Häkkinen i Coulthardt odhodlaní bojovať

V stredu napoludnie, presne pred týždňom, odhalil tím West McLaren Mercedes na okruhu vo Valencii svoj nový monopost s označením MP4-16, s ktorým by sa mali Mika Häkkinen a David Coulthard pokúsiť vybojovať späť majstrovské tituly.


Po neúspešnej sezóne 2000, v ktorej neobhájil Häkkinen dva predchádzajúce triumfy a tím prehral s Ferrari aj súboj o Pohár konštruktérov, sa v tábore Strieborných šípov nehovorí o ničom inom, ako o návrate na pozície z roku 1999, keď skončili obe trofeje vo vitríne stajne z Wokingu. Pod karosériou MP4-16 bude pracovať desaťvalec Mercedes-Benz z dielne švajčiarskeho úpravcu Maria Iliena s objemom 2997 cm³ a odhadovaným výkonom okolo 850 konských síl pri otáčkach blížiacim sa k 19 000 za minútu. Jazdecké obsadenie sa ani po šiestich spoločných sezónach Miku Häkinena (Fínsko, 32 rokov) a Davida Coultharda (Škótsko, 29 rokov) nemení, pričom také dlhé partnerstvo ešte v histórii F1 nezaregistrovali. Počas zimnej prestávky sa stihol Häkkinen tešiť z prvého prírastku do rodiny, vzhľadom na povinnosti s malým Hugom si dovolil vicemajster sveta – podobne ako jeho najväčší konkurent Michael Schumacher z Ferrari - vynechať aj časť testovacích jázd. Novým mužom v jazdeckej zostave je rakúsky dlháň Alex Wurz. Po traumatizujúcej sezóne v Benettone sa rozhodol prijať ponuku West McLaren Mercedes na pozíciu testovacieho pilota a nahradiť by mal Panisa, ktorý sa vracia do spoločnosti F1 v stajni BAR.

V oblasti vývoja karosérií bolo potrebné prispôsobiť sa novým technickým predpisom, ktoré FIA prijíma vzhľadom na očakávaný pokrok v kvalite pneumatík. Hoci ide podľa technického šéfa stajne Adriana Neweya na prvý pohľad len o malé zmeny, bolo potrebné úplne prepracovať konštrukciu monopostu. Zvýšenie predného krídla o 50 milimetrov spôsobilo, že akýmsi dominovým efektom bolo následne potrebné upravovať všetky ostatné časti karosérie. Päť centimetrov nevyzerá ako veľká zmena, má však nepredstaviteľné súvislosti. Nehovoriac o zadnom krídle – kým v minulosti sme v Monaku či Budapešti jazdili aj s krídlami zloženými zo siedmich častí, teraz sú povolené len tri! Možnosti získania prítlaku sa tak drasticky znížili. Vidí sa, že najväčšou zmenou oproti 2000 bude najmä karoséria, pretože motor Mercedes-Benz FO110K nie je napriek vylepšeniam revolučným počinom a prevodovka dokonca ostáva bez väčších zmien.

"Mojím cieľom je vyhrať jazdecký titul a pomôcť aj pri znovuzískaní konštruktérskej trofeje," netajil najvyššie ambície Mika Häkkinen, ktorý uviedol, že mu pozícia prenasledovateľa vždy vyhovovala viac ako rola prenasledovaného. "Som presvedčený, že technicky budeme opäť špičkoví." Na margo jeho prírastku v rodine dodal, že narodenie syna pociťuje ako veľký psychický bonus, je vyrovnanejší a vnútorne odolnejší. "Pravda, až na trati počas pretekov sa uvidí, či platia reči o tom, že s každým dieťaťom je jazdec o sekundu na kolo pomalší. Zatiaľ taký pocit nemám." Šéf TAG-McLaren Ron Dennis mal dobrú náladu, doberal si športového riaditeľa Meredesu Norberta Hauga: "Ako vidíte, v oblasti aerodynamiky sme urobili skutočne veľké pokroky a pridal sa aj Norbert," ukazoval na hladko oholeného Nemca bez jeho typickej hustej brady a fúzov. "Prípravu monopostu sme ukončili v predstihu, takže môžeme testovať viac, ako sme dúfali."

Technické údaje o motore

Názov: Mercedes-Benz F0 1 1 0K V10
Valce: V10
Uhol: 72 stupňov
Objem: 2997 cm³
Ventily: štyri na každý valec

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramóv vďaka 3D Chili.
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramóv vďaka 3D Chili.
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete?
  8. Za mliečnou revolúciou bude stáť aj krava Blažena Bzovícka
  9. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  10. Na bicykli po Burgenlande
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 402
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 15 250
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 14 806
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 9 894
  5. Ako si znížiť náklady na bývanie a vyhnúť sa nedoplatkom? 8 982
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 405
  7. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 7 431
  8. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 7 149
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 190
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 790

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poukázali na spornú Foraiovu poľovačku, úrady im nechcú vrátiť revír

Okrem bývalého šéfa Všeobecnej zdravotnej do revíru chodí strieľať aj Róbert Veselka, konateľ jednej z firiem zo zdravotníckej skupiny Medirex.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Hybridy klamali, majú oveľa vyššiu spotrebu

Ako hybridy nešetria palivo tak, ako sľubovali.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Prípad poľovníkov ilustruje, aké ťažké je byť smelým zajkom

Byť odvážnym kritikom je ako kráčať po povrchu Mesiaca.

Neprehliadnite tiež

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.