Všestranný talent

Mazda 2 1,4i je štvrtý nový model zosobňujúci generačnú obmenu áut japonskej značky. Produkujú ho vo Valencii. Na rovnakej platforme, s takmer rovnakými motormi a konštrukčnými prvkami spolu s Fordom Fiesta, vznikajú dve autá rôznych značiek. Znížili ...


Mazda 2 1,4i je štvrtý nový model zosobňujúci generačnú obmenu áut japonskej značky. Produkujú ho vo Valencii. Na rovnakej platforme, s takmer rovnakými motormi a konštrukčnými prvkami spolu s Fordom Fiesta, vznikajú dve autá rôznych značiek. Znížili sa tak náklady, výroba dosahuje vyššiu efektívnosť. No Mazda 2 nie je len značkovou modifikáciou.

Vzhľad

Podobnosť s Mazdou 6 nie je náhodná: päťuholníková mriežka chladiča, výrazné línie prednej kapoty, dravé svetlomety, športový predný spojler s integrovanými hmlovkami. Nástupkyňa typov Demio a „stodvadsaťjednotky“ pribrala i narástla. Zadná časť s veľkými výklopnými dverami pripomína Alfu 145. Zvonka športová elegancia, vnútri praktickosť.

Interiér

Na sedadlách sa nemusí neprimerane tlačiť ani päť dospelých. Výškou 154,5 cm Mazda 2 prekonáva väčšinu konkurencie. Výškovo nastaviteľný volant, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie, elektricky ovládané okná, množstvo odkladacích schránok. Prehľadná prístrojovka so stredovou konzolou z lešteného kovu. Príjemné kruhové ovládače i odkladacia schránka na cédečká navrchu prístrojovej dosky. Neprakticky umiestnený ovládač hlasitosti audiosústavy. Možnosť ovládania aj na volante. Vodič má istý problém pohodlne „odložiť“ ľavú nohu. Vysoké sedadlá vpredu výškovo nastaviteľné. Základný objem batožinového priestoru 267 l je porovnateľný napríklad s Fabiou. Jeho prednosti sa však ukážu pri sklápaní zadných či spolujazdcovho sedadla. Objem pre batožinu sa zväčší až na 1044 l. Nakladanie nie je problémom vďaka nízkej nakladacej hrane a širokým zadným výklopným dverám.

Motor

Testovaný 1,4 l je v strede benzínovej ponuky. Výkon 80 k, maximálny krútiaci moment 124 Nm pri 3500 ot./min. Šestnásťventilový štvorvalec sa montuje aj do nových Fordov Fiesta. Je svižný, dynamický, postačujúci pre bežnú jazdu po meste i občas na dlhšie trasy. Nami testovaná Mazda zrýchlila na stovku za 13,9 sekundy. Najvyššia rýchlosť 164 km/h.

Prevodovka

Päťstupňový manuál. Radiaca páka má krátke a presné dráhy jednotlivých rýchlostných stupňov. Presnosť riadenia priaznivo ovplyvňuje citlivý hydraulický posilňovač. Za príplatok sa dá práve tento typ Mazdy 2 vybaviť aj prevodovkou ASM s možnosťou automatického radenia. Daňou je o málo horšia dynamika.

Bezpečnosť

Mimoriadne tuhá karoséria, sériovo ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, systém ovládania jazdnej stability DSC v najvyššom stupni výbavy Sport. Dvojfázové čelné airbagy. Za príplatok až 6 – k štandardným čelným pribudnú okenné a bočné.

Hospodárnosť

Spotreba v meste necelých 9 litrov na 100 km, mimo mesta mierna nad 5 l, priemerne 6,5 l/100 km. Nie je teda žrútom. V ponuke ešte úspornejší dieselový variant s rovnakým objemom motora a systémom common-rail – priemerná spotreba 4,5 l nafty na 100 km.

Záver

Solídny, moderný kompaktný automobil. Vrtký, praktický, dobre ovládateľný. Najmä na výšku veľmi priestorný, bohatá (aj príplatková) výbava. Vážny konkurent ktorémukoľvek vozidlu v triede. MILOŠ DUBOVSKÝ

Foto – autor, archív

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.