kok: technológia FSI otvára zážihovému motoru nové dimenzie. Je to vývoj, ktorý sa môže plne porovnať so zavedením technológie TDI pri vznetových motoroch. Aj tu sa podarilo spojiť vysoký výkon a efektívne zníženie spotreby paliva až o 15 percent. Technológia FSI ponúka zároveň podstatne vyššiu dynamiku, vyšší krútiaci moment i výkon, čo umožňuje vrstvové plnenie v oblasti čiastočného zaťaženia.
Znamená to, že zmes schopná zapálenia sa vyžaduje len v oblasti zapaľovacej sviečky, zostávajúci spaľovací priestor sa bude plniť veľkým nadbytkom vzduchu. Z tohto dôvodu môže motor FSI jazdiť úsporne. Prvým predstaviteľom novej generácie motorov je 2-litrový štvorvalec. Rozmery sú rovnaké ako pri agregáte, ktorý je známy z Audi A4 a A6. Disponuje vstrekovacím systémom Common Rail a jednopiestovým vstrekovacím čerpadlom. Hlava valcov má v porovnaní s terajšími motormi Audi so vstrekovaním nie päť, ale štyri ventily. Len tak sa mohlo získať miesto pre vstrekovací ventil.