SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Viscomatic – pohon štyroch kolies

Originálny pohon všetkých kolies Viscomatic sa vyznačuje tým, že sa v ňom elektronicky variabilne rozdeľuje krútiaci moment na prednú a zadnú nápravu. Jeho princíp spočíva v tom, že jedna náprava vozidla sa poháňa priamo motorom, zatiaľ čo pohon druhej ná

pravy ide cez viskóznu spojku, v ktorej sa môže meniť prenos krútiaceho momentu. Viskózna spojka tu hrá vlastne úlohu plynulo regulovateľnej brzdy, ktorej účinok sa riadi prítlakom piesta ovládaného tlakovým olejom z jednej aj druhej strany. Krútiaci moment sa môže plne prenášať na zadnú nápravu iba vtedy, keď viskózna spojka celkom zabrzdí planétové koleso. Ak sa viskózna spojka úplne odbrzdí, planétové koleso sa začne voľne otáčať a prenos krútiaceho momentu na zadnú nápravu sa preruší.

Obidve nápravy sú vtedy oddelené, takže ABS-systém môže bez obmedzenia vykonávať svoju regulačnú funkciu. V závislosti od funkcie viskóznej spojky systém viscomatic umožňuje automatické a plynulé rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu, ktoré sa neustále prispôsobuje jazdným podmienkam.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

To je aj zárukou optimálnych jazdných vlastností vozidla. Napríklad pri zrýchlení na drsnej ceste sa zvyšuje dynamické zaťaženie zadnej nápravy a predná náprava sa odľahčuje. Vtedy elektronika prenáša na zadnú nápravu viac a na prednú nápravu menej krútiaceho momentu. Takto sa zabráni preklzovaniu predných kolies a v zákrute nedotáčavým vlastnostiam vozidla (vynášaniu predných kolies smerom von zo zákruty). Na druhej strane zasa čím je cesta šmykľavejšia, tým viac sa zmenšuje krútiaci moment na zadnej náprave a zväčšuje na prednej náprave. Tak sa účinne predchádza zaviaznutiu vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  5. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  6. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  2. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  8. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 204
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 356
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 5 216
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 953
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 752
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 149
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 1 738
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 190
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


12 h
Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Je to efekt pandémie, šéfovia si presadili luxusnú formu cestovania.


12 h
Notre Dame má obklopovať zeleň.

Katedrálu chcú verejnosti opätovne sprístupniť o dva roky.


8 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


6 h

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  3. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  4. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  5. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  6. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  7. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  8. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 465
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 432
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 894
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 921
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 546
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 544
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 256
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 193
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu