Bratislava 10. septembra (TASR) - V auguste tohto roku sa na Slovensku predalo 6 480 osobných a malých nákladných automobilov, čo oproti rovnakému obdobiu minulého roku predstavuje 41,42-% nárast.
Napriek tomu, že oproti júlu sa predalo o 584 vozidiel menej, výsledky od začiatku roku smerujú k prekonaniu krízy z rokov 1999 a 2000, kedy si ku konečnému spotrebiteľovi našlo cestu asi 60 000 vozidiel.
V ôsmom kalendárnom mesiaci si s 3 139 predanými automobilmi najlepšie na trhu viedla značka Škoda (54,31-% podiel), nasledovaná Renaultom so 502 predanými modelmi (10,02 %). Prvú trojku uzatvoril Volkswagen, ktorý umiestnil na trhu 363 vozidiel (6,38 %). Za ním nasleduje Opel (466 automobilov, 4,67 %) a Daewoo (240 automobilov, 3,65 %), ktoré z júlového piateho miesta vytlačilo značku Peugeot.
Medzi najpredávanejšími konkrétnymi modelmi značiek osobných automobilov figurujú vo vzostupnom poradí Škoda Fabia C (1 267 kusov), Škoda Octavia Combi (812), Škoda Felicia C (670), Škoda Fabia Sedan (390) a Renault Thalia (292).
* wil zll