SME
Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO - Range Rover

Range Rover je symbolom veľkého terénneho automobilu s maximálnym komfortom a výbornými jazdnými vlastnosťami nielen v teréne, ale aj v bežnej mestskej premávke. Popredné miesto medzi offroadmi si Range Rover stabilne udržiava už od svojho príchodu na trh


v roku 1970. Dobre skonštruovaná zmes komfortu, spoľahlivých jazdných a prvotriednych terénnych vlastností nezaznamenala viac ako dvadsať rokov podstatnejšiu zmenu. Až v roku 1994 sa Range Rover dočkal prvej výmeny generácií. Napriek takmer identickej karosérii Range Rover II ukrýval pod kapotou množstvo technických vylepšení. Zároveň spôsobil výrazný pokles cien exemplárov prvej generácie. Spoľahlivosť všetkých modelov spočíva v robustnej technike. Problémy elektrických súčiastok, tlmičov, netesnosti diferenciálu a posilňovača riadenia patria medzi najtypickejšie. Pomerne časté sú aj poruchy manuálnej prevodovky. Verzie s automatickou prevodovkou sú o poznanie odolnejšie. Napriek hliníkovej karosérii nie je hrdza pre Range Rover neznámym pojmom. Zvlášť pri kúpe starších modelov sa odporúča dôkladná prehliadka najčastejšie korodujúcich častí, ako sú prahy, dvere, podlaha.
Nepatrné bodky na prednej maske spôsobené kamienkami nie sú závadou. Nevýhodou tohto automobilu sú vysoké servisné poplatky, ceny náhradných dielov i enormná spotreba. V mestskej premávke je takmer nemožné dosiahnuť spotrebu menej ako 17 l/100 km. Modely vyrábané od roku 1986 s turbodieselovým motorom BMW sú o niečo úspornejšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
korózia, netesný diferenciál a posilňovač riadenia, prevodovka, elektrické súčiastky
+
dostatok priestoru
bohatá sériová výbava
silné osemvalcové motory
komfort
terénne jazdné vlastnosti
-
servisné poplatky a ceny náhradných dielov
spotreba
málo precízne riadenie
brzdy
dielenské spracovanie

Odporúčané druhy motorov
3,9 l V8 s výkonom 182 k. Silný a kultivovaný. Vyššia spotreba 15 – 20 l/100 km.
4,6 l V8 s výkonom 224 k. Veľmi kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Len s automatickou prevodovkou. Spotreba 15 - 20 l/100 km.
2,5 l turbodiesel s výkonom 113 k. Kultivovaný BMW motor. Nižšia spotreba 12 - 14 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  2. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  3. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  4. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  5. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  6. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  7. Zmeny v systéme revíznych postupov
  8. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 14 926
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 919
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 195
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 062
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 354
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 097
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 070
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Správa o stave republiky opozičného politika Róberta Fica.
  2. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  3. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  4. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  5. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  6. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  7. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  8. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 227 202
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 881
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 152
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 947
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 146
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 043
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 037
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 885
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu