novými prístrojmi
  7. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  8. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 10 138
  2. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 8 878
  3. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 6 284
  4. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 101
  5. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 491
  6. Viete, prečo existuje hmyz? Vďačíme mu za jedlo aj čistý vzduch 2 204
  7. Ďurákovci a ich biznis: Z malého e-shopu k státisícovým tržbám 2 072
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“ 1 857
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana
  2. Martin Borecky: Život je Fajn - Časť piata
  3. Lukáš Čelinák: Klesajúca životná úroveň – ako oslobodiť ľudí závislých od populistických politík?
  4. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné.
  5. Víťazoslav Würschner: Dobro národa je najvyšším zákonom
  6. Jozef Varga: Krkavci / 10. /
  7. Marek Mačuha: O zákaze spaľovacích motorov
  8. Ján Šeďo: Nebyť Putina, R. Kadyrov by bol dedinský blázon, takto je vedec a...všetko, ale nevie čítať z papiera...
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 108 580
  2. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 37 933
  3. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 395
  4. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 17 340
  5. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 9 020
  6. Marek Strapko: Investigatívec Fico našiel novú paru 6 446
  7. Peter Remeselník: Ako hodnotíte tento dôkaz v prípade vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice Vy ? 5 594
  8. Ján Valchár: Russkij korábľ pošól naChurs 4 888
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu