SME
Utorok, 6. jún, 2023 | Meniny má Norbert
reklama

Kupujeme ojazdené auto: Suzuki Vitara

Prvá dvojdverová verzia tohto obľúbeného off-roadu si začala raziť cestu terénom v roku 1988. O tri roky neskôr sa k nej pridala aj dlhšia štvordverová a obe si získali početný zástup priaznivcov



. Kompaktná karoséria, robustná technika a výborné jazdné vlastnosti bez ohľadu na terén umožnili Vitare jednoduchý vstup i na bežné mestské komunikácie. Kratšia verzia má navyše výhodu pri hľadaní vhodného miesta na parkovanie.

Vysoká pozícia sedadiel umožňuje výborný výhľad a značne zjednodušuje manévrovanie. Pri výpočte dobrých vlastností treba jednoznačne pochváliť redukčnú prevodovku. Napriek predurčeniu zdolávať nástrahy neupravených terénov sa Vitara dokázala na asfalte presadiť v takej miere, že nie je problém pri kúpe ojazdenej verzie naraziť na takú, ktorá jazdila výlučne po ňom. V každom prípade sa odporúča nechať odborníkom dôkladne skontrolovať podvozok a u modelov so snímateľnou strechou je dobré preveriť jej utesnenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa štatistík poruchovosti sú na tom aj najstaršie verzie veľmi dobre. Typickým nedostatkom je korózia výfuku a karosérie. Kritizovaná je častá nefunkčnosť zadných svetiel  a rezervy možno nájsť aj na brzdovej sústave. Vzhľadom na charakter vozidla si musia pasažieri zvyknúť na tvrdšie pruženie. Závažnejšie problémy sa vyskytujú iba veľmi zriedkavo a Suzuki Vitara má všetky predpoklady spoľahlivo slúžiť aj druhému majiteľovi.

Typické slabé miesta

brzdová sústava, elektrické poruchy, výfuková sústava

+
jazdné vlastnosti v teréne
redukčná prevodovka
kompaktná karoséria
robustná technika
dobrý výhľad

-
málo komfortné pruženie
málo precízne riadenie
menej priestoru v dvojdverovej verzii
malý batožinový priestor
aerodynamický hluk

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 82 k. Priemerne kultivovaný, akceptovateľné jazdné vlastnosti. Spotreba 10 l/100 km.
2,0 l V6 s výkonom 136 k. Tichý chod, dobré jazdné vlastnosti aj pri nízkych otáčkach. Spotreba 12 l/100 km.
2,0 l turbodiesel s výkonom 87 k. Silný, trochu hlučnejší. Spotreba 9 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ceny:
Suzuki Grand Vitara 2.0 VX: nová cena 869 600,-
2000 642 700,-
1999 522 300,-
1998 438 700,-
1997 309 900,-
1996 249 500,-
1995 168 500,-
Staršie ceny nie sú k dispozícii, predtým (od roku 1992) sa vyrábala verzia s motorom 1,6.
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  3. Myslite na zdravie močových ciest!
  4. Trápi vás únava alebo bolesti hlavy? Máme pre vás riešenie!
  5. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  8. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo
  1. Čo priznali rodičia?
  2. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  3. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  4. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  7. Tesco naplno spúšťa svoj Online Club
  8. Po košickom úspechu pobočka aj v Bratislave
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 13 355
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 11 744
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 11 281
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 9 834
  5. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 568
  6. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 628
  7. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 5 940
  8. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 887
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Toto Rusi ešte nezažili, hovorí generál John Allen.


10 h
Voda z Kachovskej priehrady zaplavila ulice.

Zhrnutie udalostí týždňa.


6 h

Bude Fero Joke robiť aj pred voľbami satirické videá o politike?


a 1 ďalší 3 h
Menštruačná chudoba je problém aj na Slovensku.

Ženy žijúce v chudobe zvažujú, či kúpiť vložky, alebo jedlo.


5. jún
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Ako Briti ničili nemecké priehrady, skákajúce bomby Barnesa Wallisa.
  2. Martina Paulenová: O písaní
  3. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti.
  4. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCIX - Lentini, alebo Tam za múrom je Etna.
  5. Ján Valchár: O Kachovke a následkoch
  6. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku
  7. Bratislavské dobrovoľnícke centrum: Ako začať s dobrovoľníctvom vo firme. Týždeň dobrovoľníctva 2023
  8. Věra Tepličková: Malá spomienka na Prahu...
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 58 272
  2. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 14 267
  3. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 960
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 588
  5. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 746
  6. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 7 569
  7. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 626
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 068
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu