
narástol. Zväčšil sa najmä rázvor osí kolies a s ním najmä vnútorný priestor. Tak sa malá Corsa, automobil prevažne pre ženy a mesto, priblížila svojim dizajnom, vnútorným priestorom, komfortom, bohatšou výbavou a bezpečnostným štandardom k hodnotným malým automobilom, schopným uspokojiť požiadavky menšej rodiny. Aj nová Corsa sa bude vyrábať v troj- a päťdverovej karosérii typu hatchback a v piatich stupňoch výbav – Club, Comfort, Elegance, Sport a Gsi.
Pohonnými jednotkami novej Corsy sú, resp. budú motory 1,0 12V (43 kW/58 k), 1,2 16V (55 kW/75 k), 1,4 16V (66 kW90 k), 1,8 16V (92 kW/125 k) a 1,7 Dti 16V (66 kW/90 k). My sme mali možnosť vyskúšať Corsu s motorom 1,4 vo výbave Sport s doplnkami výbavy, ktoré sa montujú len na prianie kupujúceho. Predovšetkým to boli hliníkové ráfiky kolies, široké nízkoprofilové pneumatiky 185/55 R 15, klimatizácia, svetlomety do hmly, bočné airbagy, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie okien predných dverí a spätných vonkajších zrkadiel a iné, čo je výbava nie bežná ani u automobilov vyšších tried. Karoséria novej Corsy je siluetovo podobná predchádzajúcemu staršiemu modelu. Najmä preto, aby zákazník dostal známy, ale nový, kvalitnejší a modernejší automobil. Aj pri tejto podobe staršiemu modelu má nová Corsa všetky znaky moderny a spoločné znaky väčších modelov. Príkladom sú predné oblé dovnútra sklopené svetlomety, výrazne oblý predok, klenuté oblúky stĺpikov karosérie. Novým prvkom sú vysoko položené a lepšie viditeľné zadné koncové svetlá. Zväčšená rázvor osí kolies na 2491 mm (doteraz 2445 mm), ktorý je najväčší z triedy malých automobilov, si vynútil aj zmeny v interiéri. Predovšetkým je priestrannejší, keďže okrem dĺžky narástol aj do šírky. Aj keď zvonku len o 34 mm, zvnútra je väčší o 80 mm, takže teraz je viac priestoru najmä pre nohy vpredu i vzadu, ale aj v oblasti ramien. Interiér je však aj modernejší. Lepšie je usporiadanie prístrojov, ktoré sú teraz aj lepšie čitateľné. Elegantne pôsobí stredový panel so združeným displejom, autorádiom, klimatizáciou a ovládaním prúdenia vzduchu. Sedadlá s anatomickým tvarovaním, vystupujúcimi bokmi operadiel i sedacej časti veľmi dobre vedú telo najmä v zákrutách a neunavujú ani na dlhších trasách. Množstvo praktických odkladacích priestorov prispieva tiež k príjemnejšiemu cestovaniu. Podobne je výborne riešené nové zavesenie kolies prednej nápravy zadnej nápravy DSA (predná so vzperami McPherson) – Dynamic Safety, vyvinuté Oplom v spolupráci s anglickým Lotusom, ktoré jasne definuje jazdné vlastnosti ako výborné.
Pre slovenský trh je v ponuke celkom päť motorov Ecotec. Všetky šesťnásťventilové, úsporné a ekologické. Pracujú v spojitosti s päťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením, štvorstupňovou automatickou alebo päťstupňovou Easytronic so samočinným radením alebo možnosťou voľby prevodov. O úspornosti nás testovaný automobil presvedčil, keď priemerná spotreba počas testu činila 6,3 l/100 km. Corsa sa však pri jazde s ľahkou nohou uspokojí aj so spotrebou pod 5,5 l/100 km.
Zatiaľ sa nová Corsa vyrába a dováža len v trojdverovej verzii, päťdverová príde na trh neskoršie, podobne ako aj najvýkonnejší zážihový motor 1,8 16V a vznetový 1,7 DTi. Nových majiteľov iste poteší aj servisný interval predĺžený na 30-tisíc km alebo jeden rok.
Autor: gold