BMW M5 s odpichom vystreleného šípa

Štyristo koní je štyristo koní. Kde ich hľadať? Predsa v osemvalcovom motore M5 od BMW. Ako inak - športové limuzíny majú u BMW svoju tradíciu. Sú to dokonalé cestovné automobily s brutálnou silou päťlitrového osemvalcového motora pod kapotou, odpichom ak


o vystrelený šíp a jazdnými vlastnosťami, ako má formula jeden. Aspoň stručne pripomeňme, že osemvalcový päťlitrový motor má spomínaných 400 konských síl, 500 Nm krútiaceho momentu, osemnásťpalcové kolesá vpredu i vzadu so šírkou dezénu pneumatík 245 a 275, zrýchlenie na stovku za 5,3 sekundy a najvyššiu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h.

Otázka by teraz mohla stáť, či je ešte vôbec o takýto automobil záujem?

A odpoveď? Od októbra 1998, kedy sa začala predávať druhá generácia M5-ky, sa ich do posledného januárového dňa predalo 11 867 exemplárov. BMW M5 je prvým „emkovým“ modelom s osemvalcovým motorom. Otvoril dvere pre celkom novú dimenziu a je popri menšom BMW M3 najúspešnejším M modelom vôbec. S novým modelom BMW M5 mníchovská automobilka dosiahla špičkovú triedu. Tento model potvrdzuje teóriu, že produkt v celkovej sume vlastností presne spĺňa požiadavky zákazníkov.

Aktuálna M5-ka, 400-koňová vysokovýkonná limuzína má nesporne vlastnosti športového automobilu. Takýto výkon sa musí preniesť na cestu veľmi kontrolovane. Tomu má upravený podvozok s vysokovýkonnými brzdami, uzávierkou diferenciálu a dynamickú kontrolu stability (DSC) ako sériovú výbavu. Zvládnuť takto výkonný automobil na ceste a v bežnej premávke vyžaduje bohaté vodičské, až pretekárske skúsenosti a – trénovanosť. V neskúsených rukách môže byť nebezpečnou zbraňou. Vysokovýkonná športová limuzína BMW M5 sa predáva aj na Slovensku a jej cena je 3 milióny 666-tisíc korún.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 219
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 536
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 321
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 927
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 178
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 618
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 058
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 986
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 983
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 981

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

SVET

Minúta po minúte: České voľby pokračujú druhým dňom

Česi rozhodnú o smerovaní krajiny.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.