SME
Nedeľa, 9. máj, 2021 | Meniny má RolandKrížovkyKrížovky

V EÚ sa rozhoduje o budúcom systéme distribúcie automobilov

Paríž 9. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) chce ukončiť v roku 2002 súčasný spôsob výlučnej distribúcie automobilov. Konštruktéri automobilov ...

Paríž 9. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) chce ukončiť v roku 2002 súčasný spôsob výlučnej distribúcie automobilov. Konštruktéri automobilov si objednali štúdiu o následkoch tohto rozhodnutia. Jeho následky pre spotrebiteľa v oblasti služieb i cien majú byť údajne alarmujúce, informuje denník Le Figaro.

Vzťahy medzi EK a automobilovou lobby neboli nikdy také napäté ako v týchto dňoch. Správa poradenskej spoločnosti Accenture, ktorú si objednali automobiloví konštruktéri, len prileje olej do ohňa, komentuje denník. Štúdia sa má stať podkladom, z ktorého budú vychádzať predstavitelia automobilových konštruktérov v súboji s EK v nadchádzajúcich týždňoch.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Jadrom problému je na september 2002 programované skončenie systému selektívnej a výlučne v Európe zavedenej distribúcie áut, ktoré platí od roku 1985. EK sa nazdáva, že zatiaľ platný systém obsahuje prekážky na nákup lacnejších áut z jednej krajiny do druhej v Európskej únii (EÚ), ako aj diskrimináciu niektorých majiteľov servisov. Na druhej strane, Európska asociácia automobilových konštruktérov (ACEA) zotrváva na vlastnom názore: automobil nie je taký spotrebný tovar ako hociktorý iný. Preto si vyžaduje osobitný, špecifický typ distribúcie.

Nejde o malý spor: len v manufaktúrnej oblasti automobilizmu pracuje v Európe 1,9 milióna ľudí a dosahuje sa v nej obrat 400 miliárd eúr.

V utorok vypočujú poslanci Európskeho parlamentu (EP) prezidenta francúzskej spoločnosti PSA Citro‰n-Peugeot Jeana-Martina Folza a Wolfganga Schneidera, jedného z riaditeľov Ford Europe. Obaja sa budú nepochybne opierať o štúdiu Accenture. Vypracovali ju odborníci na základe rozhovorov s predstaviteľmi automobilových konštruktérov, spotrebiteľov, dodávateľov vybavenia do automobilov a koncesionárov.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa názoru autorov štúdie by eventuálne skoncovanie s koncesionárskym systémom malo alarmujúce následky. Systém by úplne zanikol okolo roku 2010, radikálne by sa zmenil charakter európskeho automobilového priestoru. Vznikli by obrovské predajne, ktoré by dominovali na trhu. Takáto koncentrácia by mala negatívne následky aj pre spotrebiteľa v oblasti kvality služieb, servisných služieb a cien, uzatvára Le Figaro.

* 12 roi zll

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 718
  2. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 135
  3. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 358
  4. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 11 139
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 369
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 474
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 8 193
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 7 961
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 6 556
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 521
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 2. etapa LIVE cez online prenos.

Sledujte ju live cez online prenos.

4 h
Vítanie ruského motorkárskeho klubu Noční vlci na bratislavskom Slavíne v roku 2016.

Proputinovské omámenie značnej časti slovenskej populácie je jedným z paranormálnych javov dneška.

3. máj
Profesor MUDr. Jozef Hašto, PhD. je popredný slovenský psychiater a psychoterapeut.

Jozef Hašto vysvetľuje, ako vzniká väzba matky a dieťaťa.

8. máj

V strane podľa odchádzajúcej členky prebieha diskusia o výmene líderky.

21 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

8. máj
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj