pne o 150 Sk na 900 Sk, cena 15-dňovej o 50 Sk na 200 Sk. Pre motorové vozidlá od 3,5 t do 12 t vzrastie cena ročnej nálepky o 1000 Sk na 6000 Sk, krátkodobé nálepky zdražejú o 150 Sk a od januára budú stáť 900 Sk. Užívatelia nákladných vozidiel nad 12 ton zaplatia za ročnú známku 12 tis. Sk, čo je o 2000 Sk viac, za 15-dňovú to bude 1800 Sk, čiže o 300 Sk viacej ako doteraz.
Zvýšenie cien známok pre vozidla od 3,5 do 12 ton sa dotkne predovšetkým zahraničných vodičov, keďže až 96 % týchto známok využívali práve oni. Ako v stredu po Porade ekonomických ministrov informoval podpredseda vlády Ivan Mikloš, rovnako sa v rámci novely zavedie spoplatenenie užívania niektorých úsekov ciest I. triedy pre nákladné automobily nad 3,5 tony formou diaľničných nálepiek. Toto opatrenie by sa však nemalo dotknúť fyzických osôb. "Malo by sa tak predísť využívaniu týchto ciest nákladnými automobilmi, ktoré sa snažili obísť platenie poplatkov za používanie diaľnic," dodal Mikloš. Spoplatnením sa tiež vytvoria finančné prostriedky na údržbu týchto ciest.
Dopad zvýšenia na podnikateľov by mal byť minimálny, nakoľko diaľničná nálepka znižuje základ dane z príjmov. Získané prostriedky pritom budú slúžiť na krytie zvýšených nákladov na údržbu cestnej siete. Príjmy štátneho rozpočtu v roku 2004 by zvýšením cien nálepiek mali vzrásť o približne 400 mil. Sk, pričom čistý príjem do rozpočtu po odpočítaní nákladov na provízie za predaj a výrobu nálepiek bude 370 mil. Sk.
V rámci novely zákona prejdú do konca roka pod správu vyšších územných celkov a obcí triedy II. a III. triedy, ako aj rozostavané stavby ciest. Vznikne aj nová samostatná spoločnosť pre diaľnice a cesty pre motorové vozidlá, čo znamená, že v správe štátu prostredníctvom Slovenskej správy ciest (SSC) zostanú cesty I. triedy a činnosti zabezpečujúce plánovanie a technický rozvoj ciest pre štát, ale aj VÚC a obce. Nová spoločnosť bude zabezpečovať údržbu, opravy, výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, ako aj výber a správu finančných prostriedkov zo spoplatnenia.
Podľa novely sa bude môcť previesť povinnosť udržiavať cesty v stave zodpovedajúcom jej účelu, na ktorý sú určené, medzi správcom ciest I. triedy, teda štátom a správcom ciest II. a III. triedy, ktorými sa od 1. januára 2004 stanú VÚC a obce. Správca bude môcť obstarávať výstavbu a správu cestných komunikácií na základe zmluvy podľa zákona o koncesnom obstarávaní.