SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Kupujeme ojazdené auto: Suzuki Vitara

Prvá dvojdverová verzia tohto obľúbeného off-roadu si začala raziť cestu terénom v roku 1988. O tri roky neskôr sa k nej pridala aj dlhšia štvordverová a obe si získali početný zástup priaznivcov



. Kompaktná karoséria, robustná technika a výborné jazdné vlastnosti bez ohľadu na terén umožnili Vitare jednoduchý vstup i na bežné mestské komunikácie. Kratšia verzia má navyše výhodu pri hľadaní vhodného miesta na parkovanie.

Vysoká pozícia sedadiel umožňuje výborný výhľad a značne zjednodušuje manévrovanie. Pri výpočte dobrých vlastností treba jednoznačne pochváliť redukčnú prevodovku. Napriek predurčeniu zdolávať nástrahy neupravených terénov sa Vitara dokázala na asfalte presadiť v takej miere, že nie je problém pri kúpe ojazdenej verzie naraziť na takú, ktorá jazdila výlučne po ňom. V každom prípade sa odporúča nechať odborníkom dôkladne skontrolovať podvozok a u modelov so snímateľnou strechou je dobré preveriť jej utesnenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podľa štatistík poruchovosti sú na tom aj najstaršie verzie veľmi dobre. Typickým nedostatkom je korózia výfuku a karosérie. Kritizovaná je častá nefunkčnosť zadných svetiel  a rezervy možno nájsť aj na brzdovej sústave. Vzhľadom na charakter vozidla si musia pasažieri zvyknúť na tvrdšie pruženie. Závažnejšie problémy sa vyskytujú iba veľmi zriedkavo a Suzuki Vitara má všetky predpoklady spoľahlivo slúžiť aj druhému majiteľovi.

Typické slabé miesta

brzdová sústava, elektrické poruchy, výfuková sústava

+
jazdné vlastnosti v teréne
redukčná prevodovka
kompaktná karoséria
robustná technika
dobrý výhľad

-
málo komfortné pruženie
málo precízne riadenie
menej priestoru v dvojdverovej verzii
malý batožinový priestor
aerodynamický hluk

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 82 k. Priemerne kultivovaný, akceptovateľné jazdné vlastnosti. Spotreba 10 l/100 km.
2,0 l V6 s výkonom 136 k. Tichý chod, dobré jazdné vlastnosti aj pri nízkych otáčkach. Spotreba 12 l/100 km.
2,0 l turbodiesel s výkonom 87 k. Silný, trochu hlučnejší. Spotreba 9 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny:
Suzuki Grand Vitara 2.0 VX: nová cena 869 600,-
2000 642 700,-
1999 522 300,-
1998 438 700,-
1997 309 900,-
1996 249 500,-
1995 168 500,-
Staršie ceny nie sú k dispozícii, predtým (od roku 1992) sa vyrábala verzia s motorom 1,6.
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 645
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 323
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 445
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 847
  5. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 5 526
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 788
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 648
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 180
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  4. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  5. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  6. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  7. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  8. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 997
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 028
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 5 155
  4. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 321
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 151
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 782
  7. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 3 689
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 315
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu