Všestranný talent

Mazda 2 1,4i je štvrtý nový model zosobňujúci generačnú obmenu áut japonskej značky. Produkujú ho vo Valencii. Na rovnakej platforme, s takmer rovnakými motormi a konštrukčnými prvkami spolu s Fordom Fiesta, vznikajú dve autá rôznych značiek. Znížili ...


Mazda 2 1,4i je štvrtý nový model zosobňujúci generačnú obmenu áut japonskej značky. Produkujú ho vo Valencii. Na rovnakej platforme, s takmer rovnakými motormi a konštrukčnými prvkami spolu s Fordom Fiesta, vznikajú dve autá rôznych značiek. Znížili sa tak náklady, výroba dosahuje vyššiu efektívnosť. No Mazda 2 nie je len značkovou modifikáciou.

Vzhľad

Podobnosť s Mazdou 6 nie je náhodná: päťuholníková mriežka chladiča, výrazné línie prednej kapoty, dravé svetlomety, športový predný spojler s integrovanými hmlovkami. Nástupkyňa typov Demio a „stodvadsaťjednotky“ pribrala i narástla. Zadná časť s veľkými výklopnými dverami pripomína Alfu 145. Zvonka športová elegancia, vnútri praktickosť.

Interiér

Na sedadlách sa nemusí neprimerane tlačiť ani päť dospelých. Výškou 154,5 cm Mazda 2 prekonáva väčšinu konkurencie. Výškovo nastaviteľný volant, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie, elektricky ovládané okná, množstvo odkladacích schránok. Prehľadná prístrojovka so stredovou konzolou z lešteného kovu. Príjemné kruhové ovládače i odkladacia schránka na cédečká navrchu prístrojovej dosky. Neprakticky umiestnený ovládač hlasitosti audiosústavy. Možnosť ovládania aj na volante. Vodič má istý problém pohodlne „odložiť“ ľavú nohu. Vysoké sedadlá vpredu výškovo nastaviteľné. Základný objem batožinového priestoru 267 l je porovnateľný napríklad s Fabiou. Jeho prednosti sa však ukážu pri sklápaní zadných či spolujazdcovho sedadla. Objem pre batožinu sa zväčší až na 1044 l. Nakladanie nie je problémom vďaka nízkej nakladacej hrane a širokým zadným výklopným dverám.

Motor

Testovaný 1,4 l je v strede benzínovej ponuky. Výkon 80 k, maximálny krútiaci moment 124 Nm pri 3500 ot./min. Šestnásťventilový štvorvalec sa montuje aj do nových Fordov Fiesta. Je svižný, dynamický, postačujúci pre bežnú jazdu po meste i občas na dlhšie trasy. Nami testovaná Mazda zrýchlila na stovku za 13,9 sekundy. Najvyššia rýchlosť 164 km/h.

Prevodovka

Päťstupňový manuál. Radiaca páka má krátke a presné dráhy jednotlivých rýchlostných stupňov. Presnosť riadenia priaznivo ovplyvňuje citlivý hydraulický posilňovač. Za príplatok sa dá práve tento typ Mazdy 2 vybaviť aj prevodovkou ASM s možnosťou automatického radenia. Daňou je o málo horšia dynamika.

Bezpečnosť

Mimoriadne tuhá karoséria, sériovo ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, systém ovládania jazdnej stability DSC v najvyššom stupni výbavy Sport. Dvojfázové čelné airbagy. Za príplatok až 6 – k štandardným čelným pribudnú okenné a bočné.

Hospodárnosť

Spotreba v meste necelých 9 litrov na 100 km, mimo mesta mierna nad 5 l, priemerne 6,5 l/100 km. Nie je teda žrútom. V ponuke ešte úspornejší dieselový variant s rovnakým objemom motora a systémom common-rail – priemerná spotreba 4,5 l nafty na 100 km.

Záver

Solídny, moderný kompaktný automobil. Vrtký, praktický, dobre ovládateľný. Najmä na výšku veľmi priestorný, bohatá (aj príplatková) výbava. Vážny konkurent ktorémukoľvek vozidlu v triede. MILOŠ DUBOVSKÝ

Foto – autor, archív

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 614
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 122
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 002
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 488
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 640
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 544
  7. Kam do tepla v januári? 1 940
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 779
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 587
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 950

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan skončil v záverečnej etape na Tour Down Under tretí a vyhral bodovaciu súťaž

V etape triumfoval André Greipel, celkovým víťazom sa stal Daryl Impey.

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trumpovi neveria, že nie je rasista.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.