SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

V EÚ sa rozhoduje o budúcom systéme distribúcie automobilov

Paríž 9. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) chce ukončiť v roku 2002 súčasný spôsob výlučnej distribúcie automobilov. Konštruktéri automobilov ...

Paríž 9. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) chce ukončiť v roku 2002 súčasný spôsob výlučnej distribúcie automobilov. Konštruktéri automobilov si objednali štúdiu o následkoch tohto rozhodnutia. Jeho následky pre spotrebiteľa v oblasti služieb i cien majú byť údajne alarmujúce, informuje denník Le Figaro.

Vzťahy medzi EK a automobilovou lobby neboli nikdy také napäté ako v týchto dňoch. Správa poradenskej spoločnosti Accenture, ktorú si objednali automobiloví konštruktéri, len prileje olej do ohňa, komentuje denník. Štúdia sa má stať podkladom, z ktorého budú vychádzať predstavitelia automobilových konštruktérov v súboji s EK v nadchádzajúcich týždňoch.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Jadrom problému je na september 2002 programované skončenie systému selektívnej a výlučne v Európe zavedenej distribúcie áut, ktoré platí od roku 1985. EK sa nazdáva, že zatiaľ platný systém obsahuje prekážky na nákup lacnejších áut z jednej krajiny do druhej v Európskej únii (EÚ), ako aj diskrimináciu niektorých majiteľov servisov. Na druhej strane, Európska asociácia automobilových konštruktérov (ACEA) zotrváva na vlastnom názore: automobil nie je taký spotrebný tovar ako hociktorý iný. Preto si vyžaduje osobitný, špecifický typ distribúcie.

Nejde o malý spor: len v manufaktúrnej oblasti automobilizmu pracuje v Európe 1,9 milióna ľudí a dosahuje sa v nej obrat 400 miliárd eúr.

V utorok vypočujú poslanci Európskeho parlamentu (EP) prezidenta francúzskej spoločnosti PSA Citro‰n-Peugeot Jeana-Martina Folza a Wolfganga Schneidera, jedného z riaditeľov Ford Europe. Obaja sa budú nepochybne opierať o štúdiu Accenture. Vypracovali ju odborníci na základe rozhovorov s predstaviteľmi automobilových konštruktérov, spotrebiteľov, dodávateľov vybavenia do automobilov a koncesionárov.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa názoru autorov štúdie by eventuálne skoncovanie s koncesionárskym systémom malo alarmujúce následky. Systém by úplne zanikol okolo roku 2010, radikálne by sa zmenil charakter európskeho automobilového priestoru. Vznikli by obrovské predajne, ktoré by dominovali na trhu. Takáto koncentrácia by mala negatívne následky aj pre spotrebiteľa v oblasti kvality služieb, servisných služieb a cien, uzatvára Le Figaro.

* 12 roi zll

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 585
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 196
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 182
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 809
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 265
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 321
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 886
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 965
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 796
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 770
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Už teraz prišlo viac ľudí ako na voľby, hodnotí testovanie Matovič (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a v Bardejove pokračovalo celoplošné testovanie na Covid-19.

Premiér Igor Matovič na tlačovej konferencii v Námestove.

Boris Kollár mal v Bratislave vážnu dopravnú nehodu

Predseda parlamentu je pri vedomí, previezli ho do nemocnice.

Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.
Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Luka Modrič strieľa gól v zápase FC Barcelona - Real Madrid.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.