SME

Fiat Seicento – modernejší, úspornejší a ekologický

Malý Seicento, následník Cinquecenta a v podstate aj známeho a obľúbeného Fiata 500, prišiel prednedávnom po dva a pol roku výroby s prvou väčšou modernizáciou. Za tento pomerne krátky čas sa ho predalo približne 540 000 exemplárov. Miniautomobil Fiat Sei

cento je ideálny do mesta pre svoje malé rozmery (3337/1508/1420 mm) - tu najviac vynikne jeho manévrovateľnosť v hustej mestskej premávke a schopnosť zaparkovať na malom priestore.

Fiat občerstvuje vonkajší vzhľad svojho najmenšieho modelu menšími kozmetickými úpravami jeho, pričom nepovšimnutý nezostal ani interiér a pohonné jednotky. Vonkajšie zmeny sa obmedzili na nový predný nárazník, ktorý je väčší a dovoľuje montáž svetiel do hmly. Ďalšia zmena je na prednej kapote - nové kruhové logo značky a smerové svetlá z číreho krycieho skla. Väčšie zmeny sú v interiéri, ktorý je teraz farebne pestrejší a čalúnenie je z kvalitnejších poťahových materiálov. Vo výbave Sporting sa teraz zákazník môže rozhodnúť medzi šedo-čiernym látkovým poťahom alebo červeno-čiernym koženým. Prehľadnejší je aj panel s kontrolnými prístrojmi. Novinkou vo výbave všetkých Fiatov Seicento sú digitálne hodiny. Vo výbave Sporting má Seicento interiér doplnený prvkami z materiálu imitujúci titan. Bezpečnostná technika ako ABS alebo komfortné doplnky výbavy ako klimatizácia, otváracia strecha s elektrickým ovládaním, elektrický posilňovač riadenia (Sporting ho má v sériovom vybavení) a ďalšie si zákazník môže doobjednať. Hlavnou novinkou Fiata Seicento je však nový motor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Doterajší zážihový štvorvalec s objemom 1108 cm³ s jednobodovým vstrekovaním paliva má viacbodové vstrekovanie MPI, vďaka ktorému spĺňa modernizované Seicento normu Euro 3. Prínosom nového motora je však aj jeho omnoho väčšia pružnosť. Menší motor s objemom 988 cm³ sa už do Seicenta montovať nebude.

Výkon nového motora je 40 kW/54 k, ktorý dosahuje pri otáčkach 5000 min.-1 a krútiaci moment dosahuje najvyššiu hodnotu 92 Nm pri otáčkach 2750 min.-1. Výrobca hovorí o veľmi nízkej spotrebe benzínu – 4,7 l/100 km pri mimomestskom režime, ktorou sa Seicento radí medzi špičku vo svojej kategórii. S výkonom tohto motora je malé Seicento pri celkovej hmotnosti len 735 kg veľmi dynamickým a aj dostatočne rýchlym automobilom nielen v mestskej premávke, ale aj mimo mesta, čo mu môžu závidieť aj majitelia omnoho výkonnejších vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Skromnejší batožinový priestor 170 litrov ani pri Seicente neprekračuje hranice obvyklé v tejto kategórii. Modernizovaný Fiat Seicento sa dodáva v stupňoch výbavy Young, Hobby a Sporting.

Cena základného modelu je 227 000 Sk.

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 765
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 831
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 391
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 300
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 817
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 694
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 437
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 906
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 541
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 182
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 907
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 496
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 920
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 291
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu