SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Fiat Seicento – modernejší, úspornejší a ekologický

Malý Seicento, následník Cinquecenta a v podstate aj známeho a obľúbeného Fiata 500, prišiel prednedávnom po dva a pol roku výroby s prvou väčšou modernizáciou. Za tento pomerne krátky čas sa ho predalo približne 540 000 exemplárov. Miniautomobil Fiat Sei

cento je ideálny do mesta pre svoje malé rozmery (3337/1508/1420 mm) - tu najviac vynikne jeho manévrovateľnosť v hustej mestskej premávke a schopnosť zaparkovať na malom priestore.

Fiat občerstvuje vonkajší vzhľad svojho najmenšieho modelu menšími kozmetickými úpravami jeho, pričom nepovšimnutý nezostal ani interiér a pohonné jednotky. Vonkajšie zmeny sa obmedzili na nový predný nárazník, ktorý je väčší a dovoľuje montáž svetiel do hmly. Ďalšia zmena je na prednej kapote - nové kruhové logo značky a smerové svetlá z číreho krycieho skla. Väčšie zmeny sú v interiéri, ktorý je teraz farebne pestrejší a čalúnenie je z kvalitnejších poťahových materiálov. Vo výbave Sporting sa teraz zákazník môže rozhodnúť medzi šedo-čiernym látkovým poťahom alebo červeno-čiernym koženým. Prehľadnejší je aj panel s kontrolnými prístrojmi. Novinkou vo výbave všetkých Fiatov Seicento sú digitálne hodiny. Vo výbave Sporting má Seicento interiér doplnený prvkami z materiálu imitujúci titan. Bezpečnostná technika ako ABS alebo komfortné doplnky výbavy ako klimatizácia, otváracia strecha s elektrickým ovládaním, elektrický posilňovač riadenia (Sporting ho má v sériovom vybavení) a ďalšie si zákazník môže doobjednať. Hlavnou novinkou Fiata Seicento je však nový motor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Doterajší zážihový štvorvalec s objemom 1108 cm³ s jednobodovým vstrekovaním paliva má viacbodové vstrekovanie MPI, vďaka ktorému spĺňa modernizované Seicento normu Euro 3. Prínosom nového motora je však aj jeho omnoho väčšia pružnosť. Menší motor s objemom 988 cm³ sa už do Seicenta montovať nebude.

Výkon nového motora je 40 kW/54 k, ktorý dosahuje pri otáčkach 5000 min.-1 a krútiaci moment dosahuje najvyššiu hodnotu 92 Nm pri otáčkach 2750 min.-1. Výrobca hovorí o veľmi nízkej spotrebe benzínu – 4,7 l/100 km pri mimomestskom režime, ktorou sa Seicento radí medzi špičku vo svojej kategórii. S výkonom tohto motora je malé Seicento pri celkovej hmotnosti len 735 kg veľmi dynamickým a aj dostatočne rýchlym automobilom nielen v mestskej premávke, ale aj mimo mesta, čo mu môžu závidieť aj majitelia omnoho výkonnejších vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Skromnejší batožinový priestor 170 litrov ani pri Seicente neprekračuje hranice obvyklé v tejto kategórii. Modernizovaný Fiat Seicento sa dodáva v stupňoch výbavy Young, Hobby a Sporting.

Cena základného modelu je 227 000 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  2. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  3. Vytvor si svoju budúcnosť
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 186
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 195
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 139
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 043
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 502
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 164
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


5 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


22 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  2. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  3. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  4. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  5. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  6. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  7. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 204 852
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 814
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 847
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 941
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 491
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 962
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu