SME

EK navrhuje zjednotenie spotrebnej dane na palivá pre nákladné vozidlá v EÚ

Brusel 10. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) žiada zjednotenie spotrebnej dane na palivá pre nákladné vozidlá v Európskej únii (EÚ), neplánuje ...

Brusel 10. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) žiada zjednotenie spotrebnej dane na palivá pre nákladné vozidlá v Európskej únii (EÚ), neplánuje však navrhnúť zladenie daní pre palivá pre osobné vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

EK uvádza, že daňové sadzby za naftu pre nákladné vozidlá by mali byť vyššie než súčasný priemer v Európskej únii (EÚ). Podľa jej údajov takéto zladenie zlepší situáciu na liberalizovanom trhu cestnej dopravy.

Ako informuje agentúra Reuters, súčasné sadzby sa pohybujú v rozpätí od 245 EUR (221,9 USD) na 1 000 litrov v najlacnejšej krajine, Grécku, až po 765 EUR v najdrahšom štáte, Británii. Doteraz platný zákon z roka 1992 určuje len minimálnu sadzbu 245 EUR, neurčuje však najvyššiu možnú sadzbu. Návrh EK teda stanoví aj strop pre zdaňovanie palív.

SkryťVypnúť reklamu

Britská Asociácia nákladnej dopravy privítala tento návrh a vypočítala, že dopravné firmy v krajine môžu usporiť tri miliardy libier (4,40 miliardy USD) ročne, ak ceny palív klesnú zo súčasných 46 na 21 pencí za liter.

Predstaviteľ Medzinárodnej únie cestnej dopravy (IRU) Winfried Rockmann sa však k návrhu postavil opatrne. Podľa jeho názoru totiž dopravné firmy síce vítajú základný nápad v návrhu EK, všetko však rozhodne až otázka výšky daní.

EK tento návrh uvádza v dokumente, ktorého úlohou je obmedziť zahltenie ciest a škody na životnom prostredí, ako aj znížiť počet dopravných nehôd. Dokument obsahuje 60 odporúčaní pre zlepšenie dopravných systémov v EÚ, ani jeden však nepredstavuje kompletný legislatívny návrh. Zmeny v daňových pravidlách EÚ, napríklad, zladenie daní na naftu, navyše budú vyžadovať súhlas každej členskej krajiny EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

(1 EUR = 43,251 SKK, 1 GBP = 70,338 SKK, 1 USD = 48,344 SKK)

* 1 sov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 535
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 799
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 052
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 755
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 343
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 803
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 619
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 234
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  2. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  3. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  4. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  6. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  7. Dagmar Szabó: "Rodičmi nie sme na polovičný úväzok. Počúvajme deti – nie paragrafy."
  8. František Kukura: Deus omnipotens est. Slovenská politika to dávno presiahla.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 670
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 724
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 773
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 712
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 543
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 272
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 900
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 369
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu