Všestranný talent

Mazda 2 1,4i je štvrtý nový model zosobňujúci generačnú obmenu áut japonskej značky. Produkujú ho vo Valencii. Na rovnakej platforme, s takmer rovnakými motormi a konštrukčnými prvkami spolu s Fordom Fiesta, vznikajú dve autá rôznych značiek. Znížili ...


Mazda 2 1,4i je štvrtý nový model zosobňujúci generačnú obmenu áut japonskej značky. Produkujú ho vo Valencii. Na rovnakej platforme, s takmer rovnakými motormi a konštrukčnými prvkami spolu s Fordom Fiesta, vznikajú dve autá rôznych značiek. Znížili sa tak náklady, výroba dosahuje vyššiu efektívnosť. No Mazda 2 nie je len značkovou modifikáciou.

Vzhľad

Podobnosť s Mazdou 6 nie je náhodná: päťuholníková mriežka chladiča, výrazné línie prednej kapoty, dravé svetlomety, športový predný spojler s integrovanými hmlovkami. Nástupkyňa typov Demio a „stodvadsaťjednotky“ pribrala i narástla. Zadná časť s veľkými výklopnými dverami pripomína Alfu 145. Zvonka športová elegancia, vnútri praktickosť.

Interiér

Na sedadlách sa nemusí neprimerane tlačiť ani päť dospelých. Výškou 154,5 cm Mazda 2 prekonáva väčšinu konkurencie. Výškovo nastaviteľný volant, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie, elektricky ovládané okná, množstvo odkladacích schránok. Prehľadná prístrojovka so stredovou konzolou z lešteného kovu. Príjemné kruhové ovládače i odkladacia schránka na cédečká navrchu prístrojovej dosky. Neprakticky umiestnený ovládač hlasitosti audiosústavy. Možnosť ovládania aj na volante. Vodič má istý problém pohodlne „odložiť“ ľavú nohu. Vysoké sedadlá vpredu výškovo nastaviteľné. Základný objem batožinového priestoru 267 l je porovnateľný napríklad s Fabiou. Jeho prednosti sa však ukážu pri sklápaní zadných či spolujazdcovho sedadla. Objem pre batožinu sa zväčší až na 1044 l. Nakladanie nie je problémom vďaka nízkej nakladacej hrane a širokým zadným výklopným dverám.

Motor

Testovaný 1,4 l je v strede benzínovej ponuky. Výkon 80 k, maximálny krútiaci moment 124 Nm pri 3500 ot./min. Šestnásťventilový štvorvalec sa montuje aj do nových Fordov Fiesta. Je svižný, dynamický, postačujúci pre bežnú jazdu po meste i občas na dlhšie trasy. Nami testovaná Mazda zrýchlila na stovku za 13,9 sekundy. Najvyššia rýchlosť 164 km/h.

Prevodovka

Päťstupňový manuál. Radiaca páka má krátke a presné dráhy jednotlivých rýchlostných stupňov. Presnosť riadenia priaznivo ovplyvňuje citlivý hydraulický posilňovač. Za príplatok sa dá práve tento typ Mazdy 2 vybaviť aj prevodovkou ASM s možnosťou automatického radenia. Daňou je o málo horšia dynamika.

Bezpečnosť

Mimoriadne tuhá karoséria, sériovo ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, systém ovládania jazdnej stability DSC v najvyššom stupni výbavy Sport. Dvojfázové čelné airbagy. Za príplatok až 6 – k štandardným čelným pribudnú okenné a bočné.

Hospodárnosť

Spotreba v meste necelých 9 litrov na 100 km, mimo mesta mierna nad 5 l, priemerne 6,5 l/100 km. Nie je teda žrútom. V ponuke ešte úspornejší dieselový variant s rovnakým objemom motora a systémom common-rail – priemerná spotreba 4,5 l nafty na 100 km.

Záver

Solídny, moderný kompaktný automobil. Vrtký, praktický, dobre ovládateľný. Najmä na výšku veľmi priestorný, bohatá (aj príplatková) výbava. Vážny konkurent ktorémukoľvek vozidlu v triede. MILOŠ DUBOVSKÝ

Foto – autor, archív

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 383
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 208
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 454
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 152
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 464
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 344
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 273
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 214
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 121
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 064

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

SVET

Pomáha aj NASA. Nájdu stratenú ponorku v rozbúrenom mori?

Ak sa ponorka potopila, námorníkom zostal vzduch len na pár dní.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.