SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Nevtieravý majestát Peugeot 607 2,2 HDi

Vyššia stredná trieda: autá, ktoré neslúžia len na jazdu, ale aj reprezentáciu. Donedávna len s klasickou koncepciou pohonu: Mercedes E, BMW 5, … no už pár rokov aj s predným pohonom: Audi A6, Volvo S 80, Opel Omega a iné. Takmer štyri roky aj Peugeot ...


foto

Vyššia stredná trieda: autá, ktoré neslúžia len na jazdu, ale aj reprezentáciu. Donedávna len s klasickou koncepciou pohonu: Mercedes E, BMW 5, … no už pár rokov aj s predným pohonom: Audi A6, Volvo S 80, Opel Omega a iné. Takmer štyri roky aj Peugeot 607. Ten, ktorý sme v Automedii v júli testovali, bol vybavený motorom 2,2 HDi.

Exteriér

Vlajková loď značky. Majestátny, dlhý a široký automobil, pritom tvarovo jednoduché línie a triezve prvky. Vďaka tomu vzhľad ani trocha gýčovitý. Vyžaruje luxus, no nie agresivitu. Peugeot na prvý pohľad.

Interiér

Stredná, dominantná časť prístrojovky: aj mierne retro môže byť nenásilné, vkusné a pritom obsahovať veľký spoločný displej palubného počítača, informačného a navigačného systému i (výbornej) audiosústavy. Grafika symbolov by mohla byť jednoznačnejšia a jednoduchšia.

Dôkladne technicky vyriešená dvojpolohová a dvojpriestorová opierka medzi prednými sedadlami, elektrické nastavovanie predných sedadiel s pamäťami na vodičovom sedadle a dvojzónová, automaticky regulovaná klimatizácia. Priestoru bohato, dojem dotvára kožené čalúnenie.

Ergonómia

Rozmiestnenie ovládacích prvkov neprekvapí, čo oceňujem. Príjemná je možnosť automatického ovládania stieračov a svetiel, vhod prišli aj parkovacie senzory - na dĺžku zadnej časti si treba chvíľu zvykať. Výhľad bezproblémový. Odhad rohov vozidla štandardný.

Motor

Uložený vpredu naprieč. Moderný turbodiesel s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail. Dobre odhlučnený. Ochotný spolupracovať od nízkych, až do 4000 ot/min. Hospodárny - výrazne ekonomizuje prevádzku veľkého vozidla. Jazda po diaľnici rýchlosťou 140 km/h počas testu znamenala spotrebu 6,7 l/100 km. Spotreba v Bratislave: 7,7 l/100 km.

Prevodovka

Motor poháňa prednú nápravu cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku (v prípade testovaného vozidla), alebo cez 4-stupňový automat. Aj táto koncepcia pohonu či technického riešenia predstavuje dnes jeden zo štandardov vo vyššej strednej triede. Radenie bez nedostatkov i kvalít hodných zmienky.

Jazda

607-ka sa najlepšie cíti pri rýchlej, no rozvážnej jazde na dobrej ceste. Bez problémov zvláda aj protipól: rýchle zmeny smeru jazdy na rozbitých slovenských cestách. Ostré priečne nerovnosti nie sú jej doménou. Aj napriek dlhým previsom je dostatočne vrtká. Pružný a „mocný“ motor umožňuje redukovať počet radení a ochotne akceptuje zošliapnutie plynu prakticky v každých otáčkach. Komfort jazdy je umocnený veľkosťou interiéru a jeho odhlučnením i ozvučením súčasne. Majestátna jazda umocňuje priaznivý dojem z vozidla.

Bezpečnosť

Počnúc modernou konštrukciou, cez nízku úroveň únavy vodiča, dobrú stabilitu, štyri kotúčové brzdy, dôkladné airbagovanie, až po ABS, BAS, ASR a ESP, je všetko na úrovni moderného a úspešného automobilu začiatku tretieho tisícročia. Štyri hviezdičky v testoch Euro NCAP sú dôkazom veľmi dobrej úrovne pasívnej bezpečnosti.

Záverečné hodnotenie

Peugeot 607 je príkladom francúzskej automobilovej invencie, triezveho vkusu a nevtieravého luxusu. Je vozidlom pre triezvo uvažujúcich, len máličko márnotratných a nie namyslených ľudí. Tí svoju finančnú úspešnosť prostredníctvom automobilu len naznačujú, no nevystavujú ju na obdiv svetu zbytočne okato a nafúkane.

plus

l komfort

l bezpečnosť

l hospodárnosť

mínus

l prehľadnosť zadnej časti

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 28 250
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 236
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 153
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 774
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 923
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 380
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 991
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 407
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  2. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  3. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  4. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  5. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Lenka Filinová: Spomienka
  8. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 288
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 930
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 865
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 692
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 677
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 539
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 075
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
SkryťZatvoriť reklamu