Audi A3 2,0 FSI

Azda najrenomovanejší európsky automobilový časopis udelil v teste tomuto autu plný počet päť hviezdičiek.


FOTO - Archív

To je naozaj zriedkavosť. Čím si Audi A3 vyslúžilo toto ocenenie? Automedia to mala možnosť skúmať

v redakčnom teste. Niektoré jeho vlastnosti zatriedenie do „len“ nižšej strednej triedy spochybňujú.

Exteriér

Voči predchodcovi jasnejšia definícia línií a tvarov. Spredu dominuje maska a uprený „pohľad“ čírych reflektorov. Zboku rovná línia nevysokých okien a17-palcové disky kolies. Dlhší predný a kratší zadný previs vzhľad dynamizujú. Zozadu nevtieravý vzhľad nových svetiel. Celok pôsobí moderne, dynamicky – napriek tomu triezvo športovo, robustne a seriózne.

Interiér

Pribudlo miesta (rázvor + 6,5 cm). Pohodlne sa sedí aj vzadu, no nepohodlne sa tam nastupuje. Päťdverový variant zatiaľ chýba. Bezchybný prístrojový panel. Vysoká úroveň použitých materiálov.

Dvojzónová klimatizácia s mierne netradičným nastavovaním a štyrmi kruhovými výduchmi.

Ergonómia

Bezchybné pracovisko vodiča. Prehľadné, čitateľné prístroje. Jednoznačná a logická funkcia ovládačov všetkého. Vynikajúco vyššia poloha krátkej radiacej páky. Konečne (výborný) volant bez tlačidiel. Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, v dvoch osiach nastaviteľný volant. Veľmi dobre tvarované všetky sedadlá.

Vypínač tempomatu umiestnený nelogicky, no ovládanie už tam, kde má byť: na páčke pod volantom.

Motor

Moderný štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu. Napriek dosť vysokoposadenému maximálnemu výkonu a krútiacemu momentu (6 000, resp. 3 500 ot/min) je kooperujúco pružný aj v nízkych otáčkach. Pod plným plynom príjemný zvuk, inak takmer nečujný. Kultivovanosťou chodu môže smelo súperiť minimálne s päťvalcami.

Prevodovka

Šesťstupňový manuál nepodľahol populizmu čo najdlhšej 6-ky. Pri nej 140 km/h znamená cca 3300 otáčok a ešte stále veľmi slušnú dynamiku. Pri športovej jazde poteší prevodovka ešte viac. Krátke dráhy radenia. Radenie máličko „chrumkavé“, no veľmi presné.

Jazda

Maximálne príjemný zážitok. V tejto triede ťažko hľadať konkurenta. Viacprvkové zavesenie zadných kolies výrazne zlepšilo už aj tak výborné jazdné vlastnosti. Ani pomalá, ani vyslovene dravá jazda nie je problémom. Výrazný pocit ovládateľnosti, komfortu a bezpečnosti. Objektívne merania ho potvrdzujú.

Bezpečnosť

Vynikajúci podvozok a stabilita (ESP nevtieravý). Bezchybná funkcia riadenia s elektromechanickým posilňovačom s progresívnym účinkom. Vysokoúčinné brzdy (všetky kotúčové, predné s ventilovanými kotúčmi). V najzákladnejšej výbave ABS, EDS, ESP, čelné a bočné airbagy.

Záverečné hodnotenie

Audi A3 je špičkovým predstaviteľom vo svojej veľkostnej triede. V modernom serióznom nadčasovom šate prináša vysokovyspelú techniku, prispôsobenú požiadavke jednoduchého a jednoznačného ovládania. Umožňuje bez zvýšenej únavy aj dlhú, veľmi dynamickú jazdu pri akceptovateľných nákladoch. To všetko však zahŕňa v sebe predajná cena, na naše pomery vysoká. Kto sa však rozhodne zaplatiť ju, získa vo svojej triede špičkový automobil.

Text a foto – Dalibor Klíma

plus

l kvalita

l ovládateľnosť

l komfort

Audi A3 2,0 FSI

Cena: od 885 200 Sk

Koncepcia: trojdverový automobil nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, 6-stupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1984 cm3

Max. výkon:

110 kW (150 k)/6000 min-1

Max. krút. moment:

200 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 420,5 x 176,5 x 142 x 258 cm

Pohot. hmotnosť: 1275 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo):

9,6/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 350 l

Max. rýchlosť: 211 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,1 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Alfa Romeo 147 2,0 Twin Spark

Cena: od 853 000 Sk

Koncepcia: trojdverový automobil nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1970 cm3

Max. výkon:

110 kW (150 k)/6300 min-1

Max. krút. moment:

181 Nm/3800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 417 x 173 x 142 x 254,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1250 kg

Priemer otáčania: 11,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

12,1/7,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 280 l

Max. rýchlosť: 208 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,3 s

Uvedenie na trh: leto 2000

Citroen Xsara Coupé 2,0i VTS

Cena: od 753 900 Sk

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy typu kupé, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon:

120 kW (163 k)/6300 min-1

Max. krút. moment:

193 Nm/5500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 419 x 170,5 x 139 x 254 cm

Pohot. hmotnosť: 1220 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo):

13,6/6,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 54 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 220 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,7 s

Uvedenie na trh: jar 2003 (facelift)

Renault Mégane 2,0 Dynamique

Cena: od 707 900 Sk

Koncepcia: trojdverový automobil nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon:

99 kW (136 k)/5500 min-1

Max. krút. moment:

191 Nm/3750 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

421 x 177,7 x 146 x 262,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1230 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

10,9/6,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 330 l

Max. rýchlosť: 200 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,2 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 965
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 749
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 214
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 700
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 302
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 998
  7. Kam do tepla v januári? 2 464
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 257
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 107
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 276

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

BRATISLAVA

Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.