SME

V EÚ sa rozhoduje o budúcom systéme distribúcie automobilov

Paríž 9. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) chce ukončiť v roku 2002 súčasný spôsob výlučnej distribúcie automobilov. Konštruktéri automobilov ...

Paríž 9. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) chce ukončiť v roku 2002 súčasný spôsob výlučnej distribúcie automobilov. Konštruktéri automobilov si objednali štúdiu o následkoch tohto rozhodnutia. Jeho následky pre spotrebiteľa v oblasti služieb i cien majú byť údajne alarmujúce, informuje denník Le Figaro.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vzťahy medzi EK a automobilovou lobby neboli nikdy také napäté ako v týchto dňoch. Správa poradenskej spoločnosti Accenture, ktorú si objednali automobiloví konštruktéri, len prileje olej do ohňa, komentuje denník. Štúdia sa má stať podkladom, z ktorého budú vychádzať predstavitelia automobilových konštruktérov v súboji s EK v nadchádzajúcich týždňoch.

SkryťVypnúť reklamu

Jadrom problému je na september 2002 programované skončenie systému selektívnej a výlučne v Európe zavedenej distribúcie áut, ktoré platí od roku 1985. EK sa nazdáva, že zatiaľ platný systém obsahuje prekážky na nákup lacnejších áut z jednej krajiny do druhej v Európskej únii (EÚ), ako aj diskrimináciu niektorých majiteľov servisov. Na druhej strane, Európska asociácia automobilových konštruktérov (ACEA) zotrváva na vlastnom názore: automobil nie je taký spotrebný tovar ako hociktorý iný. Preto si vyžaduje osobitný, špecifický typ distribúcie.

Nejde o malý spor: len v manufaktúrnej oblasti automobilizmu pracuje v Európe 1,9 milióna ľudí a dosahuje sa v nej obrat 400 miliárd eúr.

V utorok vypočujú poslanci Európskeho parlamentu (EP) prezidenta francúzskej spoločnosti PSA Citro‰n-Peugeot Jeana-Martina Folza a Wolfganga Schneidera, jedného z riaditeľov Ford Europe. Obaja sa budú nepochybne opierať o štúdiu Accenture. Vypracovali ju odborníci na základe rozhovorov s predstaviteľmi automobilových konštruktérov, spotrebiteľov, dodávateľov vybavenia do automobilov a koncesionárov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa názoru autorov štúdie by eventuálne skoncovanie s koncesionárskym systémom malo alarmujúce následky. Systém by úplne zanikol okolo roku 2010, radikálne by sa zmenil charakter európskeho automobilového priestoru. Vznikli by obrovské predajne, ktoré by dominovali na trhu. Takáto koncentrácia by mala negatívne následky aj pre spotrebiteľa v oblasti kvality služieb, servisných služieb a cien, uzatvára Le Figaro.

* 12 roi zll

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 156
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 454
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 171
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 760
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 698
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 676
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 955
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 34 579
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 807
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 405
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 823
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 392
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 110
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 342
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 338
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu