
pravy ide cez viskóznu spojku, v ktorej sa môže meniť prenos krútiaceho momentu. Viskózna spojka tu hrá vlastne úlohu plynulo regulovateľnej brzdy, ktorej účinok sa riadi prítlakom piesta ovládaného tlakovým olejom z jednej aj druhej strany. Krútiaci moment sa môže plne prenášať na zadnú nápravu iba vtedy, keď viskózna spojka celkom zabrzdí planétové koleso. Ak sa viskózna spojka úplne odbrzdí, planétové koleso sa začne voľne otáčať a prenos krútiaceho momentu na zadnú nápravu sa preruší.
Obidve nápravy sú vtedy oddelené, takže ABS-systém môže bez obmedzenia vykonávať svoju regulačnú funkciu. V závislosti od funkcie viskóznej spojky systém viscomatic umožňuje automatické a plynulé rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu, ktoré sa neustále prispôsobuje jazdným podmienkam.
To je aj zárukou optimálnych jazdných vlastností vozidla. Napríklad pri zrýchlení na drsnej ceste sa zvyšuje dynamické zaťaženie zadnej nápravy a predná náprava sa odľahčuje. Vtedy elektronika prenáša na zadnú nápravu viac a na prednú nápravu menej krútiaceho momentu. Takto sa zabráni preklzovaniu predných kolies a v zákrute nedotáčavým vlastnostiam vozidla (vynášaniu predných kolies smerom von zo zákruty). Na druhej strane zasa čím je cesta šmykľavejšia, tým viac sa zmenšuje krútiaci moment na zadnej náprave a zväčšuje na prednej náprave. Tak sa účinne predchádza zaviaznutiu vozidla.
Autor: AI