SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Kupujeme ojazdené auto: Suzuki Vitara

Prvá dvojdverová verzia tohto obľúbeného off-roadu si začala raziť cestu terénom v roku 1988. O tri roky neskôr sa k nej pridala aj dlhšia štvordverová a obe si získali početný zástup priaznivcov



. Kompaktná karoséria, robustná technika a výborné jazdné vlastnosti bez ohľadu na terén umožnili Vitare jednoduchý vstup i na bežné mestské komunikácie. Kratšia verzia má navyše výhodu pri hľadaní vhodného miesta na parkovanie.

Vysoká pozícia sedadiel umožňuje výborný výhľad a značne zjednodušuje manévrovanie. Pri výpočte dobrých vlastností treba jednoznačne pochváliť redukčnú prevodovku. Napriek predurčeniu zdolávať nástrahy neupravených terénov sa Vitara dokázala na asfalte presadiť v takej miere, že nie je problém pri kúpe ojazdenej verzie naraziť na takú, ktorá jazdila výlučne po ňom. V každom prípade sa odporúča nechať odborníkom dôkladne skontrolovať podvozok a u modelov so snímateľnou strechou je dobré preveriť jej utesnenie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Podľa štatistík poruchovosti sú na tom aj najstaršie verzie veľmi dobre. Typickým nedostatkom je korózia výfuku a karosérie. Kritizovaná je častá nefunkčnosť zadných svetiel  a rezervy možno nájsť aj na brzdovej sústave. Vzhľadom na charakter vozidla si musia pasažieri zvyknúť na tvrdšie pruženie. Závažnejšie problémy sa vyskytujú iba veľmi zriedkavo a Suzuki Vitara má všetky predpoklady spoľahlivo slúžiť aj druhému majiteľovi.

Typické slabé miesta

brzdová sústava, elektrické poruchy, výfuková sústava

+
jazdné vlastnosti v teréne
redukčná prevodovka
kompaktná karoséria
robustná technika
dobrý výhľad

-
málo komfortné pruženie
málo precízne riadenie
menej priestoru v dvojdverovej verzii
malý batožinový priestor
aerodynamický hluk

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 82 k. Priemerne kultivovaný, akceptovateľné jazdné vlastnosti. Spotreba 10 l/100 km.
2,0 l V6 s výkonom 136 k. Tichý chod, dobré jazdné vlastnosti aj pri nízkych otáčkach. Spotreba 12 l/100 km.
2,0 l turbodiesel s výkonom 87 k. Silný, trochu hlučnejší. Spotreba 9 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Ceny:
Suzuki Grand Vitara 2.0 VX: nová cena 869 600,-
2000 642 700,-
1999 522 300,-
1998 438 700,-
1997 309 900,-
1996 249 500,-
1995 168 500,-
Staršie ceny nie sú k dispozícii, predtým (od roku 1992) sa vyrábala verzia s motorom 1,6.
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

Skryť Vypnúť reklamu

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 729
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 009
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 541
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 277
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 552
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 462
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 301
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 321
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 602
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.