
FOTO - Archív
bilov. Či sa bude vyrábať verzia RS aj nad rámec povinných počtov, o tom rozhodnú jej úspechy u zákazníkov.
Základ pre súťažný automobil musel podľa predpisov povyrásť na dĺžku štyroch metrov. Úpravou predného nárazníka sa pôvodný rozmer predĺžil o 4,2 cm. V mnohých vonkajších detailoch sa tento automobil podobá na svoju väčšiu sestru, Octaviu RS. Viaclúčové disky z ľahkej zliatiny majú rozmer 16 palcov, karosérii nechýba zadný spojler, podvozok je športovo naladený a znížený o 15 mm.
Športový charakter vozidla vo vnútri podčiarkujú anatomicky tvarované sedadlá a trojramenný športový volant. Na schéme radenia prevodových stupňov sa nachádza aj číslo 6, to znamená prítomnosť šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Pod prednou kapotou je dynamický agregát 1,9 TDI s technikou čerpadlo-dýza. Jeho výkon je 96 kW (130 k) a krútiaci moment 310 Nm.
To sú parametre výborného ťahúňa, o čom sme sa mohli nedávno presvedčiť na jeho slovenskej prezentácii. Životaschopnosť dokazuje motor už od otáčok 1900 za minútu.
Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,6 s a maximálna rýchlosť je tiež viac než primeraná – 204 km/h. Výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu nafty 5,6 litra na 100 kilometrov.