Seat Leon dostal pod kapotu doteraz najvýkonnejší motor. Ide o agregát 1,8T ponúkajúci výkonové maximum 165 kW (225 k) a krútiaci moment 280 Nm. Technickému potenciálu sa prispôsobil znížený podvozok položený na 18-palcových kolesách. Zvonka sú výrazné vytiahnuté prahy a vo vnútri športový interiér. Maximum rýchlosti je 242 km/h, šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,9 s.
Bicykel značky Škoda
Škoda Auto Mladá Boleslav vychádza v ústrety aj tým zákazníkom, ktorí víkendy trávia na sedadle bicykla. V ČR sa dá kúpiť bicykel Škoda Bike Cross Ride za 16 605 Kč. Je vhodný do ľahkého terénu a na bežné cesty. Bicykel má duralový rám a odpruženú prednú vidlicu, jeho hmotnosť je 12 kg. Nalakovaný je v typickej zelenej farbe prislúchajúcej značke s okrídleným šípom.
Chrobák zomrel, nech žije Beetle!
Populárny Volkswagen chrobák má už svoje dni zrátané. Šesťdesiatosem rokov stačilo na to, aby sa vyrobilo 21 529 464 kusov a ten posledný sa stane nesmierne vzácnym exponátom wolfsburského automobilového múzea. Automobil sa vyrábal do 30. júla už len v jedinom výrobnom závode - Pueblo (Mexiko). Od roku 1998 má Chrobák nástupcu v podobe moderného automobilu New Beetle. Ten však už pôvodnú myšlienku chrobáka – byť ľudovým vozidlaom nenapĺňa.
Hliník oslavuje 20. výročie
Značka Audi patrí medzi priekopníkov v stavbe hliníkových karosérií. Na ich vývoji začala pracovať v roku 1983 a prvým automobilom s priestorovým rámom z hliníka (ASF - Aluminium Space Frame) sa stala luxusná limuzína Audi A8. To sa písal rok 1994, neskôr sa hliník uplatnil na automobile Audi A2 (uvedený na trh v roku 1999). Doteraz vyrobilo Audi viac ako 250-tisíc hliníkových karosérií.
Odtučňovacia kúra ESP
Firma Bosch vyvinula elektronický program stability ESP8, ktorý je oproti predchádzajúcej generácii výrazne štíhlejší. Jeho hmotnosť sa podarilo znížiť asi o tretinu, na 2,2 kg. Nový systém sa mohol obohatiť o ďalšie funkcie, ako reguláciu nedotáčavosti vozidla UCL (Understeering Control Logic). Nedotáčavosť sa eliminuje znižovaním výkonu motora a dodatočným pribrzďovaním všetkých štyroch kolies. Očarujúca elektronika!
Striedanie až na jar
Na jeseň bol ohlasovaný aj príchod Peugeota 407, ktorý má nahradiť Peugeot 406. Ten sa naposledy podrobil faceliftu v roku 2000. Teraz však prichádza správa, že nasledovník populárnej „štyristošestky“ sa objaví najskôr na jarnom autosalóne v Ženeve.
Volvo na poli bezpečnosti
Švédska automobilka Volvo patrí medzi špičku výrobcov, ktorí vyrábajú bezpečné automobily. Snahu po dosiahnutí vyššej bezpečnosti potvrdzuje aj systém WHIPS. Je to systém chrániaci krčnú chrbticu proti poraneniu pri náraze zozadu. Tento systém pri náraze zozadu funguje tak, že sa sedadlo automaticky posunie dozadu a tlmí tak nárazovú energiu. V druhej fáze sa operadlo nakloní dozadu, čím sa tlmenie ešte zväčší.
Ďalšie WRC
Továrenský tím Peugeot Total priznal, že sa na svoju súťažnú automobilovú púť chystá vyraziť Peugeot 307 WRC. Postavený je na báze Peugeota 307 CC a z predchodcu 206 WRC vraj nepreberá žiadny dielec. Novopostavený špeciál sa už podrobuje testom a všetko je nasmerované tak, aby sa mohol objaviť na prvej rallye v budúcom roku, ktorou je tradične Monte Carlo.