V EÚ sa rozhoduje o budúcom systéme distribúcie automobilov

Paríž 9. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) chce ukončiť v roku 2002 súčasný spôsob výlučnej distribúcie automobilov. Konštruktéri automobilov ...

Paríž 9. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) chce ukončiť v roku 2002 súčasný spôsob výlučnej distribúcie automobilov. Konštruktéri automobilov si objednali štúdiu o následkoch tohto rozhodnutia. Jeho následky pre spotrebiteľa v oblasti služieb i cien majú byť údajne alarmujúce, informuje denník Le Figaro.

Vzťahy medzi EK a automobilovou lobby neboli nikdy také napäté ako v týchto dňoch. Správa poradenskej spoločnosti Accenture, ktorú si objednali automobiloví konštruktéri, len prileje olej do ohňa, komentuje denník. Štúdia sa má stať podkladom, z ktorého budú vychádzať predstavitelia automobilových konštruktérov v súboji s EK v nadchádzajúcich týždňoch.

Jadrom problému je na september 2002 programované skončenie systému selektívnej a výlučne v Európe zavedenej distribúcie áut, ktoré platí od roku 1985. EK sa nazdáva, že zatiaľ platný systém obsahuje prekážky na nákup lacnejších áut z jednej krajiny do druhej v Európskej únii (EÚ), ako aj diskrimináciu niektorých majiteľov servisov. Na druhej strane, Európska asociácia automobilových konštruktérov (ACEA) zotrváva na vlastnom názore: automobil nie je taký spotrebný tovar ako hociktorý iný. Preto si vyžaduje osobitný, špecifický typ distribúcie.

Nejde o malý spor: len v manufaktúrnej oblasti automobilizmu pracuje v Európe 1,9 milióna ľudí a dosahuje sa v nej obrat 400 miliárd eúr.

V utorok vypočujú poslanci Európskeho parlamentu (EP) prezidenta francúzskej spoločnosti PSA Citro‰n-Peugeot Jeana-Martina Folza a Wolfganga Schneidera, jedného z riaditeľov Ford Europe. Obaja sa budú nepochybne opierať o štúdiu Accenture. Vypracovali ju odborníci na základe rozhovorov s predstaviteľmi automobilových konštruktérov, spotrebiteľov, dodávateľov vybavenia do automobilov a koncesionárov.

Podľa názoru autorov štúdie by eventuálne skoncovanie s koncesionárskym systémom malo alarmujúce následky. Systém by úplne zanikol okolo roku 2010, radikálne by sa zmenil charakter európskeho automobilového priestoru. Vznikli by obrovské predajne, ktoré by dominovali na trhu. Takáto koncentrácia by mala negatívne následky aj pre spotrebiteľa v oblasti kvality služieb, servisných služieb a cien, uzatvára Le Figaro.

* 12 roi zll

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 313
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 217
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 998
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 141
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 220
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 205
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 116
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 111
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 872

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.