Häkkinen i Coulthardt odhodlaní bojovať

V stredu napoludnie, presne pred týždňom, odhalil tím West McLaren Mercedes na okruhu vo Valencii svoj nový monopost s označením MP4-16, s ktorým by sa mali Mika Häkkinen a David Coulthard pokúsiť vybojovať späť majstrovské tituly.


Po neúspešnej sezóne 2000, v ktorej neobhájil Häkkinen dva predchádzajúce triumfy a tím prehral s Ferrari aj súboj o Pohár konštruktérov, sa v tábore Strieborných šípov nehovorí o ničom inom, ako o návrate na pozície z roku 1999, keď skončili obe trofeje vo vitríne stajne z Wokingu. Pod karosériou MP4-16 bude pracovať desaťvalec Mercedes-Benz z dielne švajčiarskeho úpravcu Maria Iliena s objemom 2997 cm³ a odhadovaným výkonom okolo 850 konských síl pri otáčkach blížiacim sa k 19 000 za minútu. Jazdecké obsadenie sa ani po šiestich spoločných sezónach Miku Häkinena (Fínsko, 32 rokov) a Davida Coultharda (Škótsko, 29 rokov) nemení, pričom také dlhé partnerstvo ešte v histórii F1 nezaregistrovali. Počas zimnej prestávky sa stihol Häkkinen tešiť z prvého prírastku do rodiny, vzhľadom na povinnosti s malým Hugom si dovolil vicemajster sveta – podobne ako jeho najväčší konkurent Michael Schumacher z Ferrari - vynechať aj časť testovacích jázd. Novým mužom v jazdeckej zostave je rakúsky dlháň Alex Wurz. Po traumatizujúcej sezóne v Benettone sa rozhodol prijať ponuku West McLaren Mercedes na pozíciu testovacieho pilota a nahradiť by mal Panisa, ktorý sa vracia do spoločnosti F1 v stajni BAR.

V oblasti vývoja karosérií bolo potrebné prispôsobiť sa novým technickým predpisom, ktoré FIA prijíma vzhľadom na očakávaný pokrok v kvalite pneumatík. Hoci ide podľa technického šéfa stajne Adriana Neweya na prvý pohľad len o malé zmeny, bolo potrebné úplne prepracovať konštrukciu monopostu. Zvýšenie predného krídla o 50 milimetrov spôsobilo, že akýmsi dominovým efektom bolo následne potrebné upravovať všetky ostatné časti karosérie. Päť centimetrov nevyzerá ako veľká zmena, má však nepredstaviteľné súvislosti. Nehovoriac o zadnom krídle – kým v minulosti sme v Monaku či Budapešti jazdili aj s krídlami zloženými zo siedmich častí, teraz sú povolené len tri! Možnosti získania prítlaku sa tak drasticky znížili. Vidí sa, že najväčšou zmenou oproti 2000 bude najmä karoséria, pretože motor Mercedes-Benz FO110K nie je napriek vylepšeniam revolučným počinom a prevodovka dokonca ostáva bez väčších zmien.

"Mojím cieľom je vyhrať jazdecký titul a pomôcť aj pri znovuzískaní konštruktérskej trofeje," netajil najvyššie ambície Mika Häkkinen, ktorý uviedol, že mu pozícia prenasledovateľa vždy vyhovovala viac ako rola prenasledovaného. "Som presvedčený, že technicky budeme opäť špičkoví." Na margo jeho prírastku v rodine dodal, že narodenie syna pociťuje ako veľký psychický bonus, je vyrovnanejší a vnútorne odolnejší. "Pravda, až na trati počas pretekov sa uvidí, či platia reči o tom, že s každým dieťaťom je jazdec o sekundu na kolo pomalší. Zatiaľ taký pocit nemám." Šéf TAG-McLaren Ron Dennis mal dobrú náladu, doberal si športového riaditeľa Meredesu Norberta Hauga: "Ako vidíte, v oblasti aerodynamiky sme urobili skutočne veľké pokroky a pridal sa aj Norbert," ukazoval na hladko oholeného Nemca bez jeho typickej hustej brady a fúzov. "Prípravu monopostu sme ukončili v predstihu, takže môžeme testovať viac, ako sme dúfali."

Technické údaje o motore

Názov: Mercedes-Benz F0 1 1 0K V10
Valce: V10
Uhol: 72 stupňov
Objem: 2997 cm³
Ventily: štyri na každý valec

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 255
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 8 472
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 578
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 609
  5. Splnený sen 1 823
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 681
  7. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 560
  8. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 428
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 992
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 947

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielsko si vybralo jadrovú možnosť. Čo znamená spustenie článku 155?

Katalánsko po referende môže prísť aj o tú mieru autonómie, ktorú malo doteraz.

KOMENTÁRE

Katalánsky líder nechce stratiť tvár, Španielsko zas Katalánsko

Puigdemont sa oháňa nezávislosťou.

SVET

Španielsko pozastaví Katalánsku autonómiu

Katalánsky premiér pohrozil Madridu vyhlásením nezávislosti.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.