SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Fiat Seicento – modernejší, úspornejší a ekologický

Malý Seicento, následník Cinquecenta a v podstate aj známeho a obľúbeného Fiata 500, prišiel prednedávnom po dva a pol roku výroby s prvou väčšou modernizáciou. Za tento pomerne krátky čas sa ho predalo približne 540 000 exemplárov. Miniautomobil Fiat Sei

cento je ideálny do mesta pre svoje malé rozmery (3337/1508/1420 mm) - tu najviac vynikne jeho manévrovateľnosť v hustej mestskej premávke a schopnosť zaparkovať na malom priestore.

Fiat občerstvuje vonkajší vzhľad svojho najmenšieho modelu menšími kozmetickými úpravami jeho, pričom nepovšimnutý nezostal ani interiér a pohonné jednotky. Vonkajšie zmeny sa obmedzili na nový predný nárazník, ktorý je väčší a dovoľuje montáž svetiel do hmly. Ďalšia zmena je na prednej kapote - nové kruhové logo značky a smerové svetlá z číreho krycieho skla. Väčšie zmeny sú v interiéri, ktorý je teraz farebne pestrejší a čalúnenie je z kvalitnejších poťahových materiálov. Vo výbave Sporting sa teraz zákazník môže rozhodnúť medzi šedo-čiernym látkovým poťahom alebo červeno-čiernym koženým. Prehľadnejší je aj panel s kontrolnými prístrojmi. Novinkou vo výbave všetkých Fiatov Seicento sú digitálne hodiny. Vo výbave Sporting má Seicento interiér doplnený prvkami z materiálu imitujúci titan. Bezpečnostná technika ako ABS alebo komfortné doplnky výbavy ako klimatizácia, otváracia strecha s elektrickým ovládaním, elektrický posilňovač riadenia (Sporting ho má v sériovom vybavení) a ďalšie si zákazník môže doobjednať. Hlavnou novinkou Fiata Seicento je však nový motor.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Doterajší zážihový štvorvalec s objemom 1108 cm³ s jednobodovým vstrekovaním paliva má viacbodové vstrekovanie MPI, vďaka ktorému spĺňa modernizované Seicento normu Euro 3. Prínosom nového motora je však aj jeho omnoho väčšia pružnosť. Menší motor s objemom 988 cm³ sa už do Seicenta montovať nebude.

Výkon nového motora je 40 kW/54 k, ktorý dosahuje pri otáčkach 5000 min.-1 a krútiaci moment dosahuje najvyššiu hodnotu 92 Nm pri otáčkach 2750 min.-1. Výrobca hovorí o veľmi nízkej spotrebe benzínu – 4,7 l/100 km pri mimomestskom režime, ktorou sa Seicento radí medzi špičku vo svojej kategórii. S výkonom tohto motora je malé Seicento pri celkovej hmotnosti len 735 kg veľmi dynamickým a aj dostatočne rýchlym automobilom nielen v mestskej premávke, ale aj mimo mesta, čo mu môžu závidieť aj majitelia omnoho výkonnejších vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Skromnejší batožinový priestor 170 litrov ani pri Seicente neprekračuje hranice obvyklé v tejto kategórii. Modernizovaný Fiat Seicento sa dodáva v stupňoch výbavy Young, Hobby a Sporting.

Cena základného modelu je 227 000 Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 000
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 253
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 290
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 682
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 715
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 912
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 810
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 678
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.