SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Renault Thalia – automobil prispôsobený nárokom zákazníkov

Každé auto má svoj príbeh. Vo chvíli, keď nový automobil zíde z výrobného pásu, začne sa písať jeho história. Na slovenský automobilový trh vstúpil v januári tohto roku nový model značky Renault - automobil Renault Thalia, ktorý si začal písať skutočne s


voju históriu. Novučičká Thalia doslova zaplavila Slovensko a podľa správ z posledných mesiacov sa Thalia stala „bestsellerom“ - jedným z najpredávanejších automobilov.

Vysvetlenie tohto úspechu sa dá vtesnať do jednej vety: Renault Thalia je atraktívne vozidlo prispôsobené nárokom a požiadavkám zákazníkov krajín strednej a východnej Európy, ktoré spĺňa vysoké bezpečnostné parametre. S modernými, úspornými motormi a kufrom s neuveriteľným objemom 510 l je tento automobil pripravený na rôznorodý stav ciest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Tradícia bezpečnosti vozidiel Renault je už priam povestná. Nie je to inak ani v novom modeli Thalia. V tomto vozidle bola zosilnená konštrukcia s naprogramovanou deformáciou, to znamená podlaha je vyrobená z hrubého plechu a pozdĺžne vystužená plechom v tvare omega. Celá predná časť na bokoch kabíny je hrubšia a stredné stĺpiky sú vystužené. Veľmi dôležitým prvkom sú airbagy a bezpečnostné pásy. Thalia má už v základnej výbave adaptívne airbagy vodiča a spolujazdca s objemom 60 l s riadeným uzáverom a obmedzovačom napätia. Všetky tieto prvky spolu s kompozitnými blatníkmi, sklami predných svetlometov z polykarbonátu a programom ABS zabezpečujú vysoký bezpečnostný štandard.

Už nejeden vodič pri jazde po Slovensku skonštatoval, že naše cesty si vyžadujú priam špeciálne upravené vozidlá, schopné zvládnuť všetky nerovnosti, jamy a výmole. Tvorcovia Thalie mysleli na túto nepríjemnú skutočnosť, a preto prišli s prispôsobením konštrukcie vozidla stavu ciest v krajinách strednej a východnej Európy, čo si vyžiadalo zvýšenie svetlej výšky o 20 mm vpredu a o 10 mm vzadu.

SkryťVypnúť reklamu

Nezabudlo sa ani na pneumatiky: Thalia má špeciálne pneumatiky stavané na zlé cesty. Už od základnej verzie je vybavená pneumatikami so šírkou 175 mm. Podľa vzoru nového vozidla Mégane sa zvýšila odolnosť automobilu Thalia voči zlému stavu vozoviek pomocou spodnej ochrany karosérie proti narážaniu kameňov alebo ľadu na motorovú časť a pomocou ochranného štítu palivového a brzdového potrubia.

Vytrvalostné testy uskutočnené vo Francúzsku v Aubevoye, v Turecku a v Rusku potvrdili správnosť zvoleného technického riešenia. V Rusku uskutočnil Renault v spolupráci so spoločnosťou Polygone Dimitrov dynamické testy na otvorených cestách. Trasa bola stanovená tak, že zahŕňala všetky cestné podmienky, s ktorými sa stretávajú ruskí vodiči: 30 % trasy viedlo v meste, 60 % na zlých cestách mimo Moskvy a 10 % na diaľnici.
Mimoriadna pozornosť sa venovala fungovaniu vozidla v podmienkach veľkej zimy. Thalia bola počas testov vystavená veľmi nízkym teplotám dosahujúcim - 30 °C, prudkému sneženiu, mrazu, náhlym otepleniam a, samozrejme, soleniu a posypávaniu ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Všetci cestujúci a osobitne vodiči si nárokujú vysoký komfort a pohodlie pri jazde autom. Rozhodujúcu úlohu tu zohráva kvalita motora. Thalia ponúka hneď dva vstrekovacie motory: 1,4 8V a úplne nový motor Renault 1,4 16V. Blok motora je liatinový, hlavou valcov z ľahkej zliatiny. Základný motor 1,4 s objemom 1390 cm3 dosahuje výkon 55 kW/75 k a maximálny krútiaci moment 114 Nm pri otáčkach 4250 min-1. Je vybavený viacbodovým vstrekovaním a priemerná spotreba predstavuje 7,1 l na 100 km. Krátko možno tieto dva motory charakterizovať ako výkonné, s nízkou spotrebou a zníženými nákladmi na prevádzku a údržbu.
Jednou z požiadaviek každého majiteľa auta je čo najväčší batožinový priestor.

Thalia je vyvinutá a vyrobená na podvozku 5-dverového vozidla Clio a je moderným a úsporným autom rodinného typu s viacúčelovým použitím. V porovnaní s 5-dverovým Clio má zadnú časť predĺženú o 378 mm a kufor s dvojnásobným objemom 510 dm3, ktorý je najväčší v tomto segmente.
Výhody Thalie tým však ani zďaleka nekončia. Renault garantuje 12-ročnú záruku proti prehrdzaveniu karosérie, intervaly prehliadok po 30 000 km, službu Renault Assistance, kvalitné popredajné služby a iné. Na vysvetlenie: služba Renault Assistance pokrýva celú SR 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku, nehovoriac o pripravených náhradných vozidlách vo väčšine predajných miest Renault. Thalia si vás jednoducho získa. Veď je to „bestseller“.

SkryťVypnúť reklamu


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 704
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 752
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 947
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 198
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 873
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 796
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


18 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 212
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 757
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 283
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 745
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 200
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 829
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 414
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 157
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu