Nevtieravý majestát Peugeot 607 2,2 HDi

Vyššia stredná trieda: autá, ktoré neslúžia len na jazdu, ale aj reprezentáciu. Donedávna len s klasickou koncepciou pohonu: Mercedes E, BMW 5, … no už pár rokov aj s predným pohonom: Audi A6, Volvo S 80, Opel Omega a iné. Takmer štyri roky aj Peugeot ...


foto

Vyššia stredná trieda: autá, ktoré neslúžia len na jazdu, ale aj reprezentáciu. Donedávna len s klasickou koncepciou pohonu: Mercedes E, BMW 5, … no už pár rokov aj s predným pohonom: Audi A6, Volvo S 80, Opel Omega a iné. Takmer štyri roky aj Peugeot 607. Ten, ktorý sme v Automedii v júli testovali, bol vybavený motorom 2,2 HDi.

Exteriér

Vlajková loď značky. Majestátny, dlhý a široký automobil, pritom tvarovo jednoduché línie a triezve prvky. Vďaka tomu vzhľad ani trocha gýčovitý. Vyžaruje luxus, no nie agresivitu. Peugeot na prvý pohľad.

Interiér

Stredná, dominantná časť prístrojovky: aj mierne retro môže byť nenásilné, vkusné a pritom obsahovať veľký spoločný displej palubného počítača, informačného a navigačného systému i (výbornej) audiosústavy. Grafika symbolov by mohla byť jednoznačnejšia a jednoduchšia.

Dôkladne technicky vyriešená dvojpolohová a dvojpriestorová opierka medzi prednými sedadlami, elektrické nastavovanie predných sedadiel s pamäťami na vodičovom sedadle a dvojzónová, automaticky regulovaná klimatizácia. Priestoru bohato, dojem dotvára kožené čalúnenie.

Ergonómia

Rozmiestnenie ovládacích prvkov neprekvapí, čo oceňujem. Príjemná je možnosť automatického ovládania stieračov a svetiel, vhod prišli aj parkovacie senzory - na dĺžku zadnej časti si treba chvíľu zvykať. Výhľad bezproblémový. Odhad rohov vozidla štandardný.

Motor

Uložený vpredu naprieč. Moderný turbodiesel s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail. Dobre odhlučnený. Ochotný spolupracovať od nízkych, až do 4000 ot/min. Hospodárny - výrazne ekonomizuje prevádzku veľkého vozidla. Jazda po diaľnici rýchlosťou 140 km/h počas testu znamenala spotrebu 6,7 l/100 km. Spotreba v Bratislave: 7,7 l/100 km.

Prevodovka

Motor poháňa prednú nápravu cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku (v prípade testovaného vozidla), alebo cez 4-stupňový automat. Aj táto koncepcia pohonu či technického riešenia predstavuje dnes jeden zo štandardov vo vyššej strednej triede. Radenie bez nedostatkov i kvalít hodných zmienky.

Jazda

607-ka sa najlepšie cíti pri rýchlej, no rozvážnej jazde na dobrej ceste. Bez problémov zvláda aj protipól: rýchle zmeny smeru jazdy na rozbitých slovenských cestách. Ostré priečne nerovnosti nie sú jej doménou. Aj napriek dlhým previsom je dostatočne vrtká. Pružný a „mocný“ motor umožňuje redukovať počet radení a ochotne akceptuje zošliapnutie plynu prakticky v každých otáčkach. Komfort jazdy je umocnený veľkosťou interiéru a jeho odhlučnením i ozvučením súčasne. Majestátna jazda umocňuje priaznivý dojem z vozidla.

Bezpečnosť

Počnúc modernou konštrukciou, cez nízku úroveň únavy vodiča, dobrú stabilitu, štyri kotúčové brzdy, dôkladné airbagovanie, až po ABS, BAS, ASR a ESP, je všetko na úrovni moderného a úspešného automobilu začiatku tretieho tisícročia. Štyri hviezdičky v testoch Euro NCAP sú dôkazom veľmi dobrej úrovne pasívnej bezpečnosti.

Záverečné hodnotenie

Peugeot 607 je príkladom francúzskej automobilovej invencie, triezveho vkusu a nevtieravého luxusu. Je vozidlom pre triezvo uvažujúcich, len máličko márnotratných a nie namyslených ľudí. Tí svoju finančnú úspešnosť prostredníctvom automobilu len naznačujú, no nevystavujú ju na obdiv svetu zbytočne okato a nafúkane.

plus

l komfort

l bezpečnosť

l hospodárnosť

mínus

l prehľadnosť zadnej časti

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 374
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 228
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 904
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 464
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 438
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 125
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 548
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 427
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 355
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

DOMOV

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine zistili hygienici nedostatky.

PLUS

Angela Merkelová: Krízová manažérka, ktorá ochránila Nemcov

Má dobré nervy a zvláda krízové situácie.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.