SME
Piatok, 9. jún, 2023 | Meniny má Stanislava
reklama

Nevtieravý majestát Peugeot 607 2,2 HDi

Vyššia stredná trieda: autá, ktoré neslúžia len na jazdu, ale aj reprezentáciu. Donedávna len s klasickou koncepciou pohonu: Mercedes E, BMW 5, … no už pár rokov aj s predným pohonom: Audi A6, Volvo S 80, Opel Omega a iné. Takmer štyri roky aj Peugeot ...


foto

Vyššia stredná trieda: autá, ktoré neslúžia len na jazdu, ale aj reprezentáciu. Donedávna len s klasickou koncepciou pohonu: Mercedes E, BMW 5, … no už pár rokov aj s predným pohonom: Audi A6, Volvo S 80, Opel Omega a iné. Takmer štyri roky aj Peugeot 607. Ten, ktorý sme v Automedii v júli testovali, bol vybavený motorom 2,2 HDi.

Exteriér

Vlajková loď značky. Majestátny, dlhý a široký automobil, pritom tvarovo jednoduché línie a triezve prvky. Vďaka tomu vzhľad ani trocha gýčovitý. Vyžaruje luxus, no nie agresivitu. Peugeot na prvý pohľad.

Interiér

Stredná, dominantná časť prístrojovky: aj mierne retro môže byť nenásilné, vkusné a pritom obsahovať veľký spoločný displej palubného počítača, informačného a navigačného systému i (výbornej) audiosústavy. Grafika symbolov by mohla byť jednoznačnejšia a jednoduchšia.

Dôkladne technicky vyriešená dvojpolohová a dvojpriestorová opierka medzi prednými sedadlami, elektrické nastavovanie predných sedadiel s pamäťami na vodičovom sedadle a dvojzónová, automaticky regulovaná klimatizácia. Priestoru bohato, dojem dotvára kožené čalúnenie.

Ergonómia

Rozmiestnenie ovládacích prvkov neprekvapí, čo oceňujem. Príjemná je možnosť automatického ovládania stieračov a svetiel, vhod prišli aj parkovacie senzory - na dĺžku zadnej časti si treba chvíľu zvykať. Výhľad bezproblémový. Odhad rohov vozidla štandardný.

Motor

Uložený vpredu naprieč. Moderný turbodiesel s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail. Dobre odhlučnený. Ochotný spolupracovať od nízkych, až do 4000 ot/min. Hospodárny - výrazne ekonomizuje prevádzku veľkého vozidla. Jazda po diaľnici rýchlosťou 140 km/h počas testu znamenala spotrebu 6,7 l/100 km. Spotreba v Bratislave: 7,7 l/100 km.

Prevodovka

Motor poháňa prednú nápravu cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku (v prípade testovaného vozidla), alebo cez 4-stupňový automat. Aj táto koncepcia pohonu či technického riešenia predstavuje dnes jeden zo štandardov vo vyššej strednej triede. Radenie bez nedostatkov i kvalít hodných zmienky.

Jazda

607-ka sa najlepšie cíti pri rýchlej, no rozvážnej jazde na dobrej ceste. Bez problémov zvláda aj protipól: rýchle zmeny smeru jazdy na rozbitých slovenských cestách. Ostré priečne nerovnosti nie sú jej doménou. Aj napriek dlhým previsom je dostatočne vrtká. Pružný a „mocný“ motor umožňuje redukovať počet radení a ochotne akceptuje zošliapnutie plynu prakticky v každých otáčkach. Komfort jazdy je umocnený veľkosťou interiéru a jeho odhlučnením i ozvučením súčasne. Majestátna jazda umocňuje priaznivý dojem z vozidla.

Bezpečnosť

Počnúc modernou konštrukciou, cez nízku úroveň únavy vodiča, dobrú stabilitu, štyri kotúčové brzdy, dôkladné airbagovanie, až po ABS, BAS, ASR a ESP, je všetko na úrovni moderného a úspešného automobilu začiatku tretieho tisícročia. Štyri hviezdičky v testoch Euro NCAP sú dôkazom veľmi dobrej úrovne pasívnej bezpečnosti.

Záverečné hodnotenie

Peugeot 607 je príkladom francúzskej automobilovej invencie, triezveho vkusu a nevtieravého luxusu. Je vozidlom pre triezvo uvažujúcich, len máličko márnotratných a nie namyslených ľudí. Tí svoju finančnú úspešnosť prostredníctvom automobilu len naznačujú, no nevystavujú ju na obdiv svetu zbytočne okato a nafúkane.

plus

l komfort

l bezpečnosť

l hospodárnosť

mínus

l prehľadnosť zadnej časti

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  3. Ako zvládnuť zápal močových ciest bez antibiotík?
  4. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  5. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  6. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Hráči získali päťtisíc eur a stretnú sa s Ronaldom
  2. Ojazdených elektromobilov je v SR 3x viac než pred covidom
  3. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  4. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  5. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  6. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  7. Super zábava, super deň
  8. Špecialisti na úspory sa zastavili v Košiciach
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 721
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 8 294
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 752
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 792
  5. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 153
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 4 722
  7. Ako znížiť vysoký cholesterol? 4 443
  8. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 237
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Matej Galo: Vojnové zločiny Ruska a medzinárodná spravodlivosť
  2. Elena Antalová: Po voľbách "v súlade s úradným postupom" zakážu aj komisára Montalbana?
  3. Anna Miľanová: Nebojte sa ženy starnutia...
  4. Milan Brejcha: Môže úprimný katolík voliť Proresívne Slovensko? Pokojne áno.
  5. Vladimír Krátky: Fico liezol na Úrad vlády cez plot.
  6. Miroslav Kocúr: Prečo Ukrajina nie je ruské "dieťa" ani ruský domov
  7. Ján Šeďo: "Dneprogres" zaplavil Záporožie v roku 1941, "Kachovka" dnes.
  8. Tomáš Kraus: Deň víťazstva
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 18 230
  2. Martin Sukupčák: Barbari aj na Slovensku 9 930
  3. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 9 386
  4. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 6 870
  5. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 5 491
  6. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 375
  7. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti. 4 822
  8. Vlasta Sedláková: Ako je to s naším štátnym dlhom? Je nižší ako za čias Fica a Pellegriniho. 4 715
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu