Malý maximalista – Nissan Micra 1,2 16V

Jediný Japonec s titulom Auto roka sa dočkal novej generácie. Práve tú testujeme. Stojí na spoločnej platforme s Renaultom. Splní v našich podmienkach úlohu rodinného auta?


Foto – autor

Exteriér

Moderna kombinovaná s retrom. Kombinácia oblín a ostrých hrán. Vzhľad auto zväčšuje (dĺžka 371 cm). Výrazný, vypuklý tvar predných svetlometov. Celkovo vzhľad sviežo optimistický.

Interiér

Korešponduje s exteriérom. Prekvapujúco priestranný. Netradičné materiály a vzhľad niektorých ovládačov. Vzadu delené len operadlá. Za príplatok posuvné zadné sedadlá

Ergonómia

Ovládanie bez problémov. Predné operadlá trocha úzke, zniesli by výraznejší tvar. Vo všeobecnosti sedadlá nadpriemerne komfortné. Dobrý výhľad, vpredu dobrý odhad rozmerov vozidla. Nezvyčajne malý priemer otáčania zlepšuje manévrovateľnosť v obmedzených priestoroch.

Motor

V testovanom vozidle 1,24 l 16 V. Umožňuje príjemne svižnú jazdu aj vo vysokých rýchlostiach. Bez hluchých miest v spektre otáčok. Spotreba primeraná modernému motoru. Priemerná spotreba počas testu 6,2 l/100 km.

Prevodovka

Dobrá voľba prevodových pomerov. Päťstupňový manuál štandardne funkčný a presný.

Bezpečnosť

Dobrá ovládateľnosť. Podvozok ešte lepší, ako v minulej generácii. Možnosť straty trakcie včas signalizuje. Sériovo (!) ABS, BAS, EBD. Štandardne dva čelné, za príplatok dva bočné airbagy. Dôveryhodné brzdy.

Záver

Nová Micra je zaujímavým prínosom v triede kompaktných automobilov. Tvarová extravagancia nič neubrala technickej serióznosti. Spolu s účelnosťou vytvárajú predpoklady nielen nadviazania na popularitu predchodcu, ale aj jej nárast, hoci cena na našom trhu určite nie je dumpingová..

Jozef Vydra, Automedia

plus

* vzhľad

* manévrovateľnosť

* spotreba

* agilita

Nissan Micra 1,2 16V

Cena: od 459 000 Sk (test. 499 000 Sk)

Koncepcia: kompaktný päťdverový automobil, manuálna päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1240 cm3

Max. výkon: 59 kW (80 k)/5200 min–1

Max. krút. moment: 110 Nm/3600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 371,5 x 166 x 154 x 243 cm

Pohot. hmotnosť: 980 kg

Priemer otáčania: 9,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 7,4/5,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 46 l

Objem bat. priestoru: 237–371 l

Max. rýchlosť: 167 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,9 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Citroen C3 1,4 16V

Cena: od 433 900 Sk

Koncepcia: kompaktný päťdverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1360 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/5400 min–1

Max. krút. moment: 120 Nm/3400 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 385 x 167 x 152 x 246 cm

Pohot. hmotnosť: 1005 kg

Priemer otáčania: 10,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 305 l

Max. rýchlosť: 168 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s

Uvedenie na trh: leto 2001

Toyota Yaris 1,3 VVT-i

Cena: od 461 000 Sk

Koncepcia: kompaktný päťdverový automobil, manuálna päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1298 cm3

Max. výkon: 64 kW (87 k)/6000 min–1

Max. krút. moment: 124 Nm/4200 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 377,5 x 166 x 148,5 x 237 cm

Pohot. hmotnosť: 905 kg

Priemer otáčania: 10,4 m

Spotreba (mesto/mimo): 6,8/4,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 45 l

Objem bat. priestoru: 205-305 l

Max. rýchlosť: 175 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,1 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Corsa 1,2 16V

Cena: od 382 900 Sk

Koncepcia: kompaktný päťdverový automobil, päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1199 cm3

Max. výkon: 55 kW (75 k)/5600 min–1

Max. krút. moment: 110 Nm/4000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 381,5 x 164,5 x 144 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: od 960 kg

Priemer otáčania: 10,4 m

Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 44 l

Objem bat. priestoru: 260 l

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 977
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 902
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 635
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 245
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 779
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 683
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 452
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 867
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 864
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 852

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.