Viscomatic – pohon štyroch kolies

Originálny pohon všetkých kolies Viscomatic sa vyznačuje tým, že sa v ňom elektronicky variabilne rozdeľuje krútiaci moment na prednú a zadnú nápravu. Jeho princíp spočíva v tom, že jedna náprava vozidla sa poháňa priamo motorom, zatiaľ čo pohon druhej ná

pravy ide cez viskóznu spojku, v ktorej sa môže meniť prenos krútiaceho momentu. Viskózna spojka tu hrá vlastne úlohu plynulo regulovateľnej brzdy, ktorej účinok sa riadi prítlakom piesta ovládaného tlakovým olejom z jednej aj druhej strany. Krútiaci moment sa môže plne prenášať na zadnú nápravu iba vtedy, keď viskózna spojka celkom zabrzdí planétové koleso. Ak sa viskózna spojka úplne odbrzdí, planétové koleso sa začne voľne otáčať a prenos krútiaceho momentu na zadnú nápravu sa preruší.

Obidve nápravy sú vtedy oddelené, takže ABS-systém môže bez obmedzenia vykonávať svoju regulačnú funkciu. V závislosti od funkcie viskóznej spojky systém viscomatic umožňuje automatické a plynulé rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu, ktoré sa neustále prispôsobuje jazdným podmienkam.

To je aj zárukou optimálnych jazdných vlastností vozidla. Napríklad pri zrýchlení na drsnej ceste sa zvyšuje dynamické zaťaženie zadnej nápravy a predná náprava sa odľahčuje. Vtedy elektronika prenáša na zadnú nápravu viac a na prednú nápravu menej krútiaceho momentu. Takto sa zabráni preklzovaniu predných kolies a v zákrute nedotáčavým vlastnostiam vozidla (vynášaniu predných kolies smerom von zo zákruty). Na druhej strane zasa čím je cesta šmykľavejšia, tým viac sa zmenšuje krútiaci moment na zadnej náprave a zväčšuje na prednej náprave. Tak sa účinne predchádza zaviaznutiu vozidla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 912
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 6 201
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 946
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 328
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 066
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 545
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 088
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 982
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 914
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 752

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Historické fiaská aj rekordné úspechy. Česko má po voľbách víťazov i porazených

V novom českom parlamente zasadne deväť strán. Nie všetky sú so svojim výsledkom spokojné.

KOMENTÁRE

Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

SVET

Deň, keď padla aj Praha

Je zbytočné hovoriť o porážkach jednotlivých strán. V českých voľbách prehralo Česko.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.