Kupujeme ojazdené auto: Suzuki Vitara

Prvá dvojdverová verzia tohto obľúbeného off-roadu si začala raziť cestu terénom v roku 1988. O tri roky neskôr sa k nej pridala aj dlhšia štvordverová a obe si získali početný zástup priaznivcov



. Kompaktná karoséria, robustná technika a výborné jazdné vlastnosti bez ohľadu na terén umožnili Vitare jednoduchý vstup i na bežné mestské komunikácie. Kratšia verzia má navyše výhodu pri hľadaní vhodného miesta na parkovanie.

Vysoká pozícia sedadiel umožňuje výborný výhľad a značne zjednodušuje manévrovanie. Pri výpočte dobrých vlastností treba jednoznačne pochváliť redukčnú prevodovku. Napriek predurčeniu zdolávať nástrahy neupravených terénov sa Vitara dokázala na asfalte presadiť v takej miere, že nie je problém pri kúpe ojazdenej verzie naraziť na takú, ktorá jazdila výlučne po ňom. V každom prípade sa odporúča nechať odborníkom dôkladne skontrolovať podvozok a u modelov so snímateľnou strechou je dobré preveriť jej utesnenie.

Podľa štatistík poruchovosti sú na tom aj najstaršie verzie veľmi dobre. Typickým nedostatkom je korózia výfuku a karosérie. Kritizovaná je častá nefunkčnosť zadných svetiel  a rezervy možno nájsť aj na brzdovej sústave. Vzhľadom na charakter vozidla si musia pasažieri zvyknúť na tvrdšie pruženie. Závažnejšie problémy sa vyskytujú iba veľmi zriedkavo a Suzuki Vitara má všetky predpoklady spoľahlivo slúžiť aj druhému majiteľovi.

Typické slabé miesta

brzdová sústava, elektrické poruchy, výfuková sústava

+
jazdné vlastnosti v teréne
redukčná prevodovka
kompaktná karoséria
robustná technika
dobrý výhľad

-
málo komfortné pruženie
málo precízne riadenie
menej priestoru v dvojdverovej verzii
malý batožinový priestor
aerodynamický hluk

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 82 k. Priemerne kultivovaný, akceptovateľné jazdné vlastnosti. Spotreba 10 l/100 km.
2,0 l V6 s výkonom 136 k. Tichý chod, dobré jazdné vlastnosti aj pri nízkych otáčkach. Spotreba 12 l/100 km.
2,0 l turbodiesel s výkonom 87 k. Silný, trochu hlučnejší. Spotreba 9 l/100 km.

Ceny:
Suzuki Grand Vitara 2.0 VX: nová cena 869 600,-
2000 642 700,-
1999 522 300,-
1998 438 700,-
1997 309 900,-
1996 249 500,-
1995 168 500,-
Staršie ceny nie sú k dispozícii, predtým (od roku 1992) sa vyrábala verzia s motorom 1,6.
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že vozidlo nie je po havárii, absolvovalo všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bolo zakúpené u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať. Veľkoobjemové benzínové motory a verzie s automatickou prevodovkou strácajú hodnotu rýchlejšie, naopak moderné dieselové motory pomalšie.

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 005
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 825
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 785
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 178
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 602
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 259
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 324
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 397
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 284
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 117

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A čo majú urobiť, aby boli dobrí Francúzi?

Národnosť sa neurčuje podľa DNA.

Neprehliadnite tiež

Tesla podvádzala v Nemecku, majitelia teraz musia vrátiť štátny príspevok

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.