Audi A3 2,0 FSI

Azda najrenomovanejší európsky automobilový časopis udelil v teste tomuto autu plný počet päť hviezdičiek.


FOTO - Archív

To je naozaj zriedkavosť. Čím si Audi A3 vyslúžilo toto ocenenie? Automedia to mala možnosť skúmať

v redakčnom teste. Niektoré jeho vlastnosti zatriedenie do „len“ nižšej strednej triedy spochybňujú.

Exteriér

Voči predchodcovi jasnejšia definícia línií a tvarov. Spredu dominuje maska a uprený „pohľad“ čírych reflektorov. Zboku rovná línia nevysokých okien a17-palcové disky kolies. Dlhší predný a kratší zadný previs vzhľad dynamizujú. Zozadu nevtieravý vzhľad nových svetiel. Celok pôsobí moderne, dynamicky – napriek tomu triezvo športovo, robustne a seriózne.

Interiér

Pribudlo miesta (rázvor + 6,5 cm). Pohodlne sa sedí aj vzadu, no nepohodlne sa tam nastupuje. Päťdverový variant zatiaľ chýba. Bezchybný prístrojový panel. Vysoká úroveň použitých materiálov.

Dvojzónová klimatizácia s mierne netradičným nastavovaním a štyrmi kruhovými výduchmi.

Ergonómia

Bezchybné pracovisko vodiča. Prehľadné, čitateľné prístroje. Jednoznačná a logická funkcia ovládačov všetkého. Vynikajúco vyššia poloha krátkej radiacej páky. Konečne (výborný) volant bez tlačidiel. Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, v dvoch osiach nastaviteľný volant. Veľmi dobre tvarované všetky sedadlá.

Vypínač tempomatu umiestnený nelogicky, no ovládanie už tam, kde má byť: na páčke pod volantom.

Motor

Moderný štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu. Napriek dosť vysokoposadenému maximálnemu výkonu a krútiacemu momentu (6 000, resp. 3 500 ot/min) je kooperujúco pružný aj v nízkych otáčkach. Pod plným plynom príjemný zvuk, inak takmer nečujný. Kultivovanosťou chodu môže smelo súperiť minimálne s päťvalcami.

Prevodovka

Šesťstupňový manuál nepodľahol populizmu čo najdlhšej 6-ky. Pri nej 140 km/h znamená cca 3300 otáčok a ešte stále veľmi slušnú dynamiku. Pri športovej jazde poteší prevodovka ešte viac. Krátke dráhy radenia. Radenie máličko „chrumkavé“, no veľmi presné.

Jazda

Maximálne príjemný zážitok. V tejto triede ťažko hľadať konkurenta. Viacprvkové zavesenie zadných kolies výrazne zlepšilo už aj tak výborné jazdné vlastnosti. Ani pomalá, ani vyslovene dravá jazda nie je problémom. Výrazný pocit ovládateľnosti, komfortu a bezpečnosti. Objektívne merania ho potvrdzujú.

Bezpečnosť

Vynikajúci podvozok a stabilita (ESP nevtieravý). Bezchybná funkcia riadenia s elektromechanickým posilňovačom s progresívnym účinkom. Vysokoúčinné brzdy (všetky kotúčové, predné s ventilovanými kotúčmi). V najzákladnejšej výbave ABS, EDS, ESP, čelné a bočné airbagy.

Záverečné hodnotenie

Audi A3 je špičkovým predstaviteľom vo svojej veľkostnej triede. V modernom serióznom nadčasovom šate prináša vysokovyspelú techniku, prispôsobenú požiadavke jednoduchého a jednoznačného ovládania. Umožňuje bez zvýšenej únavy aj dlhú, veľmi dynamickú jazdu pri akceptovateľných nákladoch. To všetko však zahŕňa v sebe predajná cena, na naše pomery vysoká. Kto sa však rozhodne zaplatiť ju, získa vo svojej triede špičkový automobil.

Text a foto – Dalibor Klíma

plus

l kvalita

l ovládateľnosť

l komfort

Audi A3 2,0 FSI

Cena: od 885 200 Sk

Koncepcia: trojdverový automobil nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, 6-stupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1984 cm3

Max. výkon:

110 kW (150 k)/6000 min-1

Max. krút. moment:

200 Nm/3500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 420,5 x 176,5 x 142 x 258 cm

Pohot. hmotnosť: 1275 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo):

9,6/5,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 55 l

Objem bat. priestoru: 350 l

Max. rýchlosť: 211 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,1 s

Uvedenie na trh: jar 2003

Alfa Romeo 147 2,0 Twin Spark

Cena: od 853 000 Sk

Koncepcia: trojdverový automobil nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1970 cm3

Max. výkon:

110 kW (150 k)/6300 min-1

Max. krút. moment:

181 Nm/3800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 417 x 173 x 142 x 254,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1250 kg

Priemer otáčania: 11,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

12,1/7,0 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 280 l

Max. rýchlosť: 208 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,3 s

Uvedenie na trh: leto 2000

Citroen Xsara Coupé 2,0i VTS

Cena: od 753 900 Sk

Koncepcia: automobil nižšej strednej triedy typu kupé, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon:

120 kW (163 k)/6300 min-1

Max. krút. moment:

193 Nm/5500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 419 x 170,5 x 139 x 254 cm

Pohot. hmotnosť: 1220 kg

Priemer otáčania: 10,7 m

Spotreba (mesto/mimo):

13,6/6,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 54 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 220 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,7 s

Uvedenie na trh: jar 2003 (facelift)

Renault Mégane 2,0 Dynamique

Cena: od 707 900 Sk

Koncepcia: trojdverový automobil nižšej strednej triedy, pohon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon:

99 kW (136 k)/5500 min-1

Max. krút. moment:

191 Nm/3750 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

421 x 177,7 x 146 x 262,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1230 kg

Priemer otáčania: 10,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

10,9/6,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 330 l

Max. rýchlosť: 200 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,2 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 240
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 686
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 031
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 839
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 352
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 099
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 515
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 786
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 680

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.