Audi A3 2,0 FSI

Azda najrenomovanejší európsky automobilový časopis udelil v teste tomuto autu plný počet päť hviezdičiek.


FOTO - Archív

To je naozaj zriedkavosť. Čím si Audi A3 vyslúžilo toto ocenenie? Automedia to mala možnosť skúmať

v redakčnom teste. Niektoré jeho vlastnosti zatriedenie do „len“ nižšej strednej triedy spochybňujú.

Exteriér

Voči predchodcovi jasnejšia definícia línií a tvarov. Spredu dominuje maska a uprený „pohľad“ čírych reflektorov. Zboku rovná línia nevysokých okien a17-palcové disky kolies. Dlhší predný a kratší zadný previs vzhľad dynamizujú. Zozadu nevtieravý vzhľad nových svetiel. Celok pôsobí moderne, dynamicky – napriek tomu triezvo športovo, robustne a seriózne.

Interiér

Pribudlo miesta (rázvor + 6,5 cm). Pohodlne sa sedí aj vzadu, no nepohodlne sa tam nastupuje. Päťdverový variant zatiaľ chýba. Bezchybný prístrojový panel. Vysoká úroveň použitých materiálov.

Dvojzónová klimatizácia s mierne netradičným nastavovaním a štyrmi kruhovými výduchmi.

Ergonómia

Bezchybné pracovisko vodiča. Prehľadné, čitateľné prístroje. Jednoznačná a logická funkcia ovládačov všetkého. Vynikajúco vyššia poloha krátkej radiacej páky. Konečne (výborný) volant bez tlačidiel. Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, v dvoch osiach nastaviteľný volant. Veľmi dobre tvarované všetky sedadlá.

Vypínač tempomatu umiestnený nelogicky, no ovládanie už tam, kde má byť: na páčke pod volantom.

Motor

Moderný štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu. Napriek dosť vysokoposadenému maximálnemu výkonu a krútiacemu momentu (6 000, resp. 3 500 ot/min) je kooperujúco pružný aj v nízkych otáčkach. Pod plným plynom príjemný zvuk, inak takmer nečujný. Kultivovanosťou chodu môže smelo súperiť minimálne s päťvalcami.

Prevodovka

Šesťstupňový manuál nepodľahol populizmu čo najdlhšej 6-ky. Pri nej 140 km/h znamená cca 3300 otáčok a ešte stále veľmi slušnú dynamiku. Pri športovej jazde poteší prevodovka ešte viac. Krátke dráhy radenia. Radenie máličko „chrumkavé“, no veľmi presné.

Jazda

Maximálne príjemný zážitok. V tejto triede ťažko hľadať konkurenta. Viacprvkové zavesenie zadných kolies výrazne zlepšilo už aj tak výborné jazdné vlastnosti. Ani pomalá, ani vyslovene dravá jazda nie je problémom. Výrazný pocit ovládateľnosti, komfortu a bezpečnosti. Objektívne merania ho potvrdzujú.

Bezpečnosť

Vynikajúci podvozok a stabilita (ESP nevtieravý). Bezchybná funkcia riadenia s elektromechanickým posilňovačom s progresívnym účinkom. Vysokoúčinné brzdy (všetky kotúčové, predné s ventilovanými kotúčmi). V najzákladnejšej výbave ABS, EDS, ESP, čelné a bočné airbagy.

Záverečné hodnotenie

Audi A3 je špičkovým predstaviteľom vo svojej veľkostnej triede. V modernom serióznom nadčasovom šate prináša vysokovyspelú techniku, prispôsobenú požiadavke jednoduchého a jednoznačného ovládania. Umožňuje bez zvýšenej únavy aj dlhú, veľmi dynamickú jazdu pri akceptovateľných nákladoch. To všetko však zahŕňa v sebe predajná cena, na naše pomery vysoká. Kto sa však rozhodne zaplatiť ju, získa vo svojej triede špičkový automobil.

Text a foto – Dalibor Klíma

plus

l kvalita

l ovládateľnosť

l komfort

Audi A3 2,0 FSI

Cena: od 885 200 Sk

Koncepcia: trojdverový automobil nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, 6-stupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1984 cm3

Max. výkon:

110 kW (150 k)/6000 min-1

Max. krút. moment:

200 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 420,5 x 176,5 x 142 x 258 cm

Pohot. hmotnosť: 1275 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo):

9,6/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 350 l

Max. rýchlosť: 211 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,1 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Alfa Romeo 147 2,0 Twin Spark

Cena: od 853 000 Sk

Koncepcia: trojdverový automobil nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1970 cm3

Max. výkon:

110 kW (150 k)/6300 min-1

Max. krút. moment:

181 Nm/3800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 417 x 173 x 142 x 254,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1250 kg

Priemer otáčania: 11,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

12,1/7,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 280 l

Max. rýchlosť: 208 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,3 s

Uvedenie na trh: leto 2000

Citroen Xsara Coupé 2,0i VTS

Cena: od 753 900 Sk

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy typu kupé, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon:

120 kW (163 k)/6300 min-1

Max. krút. moment:

193 Nm/5500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 419 x 170,5 x 139 x 254 cm

Pohot. hmotnosť: 1220 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo):

13,6/6,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 54 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 220 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,7 s

Uvedenie na trh: jar 2003 (facelift)

Renault Mégane 2,0 Dynamique

Cena: od 707 900 Sk

Koncepcia: trojdverový automobil nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon:

99 kW (136 k)/5500 min-1

Max. krút. moment:

191 Nm/3750 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

421 x 177,7 x 146 x 262,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1230 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

10,9/6,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 330 l

Max. rýchlosť: 200 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,2 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 013
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 664
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 150
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 737
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 284
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 279
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 169
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 378
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 299
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 192

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.