SME

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO - Range Rover

Range Rover je symbolom veľkého terénneho automobilu s maximálnym komfortom a výbornými jazdnými vlastnosťami nielen v teréne, ale aj v bežnej mestskej premávke. Popredné miesto medzi offroadmi si Range Rover stabilne udržiava už od svojho príchodu na trh


v roku 1970. Dobre skonštruovaná zmes komfortu, spoľahlivých jazdných a prvotriednych terénnych vlastností nezaznamenala viac ako dvadsať rokov podstatnejšiu zmenu. Až v roku 1994 sa Range Rover dočkal prvej výmeny generácií. Napriek takmer identickej karosérii Range Rover II ukrýval pod kapotou množstvo technických vylepšení. Zároveň spôsobil výrazný pokles cien exemplárov prvej generácie. Spoľahlivosť všetkých modelov spočíva v robustnej technike. Problémy elektrických súčiastok, tlmičov, netesnosti diferenciálu a posilňovača riadenia patria medzi najtypickejšie. Pomerne časté sú aj poruchy manuálnej prevodovky. Verzie s automatickou prevodovkou sú o poznanie odolnejšie. Napriek hliníkovej karosérii nie je hrdza pre Range Rover neznámym pojmom. Zvlášť pri kúpe starších modelov sa odporúča dôkladná prehliadka najčastejšie korodujúcich častí, ako sú prahy, dvere, podlaha.
Nepatrné bodky na prednej maske spôsobené kamienkami nie sú závadou. Nevýhodou tohto automobilu sú vysoké servisné poplatky, ceny náhradných dielov i enormná spotreba. V mestskej premávke je takmer nemožné dosiahnuť spotrebu menej ako 17 l/100 km. Modely vyrábané od roku 1986 s turbodieselovým motorom BMW sú o niečo úspornejšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
korózia, netesný diferenciál a posilňovač riadenia, prevodovka, elektrické súčiastky
+
dostatok priestoru
bohatá sériová výbava
silné osemvalcové motory
komfort
terénne jazdné vlastnosti
-
servisné poplatky a ceny náhradných dielov
spotreba
málo precízne riadenie
brzdy
dielenské spracovanie

Odporúčané druhy motorov
3,9 l V8 s výkonom 182 k. Silný a kultivovaný. Vyššia spotreba 15 – 20 l/100 km.
4,6 l V8 s výkonom 224 k. Veľmi kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Len s automatickou prevodovkou. Spotreba 15 - 20 l/100 km.
2,5 l turbodiesel s výkonom 113 k. Kultivovaný BMW motor. Nižšia spotreba 12 - 14 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 773
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 657
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 414
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 299
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 809
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 492
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 409
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 913
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 217
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 935
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 506
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 591
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 320
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu