SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Malý maximalista – Nissan Micra 1,2 16V

Jediný Japonec s titulom Auto roka sa dočkal novej generácie. Práve tú testujeme. Stojí na spoločnej platforme s Renaultom. Splní v našich podmienkach úlohu rodinného auta?


Foto – autor

Exteriér

Moderna kombinovaná s retrom. Kombinácia oblín a ostrých hrán. Vzhľad auto zväčšuje (dĺžka 371 cm). Výrazný, vypuklý tvar predných svetlometov. Celkovo vzhľad sviežo optimistický.

Interiér

Korešponduje s exteriérom. Prekvapujúco priestranný. Netradičné materiály a vzhľad niektorých ovládačov. Vzadu delené len operadlá. Za príplatok posuvné zadné sedadlá

Ergonómia

Ovládanie bez problémov. Predné operadlá trocha úzke, zniesli by výraznejší tvar. Vo všeobecnosti sedadlá nadpriemerne komfortné. Dobrý výhľad, vpredu dobrý odhad rozmerov vozidla. Nezvyčajne malý priemer otáčania zlepšuje manévrovateľnosť v obmedzených priestoroch.

Motor

V testovanom vozidle 1,24 l 16 V. Umožňuje príjemne svižnú jazdu aj vo vysokých rýchlostiach. Bez hluchých miest v spektre otáčok. Spotreba primeraná modernému motoru. Priemerná spotreba počas testu 6,2 l/100 km.

Prevodovka

Dobrá voľba prevodových pomerov. Päťstupňový manuál štandardne funkčný a presný.

Bezpečnosť

Dobrá ovládateľnosť. Podvozok ešte lepší, ako v minulej generácii. Možnosť straty trakcie včas signalizuje. Sériovo (!) ABS, BAS, EBD. Štandardne dva čelné, za príplatok dva bočné airbagy. Dôveryhodné brzdy.

Záver

Nová Micra je zaujímavým prínosom v triede kompaktných automobilov. Tvarová extravagancia nič neubrala technickej serióznosti. Spolu s účelnosťou vytvárajú predpoklady nielen nadviazania na popularitu predchodcu, ale aj jej nárast, hoci cena na našom trhu určite nie je dumpingová..

Jozef Vydra, Automedia

plus

* vzhľad

* manévrovateľnosť

* spotreba

* agilita

Nissan Micra 1,2 16V

Cena: od 459 000 Sk (test. 499 000 Sk)

Koncepcia: kompaktný päťdverový automobil, manuálna päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1240 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5200 min–1

Max. krút. moment: 110 Nm/3600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 371,5 x 166 x 154 x 243 cm

Pohot. hmotnosť: 980 kg

Priemer otáčania: 9,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 7,4/5,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 46 l

Objem bat. priestoru: 237–371 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,9 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Citroen C3 1,4 16V

Cena: od 433 900 Sk

Koncepcia: kompaktný päťdverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1360 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/5400 min–1

Max. krút. moment: 120 Nm/3400 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 385 x 167 x 152 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: 1005 kg

Priemer otáčania: 10,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 305 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: leto 2001

Toyota Yaris 1,3 VVT-i

Cena: od 461 000 Sk

Koncepcia: kompaktný päťdverový automobil, manuálna päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1298 cm3

Max. výkon: 64 kW (87 k)/6000 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/4200 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 377,5 x 166 x 148,5 x 237 cm

Pohot. hmotnosť: 905 kg

Priemer otáčania: 10,4 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,8/4,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 205-305 l

Max. rýchlosť: 175 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,1 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Corsa 1,2 16V

Cena: od 382 900 Sk

Koncepcia: kompaktný päťdverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1199 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/5600 min–1

Max. krút. moment: 110 Nm/4000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 381,5 x 164,5 x 144 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: od 960 kg

Priemer otáčania: 10,4 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 44 l

Objem bat. priestoru: 260 l

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 010
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 256
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 964
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Dôležitosť duševnej pohody 4 918
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 803
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 4 493
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


23 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (II.) Stretnutie s mamou...
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 703
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 292
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 283
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 095
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 799
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 056
  7. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 843
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu