SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Všestranný talent

Mazda 2 1,4i je štvrtý nový model zosobňujúci generačnú obmenu áut japonskej značky. Produkujú ho vo Valencii. Na rovnakej platforme, s takmer rovnakými motormi a konštrukčnými prvkami spolu s Fordom Fiesta, vznikajú dve autá rôznych značiek. Znížili ...


Mazda 2 1,4i je štvrtý nový model zosobňujúci generačnú obmenu áut japonskej značky. Produkujú ho vo Valencii. Na rovnakej platforme, s takmer rovnakými motormi a konštrukčnými prvkami spolu s Fordom Fiesta, vznikajú dve autá rôznych značiek. Znížili sa tak náklady, výroba dosahuje vyššiu efektívnosť. No Mazda 2 nie je len značkovou modifikáciou.

Vzhľad

Podobnosť s Mazdou 6 nie je náhodná: päťuholníková mriežka chladiča, výrazné línie prednej kapoty, dravé svetlomety, športový predný spojler s integrovanými hmlovkami. Nástupkyňa typov Demio a „stodvadsaťjednotky“ pribrala i narástla. Zadná časť s veľkými výklopnými dverami pripomína Alfu 145. Zvonka športová elegancia, vnútri praktickosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Interiér

Na sedadlách sa nemusí neprimerane tlačiť ani päť dospelých. Výškou 154,5 cm Mazda 2 prekonáva väčšinu konkurencie. Výškovo nastaviteľný volant, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie, elektricky ovládané okná, množstvo odkladacích schránok. Prehľadná prístrojovka so stredovou konzolou z lešteného kovu. Príjemné kruhové ovládače i odkladacia schránka na cédečká navrchu prístrojovej dosky. Neprakticky umiestnený ovládač hlasitosti audiosústavy. Možnosť ovládania aj na volante. Vodič má istý problém pohodlne „odložiť“ ľavú nohu. Vysoké sedadlá vpredu výškovo nastaviteľné. Základný objem batožinového priestoru 267 l je porovnateľný napríklad s Fabiou. Jeho prednosti sa však ukážu pri sklápaní zadných či spolujazdcovho sedadla. Objem pre batožinu sa zväčší až na 1044 l. Nakladanie nie je problémom vďaka nízkej nakladacej hrane a širokým zadným výklopným dverám.

SkryťVypnúť reklamu

Motor

Testovaný 1,4 l je v strede benzínovej ponuky. Výkon 80 k, maximálny krútiaci moment 124 Nm pri 3500 ot./min. Šestnásťventilový štvorvalec sa montuje aj do nových Fordov Fiesta. Je svižný, dynamický, postačujúci pre bežnú jazdu po meste i občas na dlhšie trasy. Nami testovaná Mazda zrýchlila na stovku za 13,9 sekundy. Najvyššia rýchlosť 164 km/h.

Prevodovka

Päťstupňový manuál. Radiaca páka má krátke a presné dráhy jednotlivých rýchlostných stupňov. Presnosť riadenia priaznivo ovplyvňuje citlivý hydraulický posilňovač. Za príplatok sa dá práve tento typ Mazdy 2 vybaviť aj prevodovkou ASM s možnosťou automatického radenia. Daňou je o málo horšia dynamika.

Bezpečnosť

Mimoriadne tuhá karoséria, sériovo ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, systém ovládania jazdnej stability DSC v najvyššom stupni výbavy Sport. Dvojfázové čelné airbagy. Za príplatok až 6 – k štandardným čelným pribudnú okenné a bočné.

SkryťVypnúť reklamu

Hospodárnosť

Spotreba v meste necelých 9 litrov na 100 km, mimo mesta mierna nad 5 l, priemerne 6,5 l/100 km. Nie je teda žrútom. V ponuke ešte úspornejší dieselový variant s rovnakým objemom motora a systémom common-rail – priemerná spotreba 4,5 l nafty na 100 km.

Záver

Solídny, moderný kompaktný automobil. Vrtký, praktický, dobre ovládateľný. Najmä na výšku veľmi priestorný, bohatá (aj príplatková) výbava. Vážny konkurent ktorémukoľvek vozidlu v triede. MILOŠ DUBOVSKÝ

Foto – autor, archív

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 234
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 677
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 7 979
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 481
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  2. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  3. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  4. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  8. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 349
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 030
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 361
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 852
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 030
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 668
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 656
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 225
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu