SME

Renault Thalia – automobil prispôsobený nárokom zákazníkov

Každé auto má svoj príbeh. Vo chvíli, keď nový automobil zíde z výrobného pásu, začne sa písať jeho história. Na slovenský automobilový trh vstúpil v januári tohto roku nový model značky Renault - automobil Renault Thalia, ktorý si začal písať skutočne s


voju históriu. Novučičká Thalia doslova zaplavila Slovensko a podľa správ z posledných mesiacov sa Thalia stala „bestsellerom“ - jedným z najpredávanejších automobilov.

Vysvetlenie tohto úspechu sa dá vtesnať do jednej vety: Renault Thalia je atraktívne vozidlo prispôsobené nárokom a požiadavkám zákazníkov krajín strednej a východnej Európy, ktoré spĺňa vysoké bezpečnostné parametre. S modernými, úspornými motormi a kufrom s neuveriteľným objemom 510 l je tento automobil pripravený na rôznorodý stav ciest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tradícia bezpečnosti vozidiel Renault je už priam povestná. Nie je to inak ani v novom modeli Thalia. V tomto vozidle bola zosilnená konštrukcia s naprogramovanou deformáciou, to znamená podlaha je vyrobená z hrubého plechu a pozdĺžne vystužená plechom v tvare omega. Celá predná časť na bokoch kabíny je hrubšia a stredné stĺpiky sú vystužené. Veľmi dôležitým prvkom sú airbagy a bezpečnostné pásy. Thalia má už v základnej výbave adaptívne airbagy vodiča a spolujazdca s objemom 60 l s riadeným uzáverom a obmedzovačom napätia. Všetky tieto prvky spolu s kompozitnými blatníkmi, sklami predných svetlometov z polykarbonátu a programom ABS zabezpečujú vysoký bezpečnostný štandard.

Už nejeden vodič pri jazde po Slovensku skonštatoval, že naše cesty si vyžadujú priam špeciálne upravené vozidlá, schopné zvládnuť všetky nerovnosti, jamy a výmole. Tvorcovia Thalie mysleli na túto nepríjemnú skutočnosť, a preto prišli s prispôsobením konštrukcie vozidla stavu ciest v krajinách strednej a východnej Európy, čo si vyžiadalo zvýšenie svetlej výšky o 20 mm vpredu a o 10 mm vzadu.

SkryťVypnúť reklamu

Nezabudlo sa ani na pneumatiky: Thalia má špeciálne pneumatiky stavané na zlé cesty. Už od základnej verzie je vybavená pneumatikami so šírkou 175 mm. Podľa vzoru nového vozidla Mégane sa zvýšila odolnosť automobilu Thalia voči zlému stavu vozoviek pomocou spodnej ochrany karosérie proti narážaniu kameňov alebo ľadu na motorovú časť a pomocou ochranného štítu palivového a brzdového potrubia.

Vytrvalostné testy uskutočnené vo Francúzsku v Aubevoye, v Turecku a v Rusku potvrdili správnosť zvoleného technického riešenia. V Rusku uskutočnil Renault v spolupráci so spoločnosťou Polygone Dimitrov dynamické testy na otvorených cestách. Trasa bola stanovená tak, že zahŕňala všetky cestné podmienky, s ktorými sa stretávajú ruskí vodiči: 30 % trasy viedlo v meste, 60 % na zlých cestách mimo Moskvy a 10 % na diaľnici.
Mimoriadna pozornosť sa venovala fungovaniu vozidla v podmienkach veľkej zimy. Thalia bola počas testov vystavená veľmi nízkym teplotám dosahujúcim - 30 °C, prudkému sneženiu, mrazu, náhlym otepleniam a, samozrejme, soleniu a posypávaniu ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Všetci cestujúci a osobitne vodiči si nárokujú vysoký komfort a pohodlie pri jazde autom. Rozhodujúcu úlohu tu zohráva kvalita motora. Thalia ponúka hneď dva vstrekovacie motory: 1,4 8V a úplne nový motor Renault 1,4 16V. Blok motora je liatinový, hlavou valcov z ľahkej zliatiny. Základný motor 1,4 s objemom 1390 cm3 dosahuje výkon 55 kW/75 k a maximálny krútiaci moment 114 Nm pri otáčkach 4250 min-1. Je vybavený viacbodovým vstrekovaním a priemerná spotreba predstavuje 7,1 l na 100 km. Krátko možno tieto dva motory charakterizovať ako výkonné, s nízkou spotrebou a zníženými nákladmi na prevádzku a údržbu.
Jednou z požiadaviek každého majiteľa auta je čo najväčší batožinový priestor.

Thalia je vyvinutá a vyrobená na podvozku 5-dverového vozidla Clio a je moderným a úsporným autom rodinného typu s viacúčelovým použitím. V porovnaní s 5-dverovým Clio má zadnú časť predĺženú o 378 mm a kufor s dvojnásobným objemom 510 dm3, ktorý je najväčší v tomto segmente.
Výhody Thalie tým však ani zďaleka nekončia. Renault garantuje 12-ročnú záruku proti prehrdzaveniu karosérie, intervaly prehliadok po 30 000 km, službu Renault Assistance, kvalitné popredajné služby a iné. Na vysvetlenie: služba Renault Assistance pokrýva celú SR 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku, nehovoriac o pripravených náhradných vozidlách vo väčšine predajných miest Renault. Thalia si vás jednoducho získa. Veď je to „bestseller“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 172
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 457
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 176
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 760
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 698
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 676
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 951
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 34 579
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 812
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 405
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 826
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 395
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 111
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 343
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 338
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu