Nevtieravý majestát Peugeot 607 2,2 HDi

Vyššia stredná trieda: autá, ktoré neslúžia len na jazdu, ale aj reprezentáciu. Donedávna len s klasickou koncepciou pohonu: Mercedes E, BMW 5, … no už pár rokov aj s predným pohonom: Audi A6, Volvo S 80, Opel Omega a iné. Takmer štyri roky aj Peugeot ...


foto

Vyššia stredná trieda: autá, ktoré neslúžia len na jazdu, ale aj reprezentáciu. Donedávna len s klasickou koncepciou pohonu: Mercedes E, BMW 5, … no už pár rokov aj s predným pohonom: Audi A6, Volvo S 80, Opel Omega a iné. Takmer štyri roky aj Peugeot 607. Ten, ktorý sme v Automedii v júli testovali, bol vybavený motorom 2,2 HDi.

Exteriér

Vlajková loď značky. Majestátny, dlhý a široký automobil, pritom tvarovo jednoduché línie a triezve prvky. Vďaka tomu vzhľad ani trocha gýčovitý. Vyžaruje luxus, no nie agresivitu. Peugeot na prvý pohľad.

Interiér

Stredná, dominantná časť prístrojovky: aj mierne retro môže byť nenásilné, vkusné a pritom obsahovať veľký spoločný displej palubného počítača, informačného a navigačného systému i (výbornej) audiosústavy. Grafika symbolov by mohla byť jednoznačnejšia a jednoduchšia.

Dôkladne technicky vyriešená dvojpolohová a dvojpriestorová opierka medzi prednými sedadlami, elektrické nastavovanie predných sedadiel s pamäťami na vodičovom sedadle a dvojzónová, automaticky regulovaná klimatizácia. Priestoru bohato, dojem dotvára kožené čalúnenie.

Ergonómia

Rozmiestnenie ovládacích prvkov neprekvapí, čo oceňujem. Príjemná je možnosť automatického ovládania stieračov a svetiel, vhod prišli aj parkovacie senzory - na dĺžku zadnej časti si treba chvíľu zvykať. Výhľad bezproblémový. Odhad rohov vozidla štandardný.

Motor

Uložený vpredu naprieč. Moderný turbodiesel s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail. Dobre odhlučnený. Ochotný spolupracovať od nízkych, až do 4000 ot/min. Hospodárny - výrazne ekonomizuje prevádzku veľkého vozidla. Jazda po diaľnici rýchlosťou 140 km/h počas testu znamenala spotrebu 6,7 l/100 km. Spotreba v Bratislave: 7,7 l/100 km.

Prevodovka

Motor poháňa prednú nápravu cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku (v prípade testovaného vozidla), alebo cez 4-stupňový automat. Aj táto koncepcia pohonu či technického riešenia predstavuje dnes jeden zo štandardov vo vyššej strednej triede. Radenie bez nedostatkov i kvalít hodných zmienky.

Jazda

607-ka sa najlepšie cíti pri rýchlej, no rozvážnej jazde na dobrej ceste. Bez problémov zvláda aj protipól: rýchle zmeny smeru jazdy na rozbitých slovenských cestách. Ostré priečne nerovnosti nie sú jej doménou. Aj napriek dlhým previsom je dostatočne vrtká. Pružný a „mocný“ motor umožňuje redukovať počet radení a ochotne akceptuje zošliapnutie plynu prakticky v každých otáčkach. Komfort jazdy je umocnený veľkosťou interiéru a jeho odhlučnením i ozvučením súčasne. Majestátna jazda umocňuje priaznivý dojem z vozidla.

Bezpečnosť

Počnúc modernou konštrukciou, cez nízku úroveň únavy vodiča, dobrú stabilitu, štyri kotúčové brzdy, dôkladné airbagovanie, až po ABS, BAS, ASR a ESP, je všetko na úrovni moderného a úspešného automobilu začiatku tretieho tisícročia. Štyri hviezdičky v testoch Euro NCAP sú dôkazom veľmi dobrej úrovne pasívnej bezpečnosti.

Záverečné hodnotenie

Peugeot 607 je príkladom francúzskej automobilovej invencie, triezveho vkusu a nevtieravého luxusu. Je vozidlom pre triezvo uvažujúcich, len máličko márnotratných a nie namyslených ľudí. Tí svoju finančnú úspešnosť prostredníctvom automobilu len naznačujú, no nevystavujú ju na obdiv svetu zbytočne okato a nafúkane.

plus

l komfort

l bezpečnosť

l hospodárnosť

mínus

l prehľadnosť zadnej časti

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 201
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 048
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 135
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 092
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 275
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 655
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 961
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 313
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 057
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 911

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.