
o vystrelený šíp a jazdnými vlastnosťami, ako má formula jeden. Aspoň stručne pripomeňme, že osemvalcový päťlitrový motor má spomínaných 400 konských síl, 500 Nm krútiaceho momentu, osemnásťpalcové kolesá vpredu i vzadu so šírkou dezénu pneumatík 245 a 275, zrýchlenie na stovku za 5,3 sekundy a najvyššiu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h.
Otázka by teraz mohla stáť, či je ešte vôbec o takýto automobil záujem?
A odpoveď? Od októbra 1998, kedy sa začala predávať druhá generácia M5-ky, sa ich do posledného januárového dňa predalo 11 867 exemplárov. BMW M5 je prvým „emkovým“ modelom s osemvalcovým motorom. Otvoril dvere pre celkom novú dimenziu a je popri menšom BMW M3 najúspešnejším M modelom vôbec. S novým modelom BMW M5 mníchovská automobilka dosiahla špičkovú triedu. Tento model potvrdzuje teóriu, že produkt v celkovej sume vlastností presne spĺňa požiadavky zákazníkov.
Aktuálna M5-ka, 400-koňová vysokovýkonná limuzína má nesporne vlastnosti športového automobilu. Takýto výkon sa musí preniesť na cestu veľmi kontrolovane. Tomu má upravený podvozok s vysokovýkonnými brzdami, uzávierkou diferenciálu a dynamickú kontrolu stability (DSC) ako sériovú výbavu. Zvládnuť takto výkonný automobil na ceste a v bežnej premávke vyžaduje bohaté vodičské, až pretekárske skúsenosti a – trénovanosť. V neskúsených rukách môže byť nebezpečnou zbraňou. Vysokovýkonná športová limuzína BMW M5 sa predáva aj na Slovensku a jej cena je 3 milióny 666-tisíc korún.
Autor: gl