Ruhrgas a Aral vybudujú v Nemecku tisíc čerpadiel na zásobovanie plynom

Düsseldorf 11.septembra (TASR) - Ruhrgas ako najväčší nemecký plynárenský koncern a Aral ako najväčší prevádzkovateľ čerpacích staníc (2 400 v krajine) ...

Düsseldorf 11.septembra (TASR) - Ruhrgas ako najväčší nemecký plynárenský koncern a Aral ako najväčší prevádzkovateľ čerpacích staníc (2 400 v krajine) v nasledujúcich 5 rokoch vybudujú v Nemecku minimálne 1 000 čerpacích stojanov pre vozidlá na plynový pohon.

Plyn ako palivo v nákladných a osobných automobiloch zostáva výhodnejší aj napriek tomu, že osobné vozidlo s úpravou motora na spaľovanie plynu je drahšie o 10 až 15 % než na spaľovanie benzínu či nafty. Úprava nákladných vozidiel je drahšia až o 20 %. Plyn ako palivo je lacnejší oproti benzínu až o 40 % a vláda bude poskytovať prevádzkovateľom vozidiel na plynový pohon citeľné daňové úľavy až do roku 2009.

Cena vozidiel s motorom na plyn však v budúcnosti bude určite nižšia, ak o ne bude na trhu väčší záujem.

V Nemecku je teraz na benzínových staniciach 180 stojanov s plynom, a preto prevádzkovatelia, ak idú do "odľahlejších oblastí", musia rátať s tým, že budú musieť prepínať auto z plynu na benzín.

V krajine je teraz v prevádzke asi 10 000 automobilov na plynový pohon, a to najmä v plynárenských spoločnostiach a podnikoch verejnej dopravy. Taliansko má takýchto vozidiel 370 000. Automobilka FIAT ponúka už sériu svojich vozidiel s plynovými motormi. Vo svete je takýchto vozidiel približne 1,1 milióna, čo je však len 0,2 % svetovej dopravnej flotily. Informoval nemecký denník Die Welt.

* jns gl

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 13 389
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 799
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 700
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 965
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 829
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 206
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 172
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 568
  10. Splnený sen 559

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

KULTÚRA

Belgické rádio a minca medzi polkami zadku. Ako Suchet oživil svojho Poirota

Najťažší bol posledný deň nakrúcania.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.