SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Häkkinen i Coulthardt odhodlaní bojovať

V stredu napoludnie, presne pred týždňom, odhalil tím West McLaren Mercedes na okruhu vo Valencii svoj nový monopost s označením MP4-16, s ktorým by sa mali Mika Häkkinen a David Coulthard pokúsiť vybojovať späť majstrovské tituly.


Po neúspešnej sezóne 2000, v ktorej neobhájil Häkkinen dva predchádzajúce triumfy a tím prehral s Ferrari aj súboj o Pohár konštruktérov, sa v tábore Strieborných šípov nehovorí o ničom inom, ako o návrate na pozície z roku 1999, keď skončili obe trofeje vo vitríne stajne z Wokingu. Pod karosériou MP4-16 bude pracovať desaťvalec Mercedes-Benz z dielne švajčiarskeho úpravcu Maria Iliena s objemom 2997 cm³ a odhadovaným výkonom okolo 850 konských síl pri otáčkach blížiacim sa k 19 000 za minútu. Jazdecké obsadenie sa ani po šiestich spoločných sezónach Miku Häkinena (Fínsko, 32 rokov) a Davida Coultharda (Škótsko, 29 rokov) nemení, pričom také dlhé partnerstvo ešte v histórii F1 nezaregistrovali. Počas zimnej prestávky sa stihol Häkkinen tešiť z prvého prírastku do rodiny, vzhľadom na povinnosti s malým Hugom si dovolil vicemajster sveta – podobne ako jeho najväčší konkurent Michael Schumacher z Ferrari - vynechať aj časť testovacích jázd. Novým mužom v jazdeckej zostave je rakúsky dlháň Alex Wurz. Po traumatizujúcej sezóne v Benettone sa rozhodol prijať ponuku West McLaren Mercedes na pozíciu testovacieho pilota a nahradiť by mal Panisa, ktorý sa vracia do spoločnosti F1 v stajni BAR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V oblasti vývoja karosérií bolo potrebné prispôsobiť sa novým technickým predpisom, ktoré FIA prijíma vzhľadom na očakávaný pokrok v kvalite pneumatík. Hoci ide podľa technického šéfa stajne Adriana Neweya na prvý pohľad len o malé zmeny, bolo potrebné úplne prepracovať konštrukciu monopostu. Zvýšenie predného krídla o 50 milimetrov spôsobilo, že akýmsi dominovým efektom bolo následne potrebné upravovať všetky ostatné časti karosérie. Päť centimetrov nevyzerá ako veľká zmena, má však nepredstaviteľné súvislosti. Nehovoriac o zadnom krídle – kým v minulosti sme v Monaku či Budapešti jazdili aj s krídlami zloženými zo siedmich častí, teraz sú povolené len tri! Možnosti získania prítlaku sa tak drasticky znížili. Vidí sa, že najväčšou zmenou oproti 2000 bude najmä karoséria, pretože motor Mercedes-Benz FO110K nie je napriek vylepšeniam revolučným počinom a prevodovka dokonca ostáva bez väčších zmien.

SkryťVypnúť reklamu

"Mojím cieľom je vyhrať jazdecký titul a pomôcť aj pri znovuzískaní konštruktérskej trofeje," netajil najvyššie ambície Mika Häkkinen, ktorý uviedol, že mu pozícia prenasledovateľa vždy vyhovovala viac ako rola prenasledovaného. "Som presvedčený, že technicky budeme opäť špičkoví." Na margo jeho prírastku v rodine dodal, že narodenie syna pociťuje ako veľký psychický bonus, je vyrovnanejší a vnútorne odolnejší. "Pravda, až na trati počas pretekov sa uvidí, či platia reči o tom, že s každým dieťaťom je jazdec o sekundu na kolo pomalší. Zatiaľ taký pocit nemám." Šéf TAG-McLaren Ron Dennis mal dobrú náladu, doberal si športového riaditeľa Meredesu Norberta Hauga: "Ako vidíte, v oblasti aerodynamiky sme urobili skutočne veľké pokroky a pridal sa aj Norbert," ukazoval na hladko oholeného Nemca bez jeho typickej hustej brady a fúzov. "Prípravu monopostu sme ukončili v predstihu, takže môžeme testovať viac, ako sme dúfali."

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje o motore

Názov: Mercedes-Benz F0 1 1 0K V10
Valce: V10
Uhol: 72 stupňov
Objem: 2997 cm³
Ventily: štyri na každý valec

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 217
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 363
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 6 868
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 4 869
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 380
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 960
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 764
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Zuckerberg prelietal v tryskáči 1,6 milióna a emisie prudko rastú.


19 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


3 h
Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


19 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pštrosi v písku
  2. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  3. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  4. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  5. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  6. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  7. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  8. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 238
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 324
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 511
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 045
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 991
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 614
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 216
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 126
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu