SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Jesenná autoparáda

Len máloktorý motorista má rád jeseň – predzvesť zimy. Malou náplasťou pre ľudí s benzínom (naftou, plynom, elektrinou, vodíkom) v krvi je pravidelne sa striedajúci Frankfurtský a Parížsky autosalón. Tentoraz je – od 11. septembra – na rade Frankfurt.


FOTO – ARCHÍV

Minulý, predvlaňajší ročník poznamenali udalosti v USA. Tentoraz bude 11. september, dúfajme, bez podobných problémov. Čo prinesie 60. IAA (Internationale Automobil-Austellung)?

Filozofia autosalónov sa v posledných rokoch mení. Ubúda automobilov zahalených do posledného okamihu. Viacerí výrobcovia odhaľujú ich podoby už pred začiatkom autosalónu. Ide o akési dávkovanie prístupu k informáciám, aby potom nezanikli v ich prebytku v prvých dňoch autosalónu. Niektoré novinky sa však predsa len zverejnia až priamo na autosalóne.

Po vlaňajšom Paríži sme konštatovali, že súťaž francúzskych a nemeckých výrobcov sa skončila lepšie pre domácich, teraz sa zdá, že to bude asi naopak.

Výrazný nástup noviniek zaznamená nižšia stredná trieda – Volkswagen Golf, Opel Astra, Mazda 3.

VW Golf sa predstaví v piatej generácii a určite vykročí za ďalšími predanými miliónmi. Je európskym rekordérom v počte vyrobených kusov. Karoséria si zachovala svoje základné línie, retuše ju aktualizovali a omladili. Zmení sa aj technika. Najvýraznejším zlepšením je zväčšenie rázvoru a viacprvkové zavesenie kolies zadnej nápravy. Pod kapotu sa dostane široká ponuka zážihových aj vznetových motorov.

Dynamickejšiu a mladšiu tvár má aj nový Opel Astra. Na rozdiel od ohlasovaného trojdverového Golfu bude mať zatiaľ päťdverovú karosériu, výrazne predĺženú – o 14 cm. Príplatkovou (a zaujímavou) výbavou bude interaktívne zavesenie kolies IDSPlus (Interactive Driving System) s možnosťou plynulého riadenia tlmenia CDC (Continuous Damping Control). Tlačidlom sa charakteristika odpruženia mení „do športova“. Okrem toho sa do Astry dostanú adaptívne svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting). Po uvedení na trh (jar 2004) bude k dispozícii päť zážihových a tri vznetové motory.

Mazda 3 má vpredu široko sa usmievajúcu masku chladiča a bohato dimenzované predné blatníky.

Stredná trieda očakáva príchod nástupcov Volkswagena Passat a Peugeota 406 na budúci rok, niečo sa však v ponuke nájde aj teraz.

Už dlhšie je ohlasovaná Vectra Caravan, teda kombi s variabilnou ponukou usporiadania vnútorného priestoru. Z Japonska sa šíria zvesti o príchode Hondy Accord (aj verzia Tourer-kombi) s vlastným 2,2-litrovým vznetovým motorom. Trocha oneskorený príchod bude vraj vyvážený jeho kvalitou. Ďalšia japonská značka – Mitsubishi – ponúkne nový Lancer (vo verzii limuzína aj kombi).

Ďalšie automobilky ponúknu svoje prírastky v rôznych kategóriách.

Automobilka Audi dodá do agresívnejšie vyzerajúceho automobilu A8 motor W12 (331 kW/450 k), Audi S4 Cabrio bude svoje schopnosti dokazovať s motorom 4,2 V8 (253 kW/344 k). Audi A3 absolvoval svetovú premiéru v Ženeve. Na domácej pôde sa predstaví s novým motorom 1,6 FSI (85 kW/115 k) s priamym vstrekovaním benzínu.

BMW sa nostalgicky vráti k označeniu 6, ktoré sa z výrobného programu stratilo v roku 1989. Kupé 2+2 sa zaradí k luxusným športovým automobilom a nezostane nič dlžné povesti hightech. Motor 4,4 V8 bude mať maximálny výkon 245 kW (333 k), na vozovku sa bude výkon prenášať prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky, priekopnícky použitej v rade 7. K väčšiemu automobilu X5 pribudne menší súrodenec X3. Technickou lahôdkou bude pohon štyroch kolies xDrive, ktorý podľa adhéznych podmienok prenesie poháňaciu silu na jednotlivé nápravy. Väčší typ X5 podstúpil mierny facelift.

Citroën ponúkne štúdiu s označením C-Airlounge, zatiaľ prinášame len obrázok.

Daewoo postavilo na platforme Nubiry päťdverový hatchback, tvary karosérie navrhlo štúdiu Italdesign. Pri dĺžke 430 cm ponúka dostatočne veľký vnútorný priestor. K dispozícii budú tri zážihové motory s maximálnymi výkonmi od 68 kW (92 k) do 90 kW (122 k).

Ford predstaví veľkopriestorový automobil C-MAX na podvozku nového Focusa. Tento automobil sme si už mali možnosť vyskúšať na prezentácii, venovať mu budeme samostatný priestor niekedy nabudúce. Okrem toho sa má objaviť štúdia štvormiestneho automobilu Ford Visos s modernou technikou na palube. Viac informácií nie je zatiaľ k dispozícii.

Športová značka Jaguar prichádza po uvedení vznetového motora s ďalším primátom. Prvýkrát postavila kombi-Jaguar X-Type Estate. Má posilniť predaj automobilov tejto značky v novom trhovom segmente. V kombinácii s tromi zážihovými motormi bude k dispozícii pohon štyroch kolies, so vznetovým motorom 2,0D sa bude kombinovať pohon predných kolies.

Slávna športová značka Maserati prinesie na IAA luxusný športový automobil s dĺžkou 5 metrov, veľkostne konkurujúci BMW 7, Mercedesu S či Audi A8. Pod prednou kapotou bude mať motor 4,3 V8 s maximálnym výkonom 287 kW (390 k). Kombinovať sa bude s poloautomatickou 6-stupňovou prevodovkou.

Šéfdizajnér Walter de Silva postavil so svojím tímom štúdiu SEAT Altea Prototypo, ktorá sa po premiére vo Frankfurte má objaviť na jar budúceho roka ako sériový automobil. Položená je údajne na podvozku novej generácie automobilu Octavia, teda má rázvor 257,8 cm. Dĺžka automobilu je 429 cm a poháňacou jednotkou bude zážihový motor s priamym vstrekovaním 2,0 FSI.

V expozícii značky Volkswagen sa objaví aj Polo vo verzii sedan a Polo na voľný čas s priliehavým názvom Fun.

Švédska automobilka Volvo prinesie novinku S40.

Kolotoč automobilovej ponuky sa teda krúti čoraz vyšším tempom. Tak ako vmóde, kozmetike a ktovie kde všade, výrobcovia vytvárajú enormný tlak na potenciálnych zákazníkov. Vytvárajú v nich pocit, že nové autá sú výhodnejšie, lepšie, bezpečnejšie a najmä, že ich treba rýchlo, hoci aj zbytočne, kúpiť.

V rámci IAA sa bude akiste prezentovať aj ďalší vývoj v oblasti alternatívnych pohonov, konkrétne palivových článkov a v mnohých iných sférach súvisiacich s automobilizmom. Automedia bude na mieste a informácie prinesieme postupne .

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 786
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 055
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 589
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 862
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 849
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 997
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 784
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 309
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.