Opel Corsa 1,4 Sport uspokojí aj menšiu rodinu - redakčný test

Malá Corsa, najmenší model Opla, prešiel od svojho uvedenia v roku 1982 mnohými premenami. Poslednou je minuloročná, keď Corse ostalo z predchodcu prakticky len meno a siluetná podoba. Inak je nová Corsa skutočne novým automobilom, ktorý dospel, a teda aj


narástol. Zväčšil sa najmä rázvor osí kolies a s ním najmä vnútorný priestor. Tak sa malá Corsa, automobil prevažne pre ženy a mesto, priblížila svojim dizajnom, vnútorným priestorom, komfortom, bohatšou výbavou a bezpečnostným štandardom k hodnotným malým automobilom, schopným uspokojiť požiadavky menšej rodiny. Aj nová Corsa sa bude vyrábať v troj- a päťdverovej karosérii typu hatchback a v piatich stupňoch výbav – Club, Comfort, Elegance, Sport a Gsi.

Pohonnými jednotkami novej Corsy sú, resp. budú motory 1,0 12V (43 kW/58 k), 1,2 16V (55 kW/75 k), 1,4 16V (66 kW90 k), 1,8 16V (92 kW/125 k) a 1,7 Dti 16V (66 kW/90 k). My sme mali možnosť vyskúšať Corsu s motorom 1,4 vo výbave Sport s doplnkami výbavy, ktoré sa montujú len na prianie kupujúceho. Predovšetkým to boli hliníkové ráfiky kolies, široké nízkoprofilové pneumatiky 185/55 R 15, klimatizácia, svetlomety do hmly, bočné airbagy, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie okien predných dverí a spätných vonkajších zrkadiel a iné, čo je výbava nie bežná ani u automobilov vyšších tried. Karoséria novej Corsy je siluetovo podobná predchádzajúcemu staršiemu modelu. Najmä preto, aby zákazník dostal známy, ale nový, kvalitnejší a modernejší automobil. Aj pri tejto podobe staršiemu modelu má nová Corsa všetky znaky moderny a spoločné znaky väčších modelov. Príkladom sú predné oblé dovnútra sklopené svetlomety, výrazne oblý predok, klenuté oblúky stĺpikov karosérie. Novým prvkom sú vysoko položené a lepšie viditeľné zadné koncové svetlá. Zväčšená rázvor osí kolies na 2491 mm (doteraz 2445 mm), ktorý je najväčší z triedy malých automobilov, si vynútil aj zmeny v interiéri. Predovšetkým je priestrannejší, keďže okrem dĺžky narástol aj do šírky. Aj keď zvonku len o 34 mm, zvnútra je väčší o 80 mm, takže teraz je viac priestoru najmä pre nohy vpredu i vzadu, ale aj v oblasti ramien. Interiér je však aj modernejší. Lepšie je usporiadanie prístrojov, ktoré sú teraz aj lepšie čitateľné. Elegantne pôsobí stredový panel so združeným displejom, autorádiom, klimatizáciou a ovládaním prúdenia vzduchu. Sedadlá s anatomickým tvarovaním, vystupujúcimi bokmi operadiel i sedacej časti veľmi dobre vedú telo najmä v zákrutách a neunavujú ani na dlhších trasách. Množstvo praktických odkladacích priestorov prispieva tiež k príjemnejšiemu cestovaniu. Podobne je výborne riešené nové zavesenie kolies prednej nápravy zadnej nápravy DSA (predná so vzperami McPherson) – Dynamic Safety, vyvinuté Oplom v spolupráci s anglickým Lotusom, ktoré jasne definuje jazdné vlastnosti ako výborné.

Pre slovenský trh je v ponuke celkom päť motorov Ecotec. Všetky šesťnásťventilové, úsporné a ekologické. Pracujú v spojitosti s päťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením, štvorstupňovou automatickou alebo päťstupňovou Easytronic so samočinným radením alebo možnosťou voľby prevodov. O úspornosti nás testovaný automobil presvedčil, keď priemerná spotreba počas testu činila 6,3 l/100 km. Corsa sa však pri jazde s ľahkou nohou uspokojí aj so spotrebou pod 5,5 l/100 km.

Zatiaľ sa nová Corsa vyrába a dováža len v trojdverovej verzii, päťdverová príde na trh neskoršie, podobne ako aj najvýkonnejší zážihový motor 1,8 16V a vznetový 1,7 DTi. Nových majiteľov iste poteší aj servisný interval predĺžený na 30-tisíc km alebo jeden rok.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 222
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 254
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 010
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 160
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 212
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 210
  7. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 156
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 117
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 975
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.