
Po neúspešnej sezóne 2000, v ktorej neobhájil Häkkinen dva predchádzajúce triumfy a tím prehral s Ferrari aj súboj o Pohár konštruktérov, sa v tábore Strieborných šípov nehovorí o ničom inom, ako o návrate na pozície z roku 1999, keď skončili obe trofeje vo vitríne stajne z Wokingu. Pod karosériou MP4-16 bude pracovať desaťvalec Mercedes-Benz z dielne švajčiarskeho úpravcu Maria Iliena s objemom 2997 cm³ a odhadovaným výkonom okolo 850 konských síl pri otáčkach blížiacim sa k 19 000 za minútu. Jazdecké obsadenie sa ani po šiestich spoločných sezónach Miku Häkinena (Fínsko, 32 rokov) a Davida Coultharda (Škótsko, 29 rokov) nemení, pričom také dlhé partnerstvo ešte v histórii F1 nezaregistrovali. Počas zimnej prestávky sa stihol Häkkinen tešiť z prvého prírastku do rodiny, vzhľadom na povinnosti s malým Hugom si dovolil vicemajster sveta – podobne ako jeho najväčší konkurent Michael Schumacher z Ferrari - vynechať aj časť testovacích jázd. Novým mužom v jazdeckej zostave je rakúsky dlháň Alex Wurz. Po traumatizujúcej sezóne v Benettone sa rozhodol prijať ponuku West McLaren Mercedes na pozíciu testovacieho pilota a nahradiť by mal Panisa, ktorý sa vracia do spoločnosti F1 v stajni BAR.
V oblasti vývoja karosérií bolo potrebné prispôsobiť sa novým technickým predpisom, ktoré FIA prijíma vzhľadom na očakávaný pokrok v kvalite pneumatík. Hoci ide podľa technického šéfa stajne Adriana Neweya na prvý pohľad len o malé zmeny, bolo potrebné úplne prepracovať konštrukciu monopostu. Zvýšenie predného krídla o 50 milimetrov spôsobilo, že akýmsi dominovým efektom bolo následne potrebné upravovať všetky ostatné časti karosérie. Päť centimetrov nevyzerá ako veľká zmena, má však nepredstaviteľné súvislosti. Nehovoriac o zadnom krídle – kým v minulosti sme v Monaku či Budapešti jazdili aj s krídlami zloženými zo siedmich častí, teraz sú povolené len tri! Možnosti získania prítlaku sa tak drasticky znížili. Vidí sa, že najväčšou zmenou oproti 2000 bude najmä karoséria, pretože motor Mercedes-Benz FO110K nie je napriek vylepšeniam revolučným počinom a prevodovka dokonca ostáva bez väčších zmien.
"Mojím cieľom je vyhrať jazdecký titul a pomôcť aj pri znovuzískaní konštruktérskej trofeje," netajil najvyššie ambície Mika Häkkinen, ktorý uviedol, že mu pozícia prenasledovateľa vždy vyhovovala viac ako rola prenasledovaného. "Som presvedčený, že technicky budeme opäť špičkoví." Na margo jeho prírastku v rodine dodal, že narodenie syna pociťuje ako veľký psychický bonus, je vyrovnanejší a vnútorne odolnejší. "Pravda, až na trati počas pretekov sa uvidí, či platia reči o tom, že s každým dieťaťom je jazdec o sekundu na kolo pomalší. Zatiaľ taký pocit nemám." Šéf TAG-McLaren Ron Dennis mal dobrú náladu, doberal si športového riaditeľa Meredesu Norberta Hauga: "Ako vidíte, v oblasti aerodynamiky sme urobili skutočne veľké pokroky a pridal sa aj Norbert," ukazoval na hladko oholeného Nemca bez jeho typickej hustej brady a fúzov. "Prípravu monopostu sme ukončili v predstihu, takže môžeme testovať viac, ako sme dúfali."
Technické údaje o motore
Názov: Mercedes-Benz F0 1 1 0K V10
Valce: V10
Uhol: 72 stupňov
Objem: 2997 cm³
Ventily: štyri na každý valec
Autor: jč